Ziek en een Hollandse buurman! - Reisverslag uit Oía, Griekenland van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Ziek en een Hollandse buurman! - Reisverslag uit Oía, Griekenland van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Ziek en een Hollandse buurman!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

14 Juli 2010 | Griekenland, Oía

Hey iedereen!

Hoe is het in Nederland? Hoorde dat jullie toch weer de pech hebben gehad van regen en bliksem enzo?
Hier is het alleen maar heter en heter aant worden en wordt het werk er steeds zwaarder op. Gelukkig went alles en kan ik inmiddels wel blijven werken zonder elke minuut op zoek te zijn naar een stukje schaduw..

Maar goed, om even up te daten.. De dag nadat Marthe en Martine weg zijn gegaan, werd ik heerlijk ziek. Dat wil zeggen, de hoest die ik al 4 weken had verergerde zo dat ik na elke hoestbui het gevoel had dat ik moest overgeven en natuurlijk gebeurde dat ook af toe. Daarnaast kreeg ik koorts. Tijd om naar de dokter te gaan besloot ik. En als ik het niet besloten had, had Chantal me er waarschijnlijk hoogst persoonlijk naartoe gesleept.
De dokter vind je hier in het ziekenhuis, wat voor mij al een avontuur op zichzelf was. Het is hier niet zo mooi en schoon als in Nederland, je hebt gammele, krakende stoelen in de wachtruimte en als je de dokter zoekt, mag je gewoon de emergency room naar binnen walsen en er een aanspreken. Daar kwam ik natuurlijk pas na 3 kwartier braaf wachten achter..
Maar goed, ik werd onderzocht en kreeg een briefje met allerlei dingen die ik in moest nemen. Als het niet beter zou zijn, moest ik over 4 dagen terugkomen voor een x-ray. De medicijnen (antibiotica, pillen tegen koorts, hoestsyroop en een inhaler) sloegen niet echt aan en zaterdag en zondag heb ik in mijn nieuwe huisje op bed gelegen.
Waarna ik me natuurlijk wel beter voelde voor de finalewedstrijd...

De maandag dat ik weer met werk begon had ik een nieuwe shift gekregen, vanaf nu werk ik elke dag van 2 tot 10. Heerlijk, want dan kan je gewoon lekker na het werk afkoelen inplaats van dat je met je verhitte kop weer naar huis gaat. De reden van deze verandering was echter wat minder leuk. Jorgos, mijn Roemeense collega, was zaterdag nacht met zijn dronken kop op zijn scooter gestapt en is over de kop gevlogen. Nu ligt hij in het ziekenhuis in Athene met een schedelbreuk. Gelukkig geen interne bloedingen als alle verhalen kloppen, maar hij is voorlopig een jaar uit de running.Dus krijgen we weer nieuwe collega's.

Toen ik maandag na het werk en na een kort bezoekje bij Chantal thuis kwam en net mijn sleutel in het slot stap, hoorde ik ineens heel vrolijk: 'Hey, ben jij ook Nederlands?'
Bleek dat ik een Nederlandse buurman had gekregen die voor 7 weekjes bij een van onze zusterhotels gaat werken. Heel gezellig, we hebben meteen een uur staan kletsen! De volgende dag ook lekker samen buiten gezeten voordat ik naar werk moest, dus ik vermaak me wel.

Verder gaat het op het werk nog allemaal goed, krijg bijzonder veel complimenten van gasten over mijn Engels, de meerderheid denkt dat ik Amerikaanse ben vanwege mijn uitspraak, dus das altijd een leuk compliment.
Verder heb ik loon gekregen en het blijkt dat ik ineens 500 euro per maand krijg! Mooi meegenomen, dus ergens deze week ga ik de kapper een bezoekje brengen en ga ik mijn ijskast eens goed volgooien. Heerlijke plannen vind ik zelf.

Maar goed, er zal snel weer meer volgen, nu heb ik niet veel meer..

Willen jullie wel weer reageren? Ik ben zo benieuwd ook naar wat jullie allemaal meemaken en het is zo fijn om wat van jullie te horen!

Hoop tot snel!

KUS!!

  • 14 Juli 2010 - 10:38

    Jacqueline:

    Jannie! Ik laat altijd wat van me horen! Chill wel al die medicijnen :P, maar als je in staat bent om met je buurman te flirten, dan zal het wel weer beter met je gaan.
    Je bent trouwens helemaal vergeten te vertellen dat je echt een super leuk jurkje hebt gekocht! :O (Zeker van de onverwachte 500 euro?)

    xxx

  • 14 Juli 2010 - 10:42

    Mams:

    He Janneke,
    Wat gezellig voor je, een nl buurman. Voel je je al iets beter? Heb je een uitslag van je x-ray gekregen.
    Hier gebeurt echt weinig. Je mist dus helemaal niets.......
    xje,
    van je moeder

  • 14 Juli 2010 - 11:19

    Annelou:

    Hee Jan,

    ziet er allemaal heerlijk uit daar in je hotel, wel leeg zeg... haha waar zijn alle gasten?! Maar niet erg om niet al te hard te hoeven werken. Hoop dat de medicijnen uiteindelijk wel zijn aangeslagen, in ieder geval minder erg dan een schedelfractuur! Geniet daar!

    liefs Lou

  • 14 Juli 2010 - 11:46

    Martine:

    Hi Jane!

    Hier gebeurt eigenlijk niet zoveel...van de week een huis afgefikt door de bliksem...dus dat was wel spanning en sensatie...was afgelopen zaterdag..toen zou er ook een groot/leuk feest op het strand zijn waar we met een hele groep collega's heen zouden..
    Maarrr door de regen/bliksem etc. is het af-ge-last :S...grrr nou, zondag was ook al zo leuk...we mochten eerder weg van ons werk om voetbal te kijken...verliezen we verdomme! Wat leuk dat je een NLse buurman hebt..:) gezellig! Als er hier iets spannends gebeurt laat ik het je weten:)
    ohh, ik heb mss een kamer..waarschijnlijk weer Uilenstede, maarja, is wel handiger om vanuit daar te zoeken naar een eigen huisje! hopelijk vind ik dat snel...wil nu wel eens gewoon echt mijn eigen plekje!!

    xxxxxxxxxxxx groetjes aan Chanti!!

    ps. was het gat in Jorgos hoofd al dicht voor hij over de kop vloog? of komt dit er gewoon lekker bovenop? jeazzzz...lekker dan:S

  • 14 Juli 2010 - 12:03

    Jesse:

    Hi jans

    met mij gaat het prima! Lekker veel ijsjes eten en ik heb het niet meer warm!
    Met me stage is het gezellig en de gm is ook onwijs gezellig je kan echt alles met hem bespreken en veel grappen maken!
    Zoals gewoonlijk moet ik op de honden passen omdat me ma en nico op vakantie zijn is een grote klus! Voor mij is elke dag het zelfde opstaan honden uitlaten boodschappen doen zitten honden uitlaten stage drinken honden uitlaten en weer naar bed! Gezellig hoor! Ik heb ook een gezellige buurman en hij is piloot wat ik wel heel stoer vind! We praten veel op het balkon als het lekker weer is!
    Verder mis ik je gezellig heid wel maar het is goed om te horen dat alles goed gaat! Over een uurtje ga ik ook weer slaan het werk!

    Nog veel plezier en strekte!

    Xx

    ps ik heb voor me zelf een rayban gekocht omdat ik daar wel zin in had om te kopen;) x

  • 16 Juli 2010 - 12:40

    Sarah:

    Lieve Jan,

    ik ben weet bijgelezen met al je verhalen. Wat een leuke verrassing en wat een fantastische tijd. Zelfs de griekse mannen liggen aan je voeten. Ik ben onder de indruk van alle foto´s.
    Dikke kus lieve schat
    aka in español grande besos por una mejor amiga qui es un chica muy guapa
    xxxxxx saar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 349
Totaal aantal bezoekers 46712

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: