Nog minder dan 5 weken! - Reisverslag uit Oía, Griekenland van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Nog minder dan 5 weken! - Reisverslag uit Oía, Griekenland van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Nog minder dan 5 weken!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

19 Juli 2010 | Griekenland, Oía

Jassas iedereen!

De tijd vliegt, over minder dan 5 weken ben ik alweer terug in Nederland! Heb er ergens onwijs veel zin in om terug te gaan, maar aan de andere kant weet ik zeker dat ik het hier onwijs erg ga missen... Het weer, de mensen, het uitzicht, alles...

Maar goed.. Ik zal jullie weer even een update geven van het leven hier.
Zoals ik in mijn vorige verhaal verteld had, heb ik nu een Nederlandse buurman, Mark. Heel gezellig, we zien elkaar bijna elke dag wel even en dan kunnen we heerlijk kletsen. We zijn samen 1 ochtend naar het zwembad gegaan, omdat we allebei laat beginnen. Ik begin nu elke dag om 2 uur en heb dus nu de tijd om lekker te genieten. Doe ik dan ook echt moet ik zeggen:P
Mark kwam ook al een ochtendje terug van Fira en had heerlijke chocolade taart voor me meegenomen :) Was vergeten hoe erg ik daar van kan genieten! En hij houdt er niet van, dus ik mag van mezelf elke dag 1 stukje eten..

Verder werkt Mark met mijn oude huisghenote, Stanka, die op de een of andere rare manier een soort haat naar mij heeft ontwikkeld.. Elke keer als mijn naam valt op hun werk (Ja, de huisgenoot van Mark wil blijkbaar niet over me ophouden.. :S) wordt Stanka wild en komen er alleen maar rare verhalen uit, dat ik elke avond dronken zou zijn (was het maar zo'n feest), dat ik een onwijze viespeuk ben en nooooooit opruimde (zij evenmin) en dat als Mark iets wil weten, dat hij het dan ECHT NIET aan mij mag vertellen. Hahah, ik vind het wel grappig, ik vond haar altijd wel een aardig meisje..

Chantal zie ik op het moment iets minder dan normaal, vanwege mijn late shifts, maar ook omdat haar vader, zijn vrouw en haar dochter er zijn. Heel gezellig, ik heb ze ook al ontmoet en werd meteen hartelijk ontvangen in hun appartementje. Gisteren zijn Niomi (zusje van chantal), Chantal zelf en ik naar Kamari gegaan voor een cocktail. Ook gezellig weer!

Naast alle inmiddels al bekende namen ga ik nu ook om met Ola, het Poolse vriendinnetje van mijn collega Martin. Ze zijn niet altijd even gelukkig met elkaar, dus trekken Ola en ik dan met elkaar op. Kan het wel goed met haar vinden, ze is lekker spraakzaam en vertelt altijd al haar levensverhalen. Binnenkort gaan we ook samen stappen, als het goed is.

Op het werk gaat alles ook goed, nu ik de late shifts heb, merk ik dat het contact met de mannen veel beter is. We kunnen heerlijk kletsen omdat er 's avonds bijna nooit iets te doen is en ik krijg nu ook de tijd om aan mijn opdrachten voor school te gaan werken. Heel relaxt. Heb zelfs aangeboden om een dag vrij in te leveren om te komen werken omdat er zo'n stress was!

Heb ook inmiddels een nieuwe collega, een Bulgaar, die heel dom over komt. Het eerste wat hij aan me vroeg toen hij hoorde dat ik in Nederland woon, was hoe joints verkocht worden, of dat net als sigaretten in pakjes gaat. Ik kan hem sindsdien gewoon niet meer serieus nemen..

Ook leer ik nu trouwens wat meer Griekse woordjes, ik kan tot 29 tellen, kan groeten en vragen hoe het gaat, en begin zelfs een beetje te begrijpen waar mijn collega's het over hebben! Wel leuk moet ik zeggen. Spreken gaat natuurlijk nog laaaaaaang niet, maar dat is ook geen doel van me.

Goed,volgens mij heb ik alles wel weer verteld. Ben binnenkort nog van plan om met Mark de wineries te gaan bezoeken ( dat kan via zijn werk goedkoop of gratis), dus ik heb weer iets om naar uit te kijken! Kan ik ook eens over wijnen adviseren..

Ik hoop ook weer wat van jullie te horen!

Heel veel liefs,

Jane

  • 19 Juli 2010 - 12:51

    Martine:

    Heeey:)

    Wat leuk dat je weer een verhaaltje heb:) die cocktailbar zit tegenover/naast de dolce's toch?? daar had ik met Marthe toen ook een cocktail gedronken! super lekker!

    Hier gaat alles lekker z'n gangetje, kom alweer in m'n werk-ritme en ga bijna elke avond wel even wat drinken met m'n collega's.. maar overdag doe ik niet zo veel, het was niet echt strandweer de afgelopen dagen, alhoewel het nu volgens mij wel vet lekker zou zijn, maarja, ik moet om 4 uur alweer werken, dus een beetje te kort tijd nu.

    Leuk dat je het goed kan vinden met je buurman! En wat vaag dat Stinky-stanka (:P) nu opeens zo doet...

    Ik ga nu dus nog even van het zonnetje genieten hier, doe de groetjes aan Chanti, en we spreken elkaar snel!! misschien kunnen we een keertje skypen?? :D

    hugs 'nd kisses

    Martine

  • 20 Juli 2010 - 08:02

    Jacqueline:

    Little Jan! Haha, klinkt gezellig allemaal. Vage chick wel. Weet je nog die cocktails in Palma de Mallorca? :P Mooie avond met dat schuimfeest.
    Ik wil ook chocotaart! Maar als compensatie heb ik nu Leonie (die ook erbij was die avond met Walhalla) hier zitten en gaan we samen pannenkoek bakken voor ontbijt. :D

    Mis je! Tot snel!

    xxxx

  • 20 Juli 2010 - 11:52

    Alexander:

    Je hebt t je daar helemaal thuis gemaakt volgens mij, klinkt chill! Al komen er ook wel vreemde mensen op je pad haha, Stanka is alweer de tweede die je niet helemaal mag geloof ik he? Ach, ik geloof niet dat jij je daar wat van aan trekt :) Veel plezier nog!

  • 21 Juli 2010 - 11:54

    Anouk:

    Heyy meis,
    Goed te horen dat het daar allemaal zo goed met je gaat :D! Lekker genieten nog je laatste weekjes en nix aantrekken van die kletstante zou ik zeggen :P
    QoesX, Anouk

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 46725

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: