Mijn eerste weekje.. - Reisverslag uit Oía, Griekenland van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Mijn eerste weekje.. - Reisverslag uit Oía, Griekenland van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Mijn eerste weekje..

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

05 Juni 2010 | Griekenland, Oía

Jasas!
Hier eindelijk mijn 2e verslagje, inclusief foto’s!
Het heeft even geduurd, maar ik had het natuurlijk heel druk met mijn stage enzo.

Ik zal gewoon bij de maandag beginnen.
Nadat ik mijn verhaaltje op waarbenjij.nu gezet had, heb ik een smsje gestuurd naar die Chantal, om te kijken waar en hoe laat we af zouden spreken. Samen spraken we af om half 9, voor het Katikies hotel, waar ik dus stage loop.

Gelukkig klikte het meteen en we hebben echt ontzettend gelachen met zijn tweeën. Eerst hebben we voor 4 euro ergens een halve liter wijn gedronken, maar we werden helemaal gek van alle kevertjes en torretjes die in haar glas zwommen. Daarom zijn we naar ‘Flora’ gegaan. Hier was het kever-vrij, wat al fantastisch was, maar ook was de eigenaar echt een super gezellige man. Chantal was hier al eerder geweest, dus kwam hij lekker babbelen en werd ook ik aan hem voorgesteld. Heel leuk, tegenwoordig begroet hij me echt altijd als ik langs loop!

Maar goed, ik heb na het drankje nog even Chantal’s kamer gezien en daarna ben ik naar huis gewandeld.
Dinsdag ging ik vol vertrouwen naar mijn werk, maar eenmaal aangekomen hoorde ik dat ik nog een aantal papieren nodig heb voordat ik mocht beginnen met werken. Jammer genoeg was het niet te regelen op die dinsdag, dus had ik een extra dagje vrij. Ik heb een beetje het dorpje verkend en ben nog even op bed gaan liggen. ’s Avonds had ik weer met Chantal afgesproken en zijn we samen naar Fira gegaan. Fira is een ander dorpje op het eiland, waar ze al veel meer faciliteiten hebben dan in Oia. Eerst hebben we even rond gewandeld, maar uiteindelijk besloten we dat we allebei best hongerig waren en wel zin hadden in Grieks eten. Dus zo geschiede. Bij een heerlijk restaurantje hebben we echt allerlei lekkere dingen gegeten. Pas toen had ik echt het gevoel dat ik in Griekenland was. Ook hebben we weer allebei heerlijk zitten kletsen over van alles en nog wat. Toen we ’s avonds naar huis gingen met haar auto, heeft ze ook mijn huisje nog even bekeken. Ook belde mijn vader nog eventjes. Was wel even fijn om even aan de telefoon te hebben, moet ik bekennen.
Na een heerlijke nachtrust heb ik op woensdagochtend met mijn collega Nizi afgesproken om weer naar Fira te gaan om die papieren te regelen. Ik heb nu mijn Afimi en mijn Amka (verzekeringsnummer en belastingsnummer) en mijn IKA moet ik volgende week gaan regelen. Als ik mijn IKA heb, zou ik, als ik verliefd zou worden op een Griek (NO WAY dus) over twee jaar in de winter een uitkering kunnen krijgen als ik in Griekenland zou blijven. Best wel grappig.

Maar goed, om 12 uuir begon mijn eertse werkdag. Ik moest natuurlijk eerst kleren van het bedrijf aan en die dikke trol van de housekeeping vond mij te dik voor een broek. Gelukkig had iik mijn eigen witte broek al aan, dus hoefde ze geen moeite te doen. Daarna kreeg ik een blouse waar ik twee keer in kon, maar volgens haar zat ie me als gegoten. Trut..

Het werk was verder wel heel leuk. Mijn collega’s zijn heel vriendelijk en behulpzaam en inmiddels ben ik zelfs al zo ver dat ik bestellingen van eten op mag nemen (Nizi, die er al een maand werkt, mag dit nog steeds niet). Denk dat ik het wel als een compliment mag zien.
Ik heet op mijn werk nu Jane, maar moet er nog wel aan wennen als ze me roepen. Dat moeten ze nu nog meestal twee keer doen, maar ik denk dat dat snel went.

’s Avonds ben ik weer wat gaan drinken met Chantal en een paar van haar mannelijke collega’s. Was op zich wel prima, alleen konden die jongens geen woord Engels.. Lastig dus. Na het drankje zijn Chantal en ik nog even naar het oude kasteel gelopen, wat schijnbaar prachtig uitzicht geeft op de zonsondergang. Nu zagen we alleen maar wat chinezen rennen met een camera en statief. Die Chinezen zijn trouwens echt lachwekkend; ze maken echt overal foto’s van (ook hun biertje en eten na hap 1, na hap 2, etc) en sommigen nemen zelfs hun trouwkleding mee om nog een keer de trouwfoto’s te maken. Ik vind het echt hilarisch.
Die avond kwamen we ook nog 2 van mijn collega’s tegen, die blijkbaar erg onder de indruk waren van ‘my blonde friend’. Eén van die jongens heeft mij die avond op de scooter thuisgebracht, waarna we bij hem nog wat zijn gaan drinken. Wel gezellig, hij woont in hetzelfde gebouw!
Op donderdag ben ik na het werken naar Kamari geweest met Chantal, waar we met een ander Nederlands meisje, die hier 2 jaar geleden verliefd is geworden op een Albaniër die niet weg wilde uit Griekenland, wat gaan drinken. Was wel gezellig, maar ik kan me niet voorstellen dat mij dat ooit zou gebeuren. Heel interessant wel.

Vrijdag was ik uitgenodigd om voor de verjaardag van een van mijn collega’s te gaan stappen in Fira, maar ik had geen vervoer en was best moe, dus heb ik met Chantal nog even een filmpje gegeken in haar kamer. Ook prima.

Vandaag was mijn eerste vrije dag en ik was van plan om eerst mijn Griekse nummer te gaan activeren in Fira en daarna bij een zwembad te gaan zonnen, maar de winkel waar ze kunnen activeren was gesloten en zonnen ging niet vanwege regen (!), wind en wolken. Dus heb ik geregeld dat ik maandag later naar mijn werk mag om mijn nummer eindelijk te activeren en ik heb gehoord dat ik 6 dagen in de week moet werken, maar dan wel wat betaald krijg waarschijnlijk. Dus dat is een goed teken denk ik. En ik mag trouwens als er vrienden komen in overleg wel een 2e dag vrij! Dus wel prima allemaal.

Vanavond ga ik trouwens eerst nog wat chillen bij Chantal geloof ik en daarna gaan we, samen met dat andere Nederlandse meisje (Brigitte), naar de opening van een nieuwe club in Kamari. Hier schijnen vooral Griekse eigenaren van allerlei tenten te komen, dus zowel Chantal en ik zijn benieuwd of we het leuk gaan vinden. Maar laat wordt het toch niet, we moeten morgen allebei weer aan de bak.

Ok, ik denk dat ik jullie nu wel genoeg heb bijgepraat.
Ik mis Nederland eerlijk gezegd best wel, dus alsjeblieft blijf lekker mailen en reageren enzo! Vind het ook heel leuk om wat van jullie te horen namelijk!

Hele dikke kus!


  • 05 Juni 2010 - 14:34

    Jesse:

    Jans!
    Wat fijn dat je het al op je gemak hebt! Ik moet pas donderdag beginnen maar was wel even een gedoe voor me contract! Dan was dit weer fout dan dat weer maar eindelijk is het dan geregeld ook ga ik 1 juli verhuizen naar heiloo is ook al bijna rond hartstikke leuk natuurlijk maar wil liever ergens in Amsterdam gaan wonen! Verder heb ik even niks te zeggen maar je kan mij ook volgen via waarbenje.nu maar die heb je natuurlijk al!:)
    ik zal je zeker vaker mailen ofzo en geniet er van! Ik mis je stiekem ook wel!
    X

  • 05 Juni 2010 - 17:37

    Nienke:

    Heeey Janneke!

    Goed om alweer zoveel positieve verhalen te horen en leuk om de foto's te zien!
    6 dagen in de week werken zal wel pittig zijn!En de vrije tijd die je hebt kom je zo te horen wel door!!
    Hier gaat alles goed:) iedereen druk met tentamens, en dat met dit heerlijke weer! Volgend weekend ben ik wel al klaar hoor;)
    Ontzettend veel plezier nog daar en hopelijk horen we gauw weer wat van je!!
    xxxx Nien

  • 06 Juni 2010 - 09:29

    Jacqueline:

    Little Jan! Ik vroeg me al af waarom je niet op mn smsje had gereageerd, maar dit verklaard het. Wie zijn die 2 lekker kerels op de foto? :P Kan je al hallo en goedemorgen en bedankt in het Grieks zeggen? Als je terug komt kan je hele gesprekken in het Grieks gaan voeren met mn zus. Misschien kom ik ook nog wel even gate crashen van de zomer, maar dat zien we dan nog wel.

    xxxx miss you too

  • 06 Juni 2010 - 22:02

    Alexander:

    Putverdikkie, wat is het mooi daar! En naar de appie met een muilezel lijkt me ook niet verkeerd :) Fijn dat je meteen vrienden maakt bij de housekeeping haha, maar volgens mij heb je t verder wel naar je zin. Leuk om te lezen! x

  • 07 Juni 2010 - 08:53

    Kim:

    Heey Jans!

    Wat een fantastisch verhaal! Erg leuke foto's. Ben blij dat je het al zo naar je zin hebt daar in Griekenland!
    Ik blijf je verhalen wel een beetje volgen!
    bij mij op stage verloopt alles prima, vandaag zit ik alweer in week 3!! Veel plezier en succes nog!

    Liefs, Kim XXX

  • 07 Juni 2010 - 20:18

    Til:

    Lieve Jannie...
    Klinkt allemaal goed en zie er mooi uit! Zit nu met Joopie in Riga en we hebben aardig wat cocktailtjes gedronken inmiddels... Lieve schat, ik blijf je volgen en heel succes nog met het werk etc. Xx

  • 07 Juni 2010 - 20:21

    Anouk:

    Heyy Janneke!

    Klinkt goed allemaal, geniet er maar lekker van!

    LiefsX, Anouk

  • 07 Juni 2010 - 21:31

    Edilene:

    hey schat.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt daar ben egt blij voor je. De fotos zien er super uit. Ben jarloers op je. Bikj mij is nog streeds het zelfde erg eenzaam.
    Heb nog egt super tijd daar in griekenland en ik hou je in de gaten.
    Dikke kuss
    edilene

  • 08 Juni 2010 - 11:32

    Paulo:

    yo jane!!

    Ik lees nu ook je verslagjes ;) en zie dat je het onwijs naar je zin hebt :P over die kleren moet je je niet drukmaken erger dan mij kan echt niet:P ik moest voor de housekeeping een te lelijk rood en te groot t-shirt aan. en nu omdat ik ben gepromoveerd een witte blouse (das ok) maar ik moet een half rood stropdasje aan (lijk gvd net een homo, Ben ook al versierd door een homo.. NIET GRAPPIG:P)

    het gaat je goed daar en ik ga je in de gaten houden!! (K):D

  • 10 Juni 2010 - 12:41

    Mariek:

    Jansiepansie, niet te veel van die jaloersmakende foto's plaatsen alsjeblieft! Ik heb het al zo zwaar met mijn ub-dagen. Jij ook zo te horen, met al je regen en 6 dagen werken. Poe poe nou nou! Veel plezier nog daar en hou me ook vooral op de hoogte van alles wat daar niet goed gaat! hihi
    Dikke kus!

    ps. je bent er wel erg van overtuigd dat je geen lekkere Griek aan de haak gaat slaan he?! je ontembare behoeftes eindelijk getemd?! hihi Ik spreek jou over 3 maanden nog wel... ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 741
Totaal aantal bezoekers 46727

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: