Back in the game, Hamdullah.. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Back in the game, Hamdullah.. - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Back in the game, Hamdullah..

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

19 Augustus 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo lieve allemaal!

Allereerst dankjulliewel voor alle lieve reacties vorige week! Ik had een ontzettende rot dag naar mijn gevoel en moest echt even goed klagen, maar ik ben er (mede dankzij jullie allemaal) weer bovenop!
Nog maar ongeveer 22 weken te gaan, 6 achter de rug, 10 voordat Vin er is, 7 tot papa en mama komen! En daarna kan het echte aftellen beginnen - eerst tot Marthe er is tijdens Kerst en Oud & Nieuw, en dan tot mijn vertrek :)

Maar, first things first, zoals mijn titel al zegt, ik ben dus weer wat vrolijker, en daarmee back in the game! Hamdullah betekent 'eindelijk'/ 'godzijdank', dus ik zal minder gaan klagen, I promise!)
Ik heb best een leuke drukke week gehad, en heb best veel gedaan. Ben momenteel dan wel gebroken, maar op een goede manier. Én daarbij is het alweer bijna vrijdag, en dan ga ik naar Dubai, om een dagje met Sander te spenderen! Heel veel zin in :)

De afgelopen week was een compleet gekkenhuis. Ik heb echt nauwelijks een normale werkdag gehad. Op de woensdag ben ik weer gaan helpen bij Magda in het DoubleTree Marjan resort. Hier heb ik geholpen bij de administratie, maar ook zelf wat flyers afgemaakt, aangezien ik complete deadline stress had - Frederique had mijn deadline om 12 uur die middag gezet... Maar alles is goed gekomen, én ik heb een DoubleTree chocolatechip walnut cookie gehad, dus ik was weer gelukkig.

Donderdag had ik een dag waar ik echt constant in de weer ben geweest (zo'n dag heb ik morgen denk ik ook, en had ik ook afgelopen Zaterdag nog). Daarnaast hadden we rond 5 uur een Make it Right Launch in het Resort, wat vrij saai was, maar er waren lekkere hapjes en het was weer eens wat anders dan een normale dag. 's Avonds was ik compleet kapot, maar heb ik met 2 huisgenootjes (Tino uit Zimbabwe, studerend in Zwitserland, en Raestha uit Indonesie) en een nieuwe stagiare van de hotelschool, Dasha, uit Rusland, een filmpje gekeken.
Het was heel leuk om een meidenavond te doen, lekker kletsen, lachen, en gewon het idee dat er meiden zijn met wie ik het leuk kan hebben!
Ook mijn kamergenootje Anja was erbij, maar die keek en deed niet echt mee, maar zij is er wel ook een waar ik steeds meer mee omga, en aangezien ze een vast contract heeft getekend zal ze in ieer geval de komende tijd nog hier zijn, wat ook wel erg leuk is!

Mijn vrije vrijdag heb ik besteed door eerst uren te niksen, uit te slapen en compleet te chillen, en om half 3 heb ik samen met Dasha de bus naar de mall genomen, waar we even hebben gechilld bij Starbucks, waar Willemijn ook zat. Hierna zijn we met zijn drietjes naar de bios gegaan (Lucy - niet echt een aanrader, als je niet zo van bloed, enge films, en schieten houdt). Eenmaal thuis heb ik met Dasha gegeten (homemade pasta, YAY!!!). Oprecht een hele lekkere dag dus!

Mijn zondag en maandag waren gevuld met open dagen voor L&D. Naast de hele dag mensen verwelkomen en begeleiden naar een bij hen passende training of course, keek ik af en toe in mijn mail box en zag ik vreemde emails van de baas voorbij komen. Mevrouw is vrij veeleisend, en ik heb weer een hoop taken gekregen. Ik waardeer mijn kans hier echt ontzettend hoor, ik leer ontzettend veel en krijg mogelijkheden die ik nergens anders zomaar krijg, dus ik ben tevreden, maar WAT is ze af en toe veeleisend!!!
Ik moet soms om 8 uur beginnen om bij te praten (en werk dan wel gewoon netjes door tot 6/7 uur), en ik krijg soms opdrachten waar niemand nog iets van snapt.

Vandaag moest ik bijvoorbeeld een stagiair en zijn docente rondleiden door 4 van onze hotels. In 3 hiervan was ik zelf nog niet eens geweest!
Maar goed, zowel de stagiair als de docente waren Nederlands, dus ik heb een hele leuke en interessante dag gehad.
Ik heb een tour door het Al Hamra beach & golf resort gehad, de Al Hamra Village & Residence, Het DoubleTree Marjan Island Resort en het prachtige, gigantische Waldorf Astoria. Ik vond het echt allemaal heel erg mooi en bijzonder om te zien, en als slagroom op te taart mocht ik zelfs metde stagiair, onze gast, mijn baas, de HR directeur en de General Manager van het Waldorf lunchen bij een van de restaurants van Waldorf. Ik zit, zonder grappen, nog steeds vol! Ik heb namelijk heerlijke mixed grill gehad, met saffraan rijst en gegrilde groenten, en het was allemaal zo ontzettend lekker!
Ik kan alleen maar zeggen: Today was a good day! En het eindigde al helemaal geweldig; de docente had voor mij stroopwafels meegenomen, dus mijn dag was helemaal gemaakt!

Helaas komt aan al het goede een einde, en moet er morgen weer keihard gewerkt worden, en heb ik donderdag mijn laatste open dag.
Maar we kunnen het, want ik heb nieuwe frisse energie door mijn dagje in de pracht hotels van Ras Al Khaimah vandaag. Ik heb echt weer wat meer zin om wat harder te werken en te bewijzen dat ik goed ben ik wat ik doe!

Voor ik jullie weer verlaat, zal ik nog even wat feitjes opsommen (vooral door je subtiele verzoekje, Anne-Lotte :P):

- Je kan hier van de een op de andere dag ontslagen worden - zonder een waarschuwing vooraf. Dit gebeurt gewoon, en dat kan betekenen dat er soms 4 uit een department tegelijk verdwijnen.
- Er zijn hier extreem weinig zebrapaden, en het is dus normaal dat mensen de straten gewoon oversteken - hoe hard de auto's ook rijden. En dus ook als er in het midden van de weg een murrtje is om de verschillende richtingen aan te duiden. Mensen gaan hier hoe dan ook overheen, want omlopen - HO maar.
- Achter elke receptie in elk hotel in Ras Al Khaimah hangen 3 foto's; 1 van de sjeik van de Verenigde Arabische Emiraten (ook wel de sjeik van Abu Dhabi, Sjeik Khalifa), De sjeik van Ras Al Khaimah (Sjeik Saud), en de kroonprins van Ras Al Khaimah (Sjeik Mohamed).
- Overal waar je kijkt hangen fotos van de sjeiks - langs de weg het liefst. Onderweg naar het zuidelijke deel van Ras Al Khaimah (waar de 4 hotels zijn waar ik vandaag was), staat bijvoorbeeld een gigantische foto op een billboard met 3 vlaggen naast die foto aan elke kant.

Zo, dit zijn ze weer voor deze week.

Ik hoop dat jullie het weer vol hebben gehouden om het hele verhaal te lezen, en nogmaals bedankt voor alle reacties - blijf dit doen, ik word er heel blij van om te zien hoeveel mensen mijn verhalen lezen, en al helemaal om ook te weten wie het zijn!

Tot volgende week!

Liefs!!

  • 19 Augustus 2014 - 19:56

    Huub:

    Mooi die positiviteit weer bij je terug terug te zien! Zo kennel we je weer. Nog maar 7 weken en dan zijn wij er. Vluchten en hotel zijn geboekt. Nu nog de overnachting in de woestijn en wij zijn er helemaal klaar voor. XX

  • 19 Augustus 2014 - 20:00

    Anne-Lotte:

    Tof om te horen dat het weer beter met je gaat! De feitjes blijven favoriet haha! Veel plezier en succes met je nieuwe week en tot snel met je nieuwe verhalen! Veel liefs en dikke kus

  • 19 Augustus 2014 - 20:41

    Zeeuw V/d Laan :

    Lieve Janneke, chapeau. Voor je interessante verslagen Volg ze met veel genoegen
    Liefs van je opa jaap.

  • 19 Augustus 2014 - 21:41

    Marianne Hammink:

    Hi Janneke,

    Wat een mooie verslagen. Heel leuk om te lezen.

  • 19 Augustus 2014 - 23:11

    Jorien:

    Nichoe,

    Al je verslagen gelezen, maar nog geen rectie geplaatst! Het klinkt heel uitdagend, leerzaam en giga veel wat je moet doen! Kan ik nog wat van leren... Succes en zet hem op! Mooie carriere vooruitzichten met een managementstage bij het hilton!!! Xxx

  • 20 Augustus 2014 - 07:52

    Yvonne Bonting:

    Ook je collega leest mee, pas op wat je zegt hahah ;) Ben blij dat je door je dipje heen bent!

  • 20 Augustus 2014 - 16:49

    Mien En Wim Walraven:

    Lieve Janneke, met veel genoegen lezen wij jouw verslagen. Wat een andere wereld, wij vinden dat je je er goed doorheen slaat. Fijn dat je vriend en je ouders je komen opzoeken. Dikke kus Wim en Mien.

  • 12 Oktober 2014 - 11:44

    Joke En Guus:

    Lieve Janneke,

    Wat een stoer avontuur!
    We willen je nog feliciteren met je verjaardag, weliswaar iets te laat maar dat mag de pret niet drukken!
    We hopen dat het een gezellig samenzijn wordt met je ouders en Vincent zodat je er weer tegen kunt.
    Veel liefs Guus Joke Noor en Koen Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 332
Totaal aantal bezoekers 46708

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: