Work, work, work - Reisverslag uit Oía, Griekenland van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Work, work, work - Reisverslag uit Oía, Griekenland van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Work, work, work

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

11 Juni 2010 | Griekenland, Oía

Kalimera everyone!

Hoe is het daar met jullie allemaal?
Hier in Oia gaat het goed, steeds beter ook.

In mijn vorige verhaaltje vertelde ik dat ik mijn IKA moest gaan regelen. Dat is inmiddels gedaan. Ik heb nu een werkvergunning, dus ik kan er nu ook nog met een Griek vandoor gaan:P Mijn baas heeft me ook aangeraden een bankrekening te openen, omdat ze niet graag grote bedragen in cash geven.
Ik krijg dus geld! Ik had echt geen idee dat ik dat zou krijgen, dus ik ga natuurlijk zo snel mogelijk een rekening openen, zodat ik mijn cash kan innen :D

Verder werk ik nu dus 48 uur per week, wat echt onwijs vermoeiend is. Gelukkig heb ik morgen eindelijk weer een dagje vrij, zodat ik eindelijk een keer in de zon kan gaan liggen.. Heerlijk, heb er nu al zin in!

Ook heb ik tot nu toe elke dag wat met Chantal gedaan. We zijn elke dag ergens wat gaan drinken, we hebben de Lidl geplunderd (JA! Die hebben ze hier!!!), we hebben bij elkaar gelogeerd en we hebben filmpjes gekeken. Het is echt net alsof we al jaren vriendinnen zijn, zoveel doen we samen, haha!

Ik heb ook eindelijk mijn Griekse nummer kunnen activeren, dus ik ben gewoon weer bereikbaar. Moet zeggen dat dat echt heel veilig voelt. Niet dat het hier ook maar een beetje gevaarlijk is..

Maar goed. Ik zal maar even wat vertellen over mijn stage, want dat is toch de reden dat ik hier ben..
Ik werk dus elke dag van 12.00 - 20.00, en heb in die 8 uur denk ik 10 minuten pauze waarin ik even kan zitten. Je zal wel begrijpen dat mijn voeten hard toe zijn aan rust..
Op het werk beginnen Nizi (het enige andere bedienende meisje) en ik meestal met de borden klaar zetten voor de lunch. Die mogen op half 1 op tafel, zodat de gasten vanaf 1 uur kunnen lunchen.
Ik mag inmiddels alles doen, dus ik doe ondertussen ook andere dingen. Ik heb het voor elkaar dat ik alles uitgelegd krijg, ook dingen die ik helemaal niet hoef te weten. Ik word gewoon vrij nieuwsgierig van al dat gesta..
Rond een uur of 3 mag ik meestal rond gaan met bevroren handdoekjes, waar de gasten hun verkoeling in kunnen vinden. Moet zeggen dat het ook best welkom is als je aan het werk bent, af en toe..
Om 4 uur delen we stukken watermeloen uit aan de gasten en wat over blijft is voor ons.

Ondertussen neem ik natuurlijk de bestellingen van de gasten op en breng ik alles netjes weg, terwijl ik overal een gezellig pratje maak. Ik krijg ook ontzettend veel complimenten over mijn uitspraak, ik schijn engels te praten zonder accent, dus niemand verwacht dat ik uit Nederland kom. Heerlijk om te horen.
Tussen 4 en 6 mag ik ook altijd wat gaan eten. Ik krijg elke dag een of andere Griekse prut, zoiets wat je in een restaurant nooit zal krijgen. Het is prima te eten, maar het is niet mijn lievelings eten moet ik zeggen.
Gelukkig krijg ik wel vaak de kans om cocktails te proeven, aangezien de barman vindt dat een goede bediende weet waar ze het over heeft. Dat is dus altijd wel welkom, moet ik zeggen. Drinken onder werktijd, TOP! haha.

Voor achten moeten Nizi en ik ook nog alle tafels opnieuw indekken voor het diner, kaarsen neerzetten en aanzetten, nieuwe bevroren handdoekjes klaarmaken voor de volgende dag en dan is het alweer tijd om weg te gaan.

Die housekeepingchick is trouwens nog steeds geen vriendin van me. Die geeft me elke dag een andere blouse, dan weer met een scheur, dan weer met een missende knoop, dan weer met verfvlekken. En als ik er dan wat van zeg, doet ze alsof ze me niet begrijpt. En dan mag ik de knoop er zelf aannaaien. Belachelijk. Maar goed, ik vermaak me wel met het bedenken dat ze gewoon jaloers is op me, dat ik wel een normale haarkleur heb en een beetje een normaal gevormd lichaam. Want zij is me toch even lelijk!

Goed, ik denk dat ik zo wel weer even genoeg verteld heb.. Ben blij dat ik ook af en toe wat van jullie hoor en dat ik mijn moeder en Derk even heb kunnen spreken via de telefoon. Was wel even fijn!
De rest, heel erg bedankt voor alle lieve reacties die ik van jullie heb gekregen! Blijf zo reageren, vind het echt leuk om ook wat van jullie te horen!

Hele dikke kus van het steeds warmer wordende Oia!


Oh, en voor degenen die het leuk vinden: op mijn hyves staan nog meer foto's!

  • 11 Juni 2010 - 08:05

    Mams:

    Hi Jane!

    Was idd fijn om je stem te horen.

    Leuk dat je ook nog iets leert van de dame van de housekeeping. Waar zo'n stage allemaal niet goed voor is. Mag je thuis ook doen hoor....er liggen nog wel wat overhemden met missende knoopjes.
    Geniet
    Liefs en xxjes
    mams

  • 11 Juni 2010 - 08:57

    Jacqueline:

    Tuurlijk gaan we jouw hyves ook nog stalken. We hebben toch niets beters te doen dan jou missen.

    xxxx

    P.S. Ik sluit me bij je mams aan; heb nog een paar dingetjes te naaien voor als je terug bent.

  • 11 Juni 2010 - 11:58

    Sarah:

    Hey Jan, aka Jane,

    WOw wat een verhalen, wat een actie daar allemaal.Ja, ik zeg dat ze allemaal jaloers daar op je zijn. Ik mis je wel hier. ik ben verhuisd en woon weer in de PC! :) Voor de rest waren de verkiezingen heel woellig. en ja je krijgt van mij nog een enorme mail met alle updates!
    DIKKE KUSSEN

  • 12 Juni 2010 - 01:42

    Krenare Georgieva:

    Hey mopje,

    Ik zie dat je het echt naar je zin hebt daarooo Ik blijf lezen :D

    Lots of loveeee

  • 14 Juni 2010 - 07:59

    Marieke:

    He nichtje

    Jij hebt het niet slecht daar zo te zien! Wat een mooie omgeving. Cool man.
    Als ik tijd heb zou ik graag een weekje bij je komen luieren... Werkse!
    x Marieke

  • 14 Juni 2010 - 08:54

    Opa Jaap:

    Lieve Janneke
    Ik vond het fijn te horen dat je het erg naar je zin hebt en veel ervaring met mensen opdoet ook de fotos op je side vind ik mooi Zo te zien is er ook een ezeltjes wereld. Geniet zoveel als mogelijk is, blijf gezond. Veel liefs van je Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 46709

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: