Kamelenraces, RAK sightseeing en saffraan thee - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Kamelenraces, RAK sightseeing en saffraan thee - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Kamelenraces, RAK sightseeing en saffraan thee

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

16 December 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal,

Er is nu alweer een week voorbij, en de tijd vliegt nog steeds. Over precies 1 maand ben ik weer op Hollandse bodem en zie ik iedereen weer.
Ik ben wel steeds meer aan het beseffen dat ik niks bruikbaars heb hier wat ik in Nederland aan kan! Ik heb een spijkerbroek en wat dunne vestjes, maar daar houdt het wel op.. Ik heb alleen gympies en slippers, en geen jas.
Ik ben benieuwd hoe ik weer ga wennen aan de temperaturen daar, aangezien het hier momenteel overdag nog steeds boven de 25 graden is. Heerlijk, dat wel!

Over een week komt Marthe ook al deze kant op, om hier Kerst en Oud & Nieuw te gaan vieren. Ik heb inmiddels al allerlei dingen op de planning staan, maar dat lezen jullie volgende week wel, aangezien ik eerst de afgelopen week en de komende week wil bespreken :)

Afgelopen week was eindelijk weer een leuke. Natuurlijk was werk gewoon weer gewoon, en wilde mijn baas weer het onmogelijke last minute, maar ik ben nu met mijn manager gaan zitten en probeer met haar een taktiek te bedenken om de baas een beetje rustig te houden en dat ze begrijpt dat sommige dingen echt niet kunnen. Ik ben al eeuwig bezig met een excel document, waar ze constant weer updates voor bedenkt, en waar ze voor zegt dat ik hulp moet vragen. Ik doe dat braaf, en probeer haar wensen uit te laten komen, maar nu heeft ze bedacht dat ik niet meer hoef te leen maar dat het gewoon af moet. En dat wat zij wil is niet te doen. Ik ben nu op zoek naar een andere oplossing, maar ik word lichtelijk gek van de veranderingen die ze steeds bedenkt...
Maar goed, de leuke dingen.
Vandaag hadden we de maandelijkse recognition (een Hilton ding, waarin de certificates worden uitgedeeld en een team member van de maand word bekend gemaakt en waar sommige anderen gewoon worden bedankt voor hun werk). Normaal gezien moet ik daar gewoon bij zijn, maar vandaag werd ook ik ge-recognized! NU bleek dat mijn manager mij had genomineerd en daarvoor kreeg ik een certificate en 50 dirham (=10(!) euro). Het is natuurlijk nier veel, maar het feit dat er toch iets is wat ik goed heb gedaan, goed genoeg om dit te krijgen doet me toch goed :)
Daarnaast moet ik volgende week ook in het hotel gaan helpen om reserveringen voor restaurants aan te nemen voor kerst en oud en nieuw, en dan vooral voor de Duitse gasten. Wordt onwijs geestig, met mijn Duits.

Verder heb ik ook leuke dingen meegemaakt buiten werk. Eindelijk heb ik Ras Al Khaimah 'hotspots' gezien!
Afgelopen vrijdag was Marie hier (die sliep 2 nachten aan deze kant van de stad), en zijn we vroeg opgestaan. Wij, Eva en Phillip (mijn collgea van L&D en haar vriend, ook een stagiair) zijn om 7 uur met de taxi naar de kamelen races gegaan.
Als je denkt aan kamelenrace kan ik me voorstellen dat je denkt dat de mensen op de kamelen zitten en racen tegen elkaar in een soort stadium.
HIer gata het toch anders.
De kamelen worden per ongeveer 20 bij het starthek gezet, waar ze letterlijk tegen elkaar aan staan te duwen tot ze mogen gaan.
Dit trappelen duurt ongeveer 10 minuten per ronde, en is een leuk gezicht.
Als eindelijk het hek omhoog gaat, stuiven de kamelen weg, en binnen no time zie je ze al niet meer. Tegelijkertijd dat de kamelen weg rennen, worden de autos naast de running track gestart en racen ze erachteraan.
Op elke kameel zit namelijk een machinetje met een zweepje, en elke eigenaar heeft een afstandsbediening waarmee ze die zweep bedienen.

We zijn na 2 startrondes met de taxi langs de trcak gereden, en na een tijdje kom je nog een aantal langzame kamelen tegen die soms wandelend naar de finish gaan, en anderen die echt nog heel hard aan het rennen zijn. Ik ben echt een kamelenfan, maar u nog meer - ze zijn zo leuk!!

Toen we de kamelenraces gezien hadden, zijn we terug naar de RAK kant gegaan, waar Marie en ik ons hebben laten afzetten bij de Cornish - de waterkant. HIer zijn we langs de moskee gelopen, langs de grote UAE vlag, en hebben we koffie gedronken aan de boulevard.
HIerna zijn we naar RAK mall gewandeld, hebben wat winkels bekeken en daarna zijn we naar Saqr park gegaan. Hier heb ik eindelijk weer een echt park kunnen zien - met gras en bomen en mensen die gezellig doen. Marie en ik hebben hier een uurtje lekker op een bankje zitten kletsen en we hebben er beide echt van zitten genieten.
Hierna zijn we naar de nieuw geopende dierentuin gegaan. Deze dierentuin zou veelbelovend zijn - witte leeuwen, een witte en een gouden tijger, wolven... Maar helaas was het een vreselijke, zielige dierentuin. De hokken waren klein, er was nauwelijks schaduw, er was geen water, de tijgers hadden een bad zonder water, er was geen gras of iets van decoratie, en de leeuwen hadden schotwonden in hun voorhoofd waar de vliegen omheen zwermden. Ik heb bij Zoo Tycoon vroeger geleerd dat elk beest andere eisen had, maar hier was er geen een van waargemaakt. Ik vond het echt zo zielig! Ik hoop dat er een soort van dierenbescherming op af komt, want dit kan niet... Vooral als straks de zomer komt gaan deze beesten letterlijk door van de hitte...
Dus als je ooit naar Ras Al Khaimah wilt komen (wat sowieso al niet de leukste plek is), raad ik je aan deze dierentuin NIET te bezoeken. Zonde van je geld en je positiviteit.

Marie en ik waren na de dierentuin nog niet klaar met onze RAK dag. We zijn na een koffie in Manar mall doorgegaan naar Quwaiti Souk. Vrij aparte winkelstraat met wat winkeltjes met opdringerige verkopers, maar verder niet heel bijzonder. Wel leuk om gezien te hebben, en ook leuk dat het aan het water gelegen is.

Hierna werden we opgehaald door een driver, want Marie moest nog terug naar de Al Hamra kant, en omdat ik ietwat snotterig was, vond de driver dat we eerst thee moesten halen - saffraan thee. Deze the kochten we bij een ieniemini tentje bij de souk, waar heel veel autos met locals stonden te toeteren. Ik begreep er niks van, totdat bleek dat er een mannetje constant heen en weer rende met kleine bekertjes en die naar de autos bracht. Blijkbaar kon je dus vanuit je auto thee bestellen, en is dit de beste van het emiraat.
En dat hebben we geweten! Saffraan thee is lekker!! En ik voelde me die avond wel een stukje beter :)

Deze dag was erg intensief, om 8 uur lag ik al in bed en om 9 uur sliep ik. Zowel Marie als ik waren beide helemaal gebroken, maar we hebben wel erg veel gezien.
Op de planning binnen RAK staan nu nog voor mij het RAK museum en de Khatt hot springs. In principe moet dat wel lukken.
Ook staat er nog op mijn planning om een brunch mee te maken, aangezien dat ook een typisch UAE ding is.
Aanstaande vrijdag ga ik dus samen met Marie naar Dubai, om daar in het Waldorf Astoria op de Palm te brunchen.
Netjes met 50% korting natuurlijk.
Hopelijk gaan we dezelfde dag ook de Miracle gardens nog bezoeken, en dan kan ook dat van mijn lijstje af.

Aanstaande donderdag slaap ik dus weer bij Marie, en gaan we eerst nog een drankje doen bij het Belgian Beer Cafe :) Leuke plannen voor de boeg dus!

Voor nu heb ik geen feitjes voor jullie, maar ik geloof dat ik wel weer voor genoeg vermaak heb gezorgd met mijn eigen verhalen.

Ik vertel volgende week over de brunch en de plannen voor als Marthe er is!

Hele dikke kus en tot over een maand!
xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 46660

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: