Weer een week vol avontuur, werk en feest - Reisverslag uit Oía, Griekenland van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Weer een week vol avontuur, werk en feest - Reisverslag uit Oía, Griekenland van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Weer een week vol avontuur, werk en feest

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

02 Augustus 2010 | Griekenland, Oía

Jassas!

Weer een week geleden en weer zo veel meegemaakt!

Heb eindelijk mijn 20 dagen achter elkaar werken volgemaakt en moet zeggen dat ik ontzettend trots op mezelf ben.. Ik heb echt heel veel en heel hard gewerkt deze laatste drie weken...
Die collega's die allemaal ziek, zwak en misselijk waren zijn allemaal weer terug, maar niet voordat ook nog eens Panos op een dag ziek was. Dit hield in dat ik samen met Nizi 's middags het hele poolrestaurant moest runnen. Maar als je iets met Nizi doet, doe je het eigenlijk helemaal alleen, met haar assistentie.. Prima, ik kon haar commanderen en heb zelf al het belangrijke gedaan. Heb de benen uit mijn lijf gerend en me helemaal kapot gewerkt, maar wat was ik trots op mezelf toen ik 's avonds klaar was... En dit gevoel bleef ik de volgende dag houden, toen ineens ALLE collega's(ja, ook Jorgos uit het ziekenhuis, de gebroken pols Bulgaar, de schouder Salinas en de zieke Panos) terug waren. Zij hadden met precies hetzelfde werk 3 keer meer stress en moeite dan dat ik de vorige dag gehad had. Ik ben ook echt een moment stil gaan staan om het te observeren, vond het echt heel goed voelen.

Verder werk ik nu bijna dagelijks in de dinner experience. Dit deed ik eerst met Janis, maar ook hij is nu op onverklaarbare wijze door zijn enkel gegaan en kon dus ook niet meer lopen. Volgens mij rust er een vloek op het personeel van Katikies.. Maar goed, die experience doe ik nu met Jorgos en ik merk wel dat ik steeds meer dingen mag en kan doen daar. Ik begin nu zelfs uitleg over wijnen te geven!

Gelukkig heb ik naast het werk ook nog leuke dingen meegemaakt. Zo hebben Niomi en Chantal op een avond een jongen uit hun appartementencomplex meegenomen om wat mee te drinken, en sindsdien is hij, Peter, elke dag op sleeptouw genomen. Heel gezellig!
We zijn de afgelopen week veel naar Fira geweest om te stappen (ook weer met wat mensen van het TIO en wat Australiers), hebben zelfs in Oia de enige kroeg/club bezocht en ik ben zelfs een avond met Peter gaan joggen. Ik had teveel energie en hij is een hele fanatieke jongen die de ALO gaat doen, dus hij wilde wel mee. Zo hebben we samen 4 kilometer naar beneden afgelegd naar Ammoudi bay, waar we gratis wat mochten drinken, omdat ik bij Katikies werk. Heel relaxt, vooral omdat we daarna nog terug omhoog moesten. Dit zijn we heel stoer met de trap gaan doen, ook halve stukken rennend. Bovenaan had ik echt zo'n heerlijk gevoel..

Op mijn dag vrij had ik met Peter afgesproken om een Quad te huren en daarmee het eiland rond te touren. Samen hebben we echt het hele eiland gezien. Zo zijn we begonnen met de klim naar Ancient Thira, waar ik op mijn slippetjes mensen op hikeschoenen inhaalde. Heel grappig, maar ook wel heel vermoeiend. Toen we bovenaan waren (dachten we) bleek dat we deze klim voor niets hadden gemaakt. We hadden tot dit deel ook met de quad kunnen komen! Heel stom, maar natuurlijk zijn we daarna wel het echte deel gaan doen. Ook een klim, maar echt maar 1/5 deel van wat we al gedaan hadden. Het was best mooi allemaal, een oud dorp en prachtig uitzicht. Dus mam, ik heb eindelijk uit mezelf stenen gekeken!
Na deze excursie zijn we verder gereden naar Pyrgos, om daar te lunchen. Daarna hebben we red beach en black beach gezien, de vuurtoren bekeken en we zijn naar de haven gereden.
Toen we opweg waren naar Oia, viel opeens de scooter uit. Gelukkig kregen we een nieuwe, dus zijn we doorgereden. In Oia wilden we toch nog even doorcrossen, dus zijn we weer naar Ammoudi bay gereden. Daar kreeg Peter de sms van zijn ouders of we mee uit eten wilden gaan, dus zijn we snel naar hun appartement gegaan. Daar zijn we eerst nog even sel het zwembad in gesprongen om af te koelen en daarna zijn we (Peter, zijn ouders, zijn zusje, Chantal en ik) naar Santorini Mou gegaan.

Santorini Mou is een restaurantje waar ik al vanaf dag 1 heen wilde. De eigenaar speelt gitaar en zingt liedjes, maar foto's van zijn leukste gasten en hangt die op en het eten is ook nog eens heel lekker!
Ik vond het echt fantastisch om mee te mogen!

Goed, ik denk dat ik bijna alles wel verteld heb.

Nog een paar kleine dingetjes:

- De echte reden van mijn verhuizing was blijkbaar omdat Stanka heeft geklaagd over mij. Allemaal leugens, dat ik al haar spullen gebruikte en haar eten op at. Heel vreemd en ook niet waar, maar blijkbaar was ze jaloers dat ik nu bij Katikies werk inplaats van haar. Ze is dus verschrikkelijk jaloers dat ik nu haar plekje in heb genomen en met haar vrienden werk.
- Verder heb ik het aanbod gekregen om volgend jaar terug te komen om op een Catamaran te gaan werken als bediening. Goede tips, lekker op het water, ik twijfel nog. Vooral omdat het is aangeboden door de eigenaar van het internet caf'e, een man die ook in Nederland gewoond heeft en altijd met mij komt kletsen in het Nederlands.
- Als laatste wil ik even kwijt dat ik over 3 weken al thuis ben.. Ik ga het hier zoooo erg missen, maar ik heb ook echt zin om weer naar huis te komen en weer eens normaal Nederlands eten te eten en de Appie binnen te lopen. You don't know what you've got till it's gone..

Maar goed, ik hou jullie op de hoogte! En blijf nog even reageren, want ik wil echt weten hoe het met jullie gaat!!

Dikke kusss

  • 02 Augustus 2010 - 10:08

    Janneke Maas:

    En ik kan er geen fotos meer bij plaatsen..

    De site heeft er de helft afgegooid en alleen de laatste 110 zijn blijven staan..
    SORRY!!

  • 02 Augustus 2010 - 10:30

    Marthe En Martine:

    Hi Jane,

    hier een berichtje van tropisch eiland texel, waar wij over een aantal ogenblikken buiten de zon gaan aanbidden.
    Wel vet dat je steeds meer mag doen in het hotel, ze gaan je straks missen als je weg bent! En die catamaran lijkt me wel vet! dan wordt je pas bruin :P haha...
    wij zijn ook gewoon lekker aan het werk hier, geen 20 dagen achter elkaar, maar wel 6 dagen in de week..:) ook leuk hoor! en elke avond op stap, al moet Marthe daar nog een beetje inkomen:P die heeft het ritme nog niet helemaal te pakken...ik wel:p nou, laat ik er een eind aan breien.. doe heel veel groetjes aan Chanti! en succes en veel plezier je laatste weken!!
    xoxoxo Marthe en me!

  • 03 Augustus 2010 - 11:05

    Sietske:

    Hey Janneke,

    Klinkt alsof ze je na je stage een contract moeten aanbieden om manager van het restaurant the worden. Hier alles goed. Ik ben nu met Jason en zijn familie op Terschelling.

    Kusjes,
    Sietske

  • 08 Augustus 2010 - 15:25

    Nienke:

    Heeey Jan!!
    Klinkt stoer hoor, op zo'n quad!!
    Wij zijn inmiddels weer back in Amsterdam. Echt geweldige reis gehad, maar ik kan ook weer zo genieten van een normale boterham.....haha. Dat zal jij straks ook vast wel hebben:)
    Woensdag op dispuutsweekend, a shame youre not there!
    Veel plezier nog daar!
    xxx Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 46723

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: