Bijna overwerkt... - Reisverslag uit Oía, Griekenland van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Bijna overwerkt... - Reisverslag uit Oía, Griekenland van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Bijna overwerkt...

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

25 Juli 2010 | Griekenland, Oía

Hallo lieve vrienden,

't is natuurlijk niet te lang geleden, maar het was wel weer tijd voor een nieuw verhaal. Niet dat ik veel heb meegemaakt, maar ik moet wel het nodige kwijt...

Inmiddels werk ik alweer 13 dagen achter elkaar en ik zal er nu nog minstens 7 moeten werken voordat ik een dag vrij zal hebben. Het is namelijk drama in het hotel momenteel. Salinas (de broer van Nizi) heeft zijn schouder geblesseerd en moet minstens een week rust houden, wat betekent dat ik het zwembadrestaurant meestal moet runnen. Nu is ook de nieuwe Bulgaar gisteren uitgegleden in de badkamer en heeft zijn duim gebroken. Dit hield in dat ik ineens nog een uur langer door moest werken en waarschijnlijk zal dit de komende tijd vaker gaan gebeuren. En later naar het werk zit er ook niet in, omdat alleen Panos en ik de boel een beetje kunnen bedienen, aangezien Martin nu boven in het andere gedeelte moet werken. Heel vervelend allemaal en vooral ook erg vermoeiend.. Mijn god, ik heb nog nooit zo veel gewerkt en daardoor ook gezweet... Wist ook niet dat ik zoiets ooit zou volhouden...
Maar tja, de eer dat ik als enige het restaurant mag runnen is wel weer prettig.

Maar goed, gelukkig zijn er ook positieve dingen aan dat werken, want ik kreeg naast de verassing dat ik ineens werd uitbetaald, ook nog eens een volle envelop met fooi in mijn handen gestopt. Heerlijk gevoel even.
Maar niet alleen dit gaf me een goed gevoel op het werk.
Als het rustig is bij het zwembadrestaurant, mag ik namelijk helpen bij Janis in de Dinner Experience. Dit is een stuk chiquer dan beneden en alles wordt echt super mooi opgemaakt enzo. En volgens Janis ben ik een natuurtalent en kan ik het al snel allemaal van hem overnemen. Ben dus druk bezig met alle gerechten uit mijn hoofd te leren.

Een ander leuk dingetje op het werk was dat er twee gay-stellen waren voor een week, die mij al snel gebombardeerd hadden tot hun favoriete bediende. Ik moest cocktails aanraden die ze ook werkelijk namen, ze wilden alles van me weten en ze vonden de naam Janneke toch veel leuker dan Jane. Geweldige mannen die vier. Jammer genoeg zjn ze vanmorgen vertrokken, maar niet voordat ze mij nog een envelop in mijn handen drukten met 50 euro er in (met op de envelop: Jonika, haha). Later moesten ze ook nog even kwijt dat ze me echt zoooo'n mooie meid vonden, dus mijn hele dag was weer goed, en dus ook het feit dat ik zoveel moet werken...

Buiten het werk maak ik niet heel veel mee. Ik ben gaan zwemmen met Denise (de collega van Chantal), heb wat gedronken met mijn collegaatje Nizi, krijg af en toe brood toegestopt van Mark, de Nederlandse buurman (met de boodschap: je moet goed en vers eten) en ik ben uitgeweest in Fira.
Dat laatste was wel echt heel erg leuk. Chantal stuurde me een sms toen ik nog op het werk was dat zij en Niomi graag wilden gaan stappen, dus na het werk ben ik snel de auto ingestapt en zijn we naar de Murphy's gegaan. Hier kwamen we nog wat TIO-mensen tegen, wat uitliep op een avond vol gezelligheid en feest.
's Nachts zijn Chantal en ik nog het zwembad van het hotel waar haar vader bivakkeert ingegaan om daarna heerlijk te kunnen slapen. Denk verder dat de foto's voor zich zullen spreken van het uitgaan.

Als laatste wil ik nog even klagen over het feit dat ik jaloers ben op mijn ouders, die dus ook in Griekenland zitten en heerlijk genieten van een vakantie zonder mij.. Gelukkig bellen ze wel af en toe, maar ik baal wel echt dat ze in het zelfde land zijn en dat zij wel genieten van een vakantie en dat ik moet werken... Maar goed, ik kan niet alles hebben...

Ik dnek dat ik nu wel weer alle verhalen heb verteld en dat jullie weer helemaal op de hoogte zijn van mijn belevenissen. En jongens, over een maand ben ik alweer thuis... Nog vier weekjes en ik sta weer op Nederlandse bodem.

Veel liefs en kusjes,

Janneke



p.s: Lieve Anouk, heel veel sterkte nu, ik denk aan je!

  • 25 Juli 2010 - 10:13

    Jesse:

    Hey janneke,

    Echt super kut is dat 20 dagen achter elkaar werken en dan ook nog is een uur langer pfff gelukkig heb ik dat niet!

    Had ik al verteld dat ik de iPad heb wat een geweldig ding is dat! Maar goed!

    Over 4 weken ben je weer terug in nl! Heb wel weer zin om je even in real lifestyle te spreken! Lijkt me wel een goed plan, wat jij?

    Bij mij gebuurd er eigenlijk niks bijzonders behalve dat het gister rare mensen dag was in het hotel wat een vreemde mensen, ik zal je 1 verhaal vertellen! Er kwamen 2 gasten aan de receptie en wilde 2 kamers prima alles uitgelegt maar hadden alleen rokers kamers over maar dat vonden ze geen probleem, toen vroegen ze of ze druks in de kamer mochten gebruiken dus ik nee natuurlijk niet buiten mag vanmij alles maar binnen niet. A fijn toen we een rondje hotel gingen roken we een wiet lucht en ja hoor het waren die mensen, in 1ste instantie wilde we ze der uit zetten maar hebben toen tegen ze gezegt dat is 50 extra schoon maak kosten dus dat gaven ze dus wij allebij €25,- fooi en ze gingen ook naar buiten om verder te gaan roken!

    Ik lees je verhaalen wel weer!!!
    Xx

  • 25 Juli 2010 - 10:45

    Jacqueline:

    Hi lieverd,

    Zo te horen heb je het even zwaar. Je mag altijd mijn voicemail inspreken hoor. :D

    xxxx

  • 25 Juli 2010 - 11:40

    Chantal:

    HAAAAAAAAALLLLLLLLLLLLOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!
    offfffff je even die foto met I love philip eraf wil halen!
    (Mensen, ik heb dat niet geschreven ;))
    arme vriendin krijgt nog n hartaanval!
    XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 46724

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: