Medical test - binnenkort een Emirates ID? - Reisverslag uit Emirates Hill First, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Medical test - binnenkort een Emirates ID? - Reisverslag uit Emirates Hill First, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Medical test - binnenkort een Emirates ID?

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

12 Augustus 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Emirates Hill First

Hallo allemaal!

Het is weer dinsdag, en dinsdag is inmiddels mijn vaste schrijf dag geworden - het is iets om aan vast te houden zodat ik een beetje kan bijhouden hoe lang ik er zit, en hoe lang ik nog moet.
Om eerlijk te zijn ben ik nu al aan het aftellen, maar ik probeer wel van elke dag te genieten. Helaas is het gewoon niet mijn land, en voel ik me hier na 5 weken (ja, ik tel dus echt) nog steeds niet thuis, terwijl ik normaal gezien na een paar dagen al mijn plekje wel gevonden heb.
Zoals ik al eerder verteld heb, kan ik maar niet wennen aan de mannen hier. Ze zijn echt beter dan vrouwen, in hun cultuur, en ik merk het aan zo ontzettend veel dingen. Ook moet je met alles oppassen hoe je iets zegt, want één verkeerd woord en ze praten niet meer met je. Ik probeer dus constant lief te lachen en elke mail die ik verstuur moet ik 5 keer na lezen om te voorkomen dat ik te direct overkom. Elke mail moet dus minstens 1 keer het woord please hebben, 2 keer kindly, etc... Ik doe het wel, en ben er constant mee bezig in mn hoofd, terwijl ik had gehoopt dat het toch een soort van natuurlijk zou gaan na een tijdje.

Ik word helaas ook langzaam aan een beetje discriminerend, en dan zijn vooral zwarte mannen uit het noorden van Afrika erg vervelend. Deze mannen volgen je todat zeje gesproken hebben. Ik heb inmiddels 2 stalkers, waarvan de een nog erger is dan de andere. 1 van de twee probeert me elke dag apart te nemen, wilt mijn nummer, MOET per se met me praten, etc.. Ik word er gek van, bijna bang, want overal waar ik ga is hij ook ineens.. Het schijnt dat ik dus weer heel duidelijk tegen hem moet doen, maar het spreekt zich allemaal zo tegen, dat ik het maar lastig vind om een keuze te maken hoe ik met deze vent om moet gaan.
Dan komen dan weer die gekke Indiers, die hun hoofden schudden als ze praten - ook iets heel irritants, want je gaat na een tijdje bijna meedoen... En ze eten ook nog eens met hun handen!
En dan die Arabieren... Maar goed, daar heb ik me al eerder over uitgelaten.

Laat ik maar even stoppen met mijn klaagzang, en wat vertellen over afgelopen week, want ik heb wel weer iets te vertellen.
Woensdagochtend ben ik voor mijn medical tests naar het ziekenhuis gegaan. Dit wordt vanuit Hilton zelf geregeld, en er gaat dan een busje met meerdere collega's, en iedereen moet getest worden op ziektes zodat je je Emirates ID kan krijgen, en dus bewoner bent van het land.
Eenmaal uit het busje moesten we eerst naar gebouw nummer 1. Hier waren 2 ruimtes - 1 voor de mannen, en achter het gordijntje mochten de vrouwen dan wachten.
Achter het gordijntje werden mijn vingerafdrukken afgenomen (eerst vier vingers, dan de duim, dan de handpalm, dan elke vinger apart afgerold, en dan de tweede hand, hetzelfde riedeltje). Het duurde even bij me, want door de extreme humidity waren mijn handen vrij klef, en moest ik ze steeds afvegen. Hierna werd er een foto genomen, en toen was het klaar in dit gedeelte.
Ik mocht daarna door de hitte naar gebouw nummer twee - overal bij elke afdeling weer verschilende wachtruimtes, voor mannen en vrouwen.
Eerst moet ik alleen in de gang wachten. Lief leuk en aardig zou je normaal zeggen, maar nu was het vrij ongemakkelijk, want deze gang was alleen een overdekte gang, want er waren geen deuren die de hitte buitensloten. Ik zat dus praktisch buiten, in 40 graden.. Gelukkig mocht ik, na het ontvangen van mijn eerste goedkeuring, naar het eerste hokje. Hier stond ik te wachten met een kaartje, bij een deur die gewoon open stond. Blijkbaar kan je hier dus gewoon naar binnen wandelen en word je niet geroepen ofzo. Dit wisten de mannen daar maar al te goed, en dus drong er van alles voor. Ik weet natuurlijk niet hoe ik dan wel of niet mag reageren, dus ik heb het even aangekeken, tot er op een gegeven mmoment een vriendelijke Arabier zei dat ik naar binnen kon. Alle Arabieren waren er trouwens voor hun hilp, voor wie de mannen het woord deden, en voor ze uit liepen naar de volgende plek in het gebouw. Vrij apart, want het leek alsof die vrouwtjes niks mochten zeggen.
Maar goed, in het hokje werden mijn papieren aangenomen, gescand en werd me gevraagd of ik getrouwd was. Na dit alles werd ik doorverwezen naar het lab. Vrij apart, want de rest van mijn collega's moesten allemaal een x-ray laten doen. Het schijnt te zijn omdat ik Europese ben, en dus minder kans zou hebben op gekke ziektes.
In het labratorium was er wederom een wachtrij voor vrouwen. Normaal gezien zijn we gewend om privacy te krijgen als je door een dokter behandeld wordt- geprikt, ondervraagd, wat dan ook. Hier niet.
De deur stond wagenwijd open, en ik merkte dan de ene vrouw een potje mee kreeg om in te plassen, de andere om in te kuchen en iedereen werd geprikt voor wat bloed. Ik kreeg weer de luxe behandeling; naast het prikken kreeg ik geen potje, en mocht ik weer heerlijk in de bloedhete gang zitten om op de rest van de collega's te wachten.
Na wat uiteindelijk totaal 1.5 uur geduurd heeft mocht ik weer aan het werk. Ik denk dat ik nog nooit zo blijben geweest om in mijn kantoor te zijn! De airco doet het hier dan wel niet erg goed, maar wat was het een verademing na die hete gang!

Heel eerlijk was dit dan ook wel echt het spannendste wat ik deze week heb meegemaakt, maar om jullie een compleet beeld te geven zal ik ook de rest vertelle:
Ik heb 1 van mijn dagen vorige week in het DoubleTree Marjan Island resort gewerkt, om te helpen met de administratie. Sinds een collega weg is, heeft Magda daar geen tijd voor, en tot er vevanging is zal ik elke week komen helpen om alles op orde te krijgen. Voor mij ook heel leuk, want Magda is echt heel leuk om mee te werken. Morgen mag ik weer, en misschien krijg ik dan een DoubleTree cookie van d'r - heb er deze week 1 gehad (dit is de vervanging van het welkomstdrankje bij checki-in bij DoubleTree, en het is een warme chocolate chip cookie, met een zachte binnenkant. Dit zodat e de geur van vers gebakken koekjes ruikt bij entree, en je een thuisgevoel krijgt).

Verder is het deze maand HR recognition month, en hebben we veel activiteiten. Ik ontwerp de flyers, en de eerste is vandaag uitgedeeld :) Stiekem een beetje trots. We hadden vandaag 'welcome to work' - waarbij we onze Team Members bij de entree opwachtten en ze verwelkomden met jus d'orange en een cupcake, en ze mochten een selfie maken op onze rode loper, bij de banner die we gemaakt hadden. Heel leuk, we hebben heel veel enthousiaste reacties gekregen!
Het betekende helaas wel dat ik om 7 uur moest beginnen vanmorgen... Dus ik ben helemaal gebroken. Na dit verhaaltje typen ga ik douchen en mijn bedje in..

Deze week heb ik sowieso een beetje een aparte week gehad. We hebben bij elke launch van een nieuwe training of een niew project een hele ceremonie, met lekkere hapjes, een speech, een versierde zaal, etc, dus dit kost dan weer tijd die ik liever aan mijn eigen projecten zit, maar aan de andere kant is het wel leuk om het team te zien en om wat lekkerders dan cafeteria eten te krijgen. Dit had ik deze week 3 keer!
Mijn vrije dag heb ik weer in de mall besteed. Ik heb voor 11 euro 2 bikinis gekocht, heb een massage getrakteerd gekregen door Willemijn (als dank voor alles voorschieten tijdens vorige maand), en daarna zijn Willemijn en ik samen naar de film gegaan. Na de film ben ik met Willemijn, Linda, en 3 andere meiden (1 vriendin van Willemijn + 2 collegas) uit eten geweest, bij een Italiaans restaurant. Ik wilde hierna nog naar het afscheidsfeestje van Duco (broer van een vriendin van mijn ouders), maar ik was compleet gebroken, en we waren pas om half 11 klaar met eten, en ik moest weer vroeg op.
Heel jammer, maar als ik ooit naar Egypte ga, dan ga ik ze zeker opzoeken!

Goed.. Ik denk dat ik wel even genoeg verteld en geklaagd heb, en sorry dat ik vandag zo van de hak op de tak sprong, maar heb niet helemaal mijn dag. Ik moet wel zeggen dat het zo opschrijven wel werkt, ik ben weer wat vrolijker aan het worden, ook na mijn 11 uur-durende werkdag, met heel veel negatief commentaar van de baas. Er is heel wat werk aan de winkel, dus ik moet vanavond vroeg naar bed om uitgeslapen weer mijn best te gaan doen.

Nog wel even wat leuke dingen:
- Vandaag een kaartje binnen gekregen van mijn familie van hun vakantie in Griekenland - die ga ik zo op de muur plakken!
- Volgende week vrijdag heb ik afgesproken met Sander (een oud Hotelschool klasgenootje) in Dubai, waar hij me een tour zal geven, en daarna gaan we samen lekker uit eten!
- Vin en ik hebben onze eerste nachtjes geboekt voor als hij hier is - ik wacht nog wel op mijn 'ok' voor vrije dagen, maar ik heb goede hoop. Abu Dhabi 2 nachtjes, en 1 nachtje Ras Al Khaimah zijn geboekt, en we wachten nog even voor Dubai.

Zo, ook dat was hem weer voor deze week. Ik hoop dat jullie ondanks mijn geklaag wel een beetje konden genieten van mijn verhaal, en zo niet - dan had je niet verder moeten lezen ;)

Volgende week zal het wel weer een vrolijker bericht worden.

Heel veel liefs, en nog bedankt voor weer alle leuke reacties!
het is heel fijn om wat van jullie te hore, en heel leuk dat zo veel verschillende mensen mijn verhalen lezen!

Tot volgende week!!
xxxx


  • 12 Augustus 2014 - 19:03

    Nikki:

    Al je spannende en leuke verhalen blijven mij vermaken! Je bent een topper! Ondanks alles heel veel plezier daar en ga genieten!! Liefs nikki

  • 12 Augustus 2014 - 19:04

    Karin:

    Lieve Jan,
    Weer leuk om te lezen! Bijzonder wat je daar allemaal mee maakt. Al is het niet helemaal 'jouw cultuur', het is een blijft een fantastische ervaring.
    Als je niets te doen hebt, kun je ook nog eens kijken wat wij in oktober kunnen gaan doen en bezichtigen. Wij hebben er in ieder geval erg veel zin in en zijn heel benieuwd naar 'jouw land'.
    Liefs, je mams

  • 12 Augustus 2014 - 19:49

    Huub:

    Wat ben je rijk door nu al te mogen proeven en ervaren hoe met verschillende culturen om te gaan! Alleen jammer dat het niet helemaal jou "smaak" wel of niet is, maar met zoveel positivisme komt dat ook wel goed. X

  • 12 Augustus 2014 - 21:02

    Anne-Lotte:

    Lieve Jan,
    Super leuk om elke week weer over je avonturen te lezen! Kijk er stiekem elke week weer naar uit, waarbij vooral je feitjes favoriet zijn! Ondanks alles wens ik je veel plezier en succes met je topstage. Veel liefs en dikke kus, Anne-Lotte

  • 12 Augustus 2014 - 23:30

    Marjolein:

    Heeee Jan!
    Het blijft onwijs leuk om je zo een beetje te kunnen volgen en ik heb zeker weer genoten van je verhaal. Echt heel jammer dat t nog niet helemaal als thuis voelt daar, maar hoop dat je t nog steeds wel gaaf vindt, want ondanks de mindere kanten wel een hele ervaring!
    Heel veel plezier daar! En hier wordt ook al afgeteld hoor;)
    Veel liefs!

  • 13 Augustus 2014 - 10:45

    Marieke:

    Hee nichtje,
    Wat een land om te zijn. Stoer dat je het aandurfde en hou vol!
    Liefs je nichtje
    X

  • 18 Augustus 2014 - 09:48

    Erica De Vries:

    Lieve Janneke,
    Gisteren hoorde ik van je mams dat je een blog bij houdt. Net even zitten lezen, leuk om te lezen hoor. Pas had ik nog een foto van je in mijn hand waarop je in onze zandbak zit met Hidde-Peter en Jelle-Eric. Zo te horen heb je daar nu een enorme zandbak om in te "spelen". Ik weet zeker dat je de komende weken best je draai zult vinden en dat het een geweldige ervaring voor je gaat worden. Heel veel succes en plezier en ik blijf je volgen. Dikke kus van ons allemaal. xx erica de vries

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 46678

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: