Time flies.. - Reisverslag uit Oía, Griekenland van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Time flies.. - Reisverslag uit Oía, Griekenland van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Time flies..

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

17 Juni 2010 | Griekenland, Oía

Jassoe!!

Ja,ja, mijn eerste woordjes Grieks zitten er al in en vond dat het tijd werd voor een nieuw verhaaltje..

Het gaat hier allemaal steeds beter, ik werk nu 48 uur per week, verspreid over 6 dagen.. De zaterdag heb ik niet meer vrij, maar dat is de zondag geworden.. Je begrijpt dus wel dat ik vorige week vrijdag ontzettend baalde toen ik hoorde dat ik de dag erna niet vrij zou hebben, maar NOG een dag moest werken...

Maar die vrije zondag was wel echt een TOP dag! Heb de hele dag bij het zwembad gelegen (zie foto's bij het vorige verslag) en ben heerlijk verbrand.. En inmiddels heb ik dus al een bruin lichaam.. 's Avonds heb ik voor het eerst sinds ijn aankomst gekookt; rijst met zalm.. En wow, dat deed me goed! Was wel even wat lekkerder dan die vieze prutjes die ik af en toe op mijn werk voorgeschoteld krijg..

De rest van de week heb ik natuurlijk gewerkt. Ook heb ik Chantal d'r moeder ontmoet en samen met hen ben ik weer cocktails gaan drinken in Kamari. Ben het echt niet meer gewend, die alcohol, na 2 cocktails moest ik bekennen dat ik m al voelde.. En de dag erna voelde ik zelfs de wijn al na 3 kleine glaasje aankomen.. Ik ben verrast van mijn kunnen... Over 10 weken lig ik na 1 biertje al onder de tafel!

Op mijn werk gaat trouwens alles echt al veel beter, het wordt steeds gezelliger omdat ik ze beter leer kennen en we kunnen ook hele dagen staan grappen in de keuken.
Je hebt Jorgos, een Roemeen die tegenwoordig elke dag van 8.00 tot 20.00 uur werkt, die zichzelf een onwijze spetter vindt. Hij is wel grappig, dekt dat ie hele goede dansmoves heeft en hij denkt dat ie alles kan. Niet dus.. Maar kan wel met m lachen.
Dan hebben we Martin, een Pool die elke dag van 08.00 tot 18.00 uur werkt. Lieve jongen, maar hij drinkt altijd mijn glas drinken leeg en neemt altijd happen van het eten dat ik op dat moment in mijn handen heb. Je leert ermee leven..
De rest van de mannen zijn Grieks:
Tasos is de F&B manager, stille man, maar let wel op me.
We hebben twee mannen die Jannis heten:
Jannis, de donkere, die zegt dat ik alles al kan en mag doen en me alles graag uitlegt, en Jannis de rooie (JAWEL, een roodharige Griek!), die ontzettend gay is. Kan wel ontzettend met m lachen ook..

Dan is er nog barman Manolis, die mij altijd vanalles laat proeven, zo ook cocktails tijdens werktijd. Een goede bediende weet namelijk wat ze serveert. Prima deal lijkt me.

De laatste collega met wie ik echt werk is Nizi, een Bulgaars meisje die nauwelijks Engels kan praten. Heel vermoeiend, maar ze is wel lief en doet ontzettend haar best. Ze mag alleen niet de bestellingen opnemen bij de gasten, wel sneu..

De koks en afwassers zijn ook allemaal heel lief. Ze leggen me alles uit over het eten en noemen me allemaal sweetie en Janey.. Op de een of andere manier ben ik geliefd, haha.

De enige aan wie ik me ECHT irriteer is Islamabad, de afwasser. Je ruikt zijn zweet al vanaf 2 meter afstand en ik ga er elke dag weer bijna van over mijn nek.. Heel storend, maar het is niet aan mij om daar wat van te zeggen..

Goed, denk dat ik wel weer lang genoeg gekletst heb.. Jullie kennen me, ik praat graag, dus ook op papier kan ik er wat van..

Hoop dat jullie je vermaakt hebben met het lezen!

En bedankt nog voor alle reacties!

Marleen, ik duim voor je!

Dikke kuss


  • 17 Juni 2010 - 08:27

    Jacqueline:

    Klinkt allemaal ontzettend leuk, lieverd! Enjoy!

    xxx

  • 17 Juni 2010 - 09:24

    Alexander:

    Dacht dat ze alleen bij de WB het personeel vieze prutjes voorschotelen, maar er is dus een internationale traditie ;)

  • 18 Juni 2010 - 13:30

    Chantal Chdm Goossens:

    hahaha!
    heb je verslagjes weer gelezen;)
    had tijd over op t werk..:)
    XXX

  • 19 Juni 2010 - 07:05

    Anouk:

    Heyy

    Haha time flies zeker weten! Je vorige bericht heb ik nog niet eens op gereageerd. Maar hééééle leuke berichten en behalve hard werken (en af en toe zwetende afwassers door de vingers moeten zien) klinkt het als één en al heerlijkheid, toppie :D! Veeeeeel plezier nog en

    LiefsX Anouk

  • 20 Juni 2010 - 17:55

    Kim:

    Hey lieve Jannes!
    wat een top verhaal weer!
    ben erg blij dat je het zo naar je zin hebt daar!
    Succes met werken maar ook vooral genieten he?!
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    Liefs en dikke kus Kim(L)

  • 20 Juni 2010 - 19:48

    Max:

    Hee Jane!
    Wanneer komt er weer een verhaaltje? Tot die tijd blijf ik lekker 20 keer per dag op je site kijken hoor! Veel te knus met al die foto´s.

  • 23 Juni 2010 - 06:30

    Nienke Van Den Bergh:

    Heeey Janneke!
    Middels jouw verhalen kunnen we ons goed inleven in je leventje daar:) je treed goed in detail haha. Maar het klinkt nog steeds erg goed, al lijkt het me ook hard werken! Hopelijk voor jou doen zich ook nog vele daagjes zon en zwembad voor.
    Veel plezier weer:)
    xxx Nienke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 46709

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: