Alweer een MAAND voorbij! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Alweer een MAAND voorbij! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Alweer een MAAND voorbij!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

31 Maart 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve lezers,

Het is alweer een week na mijn laatste update, en daarmee ben ik alweer een maand in Londen, en kan ik al bijna de Tea Room afsluiten.
Het gaat zo snel allemaal, niet te geloven! Ik heb het niet eens door, omdat elke dag weer een leuke dag is, met nieuwe mensen, nieuwe dingen en een heerlijk leventje.

Afgelopen week heb ik weer veel gewerkt, maar ook veel leuks gedaan.
Zo heb ik deze week voor het eerst Layla, de Tea Room manager, ontmoet. Ik was voor haar gewaarschuwd, omdat ze een regelrechte biatch zou zijn, maar het valt me erg mee, moet ik zeggen. Ik kan wel met haar lachen. Ok, ze is wel streng, maar als manager is dat ook wel nodig af en toe. Het kan niet altijd feest zijn natuurlijk.

Goed, ik heb dus maandag, dinsdag en woensdag hard gewerkt, en nog wel wat dingetjes geleerd van Layla, en haar manier van doen.
Ook had mijn lieve mama een lente cadeautje achter gelaten op mijn rekening, waar ik maandag avond alvast even gebruik van heb gemaakt door wat leuke kleren te kopen, en dit met een uitgebreide shopsessie (vooral lang, niet veel gevonden) op donderdag vervolgd.

Woensdag, terwijl ik aan het werk was, kreeg ik een belletje in de tea room van mijn Duitse collega trainee Denise, of ik al plannen had voor die avond. Met de wetenschap dat ik de dag erna vrij was, hapte ik natuurlijk meteen toe, en zijn we 's avonds samen wat gaan eten en drinken. Eerst hebben we de halve stad doorzocht naar een goede locatie, die lekker eten had en te betalen was. Tussendoor kwamen we langs een kleine cupcake store, waar we natuurlijk vrijwel direct in werden gelokt door de prachtige cupcakes in de vitrines.
Vreselijk dus om toe te geven, maar we moesten en zouden ieder een cupcake kopen, dus dat hebben we dan maar gedaan. We hebben ze wel netjes bewaard tot na het eten, om daarna midden op het pleintje bij Covent Garden op te peuzelen.
Hierna zijn we nog even samen de kroeg in gegaan, om daarna best op tijd naar huis te gaan, aangezien denise niet het geluk had van een donderdagje vrij.

De donderdag heb ik dus heerlijk besteeds door te shoppen, en heb mijn garderobe met een aantal leuke kledingstukken kunnen uitbreiden.
Die dag heb ik ook eindelijk mijn eerste logee afgesproken. Van 2 t/m 6 mei is Marthe bij mij!! We hebben besloten ook samen gebruik te maken van mijn personeelskortingen, en willen dus samen naar Manchester. Marthe heeft daar een half jaar gezeten, en kan me dan een goede rondleiding geven, terwijl ik haar trakteer op een overnachting in een van de rocco forte 5-sterren hotels!
Ik moet wel even alles op het werk gaan regelen, en meteen een reservering maken voor de afternoon tea daar, maar het wordt zeker geweldig!
Ook mijn moeder heeft plannen om langs te komen tijdens het laatste weekend van April, waar ik ook veel zin in heb! Dus mam, boek dat ticket maar!!

Goed, naast al dat goede nieuws moest er ook gewerkt worden natuurlijk, dus kreeg ik op donderdag avaond een belletje van mijn collega Andres uit de tea room, dat ik de volgende ochtend een training zou hebben over QuadraNet, ons boekings systeem voor het restaurant en de tea room.
Ik was meteen vrij enthousiast, want iedereen om me heen krijgt altijd trainingen, maar ik had er nog geen één gehad. En aangezien ik veel met het systeem werk en er veel mee ga blijven werken, vond ik het wel spannend.

Dus op vrijdag ochtend kwam ik vol goede moed aan op werk, met de verwachting dat de training vooral samen met hoatesses zou zijn.
Niets was natuurlijk minder waar, wat bij mij wel weer te verwachten is..
Ik zat dus samen in een training, die gegeven werd door niemand minder dan de eigenaar en bedenker van het bedrijf (what else..), samen met Nick, de F&B manager, Scott, de Restaurant manager, marie, Tea room assistant manager, Sarah, head accounting, en Richard, head IT. Ik werd er lichtelijk nerveus van in het begin, maar het was naast razend leerzaam ook heel gezellig, en ik ben meteen weer voorgesteld als 'the young lady who will be taking most of the bookings'... Rood hoofd geloof ik, maar goed, wel leuk, want ik krijg nu zo snel mogelijk mijn eigen toegangs code, met veel extra mogelijkheden, die niet iedereen heeft.

Na de training moest ik weer gewoon aan het werk, waar ik erachter kwam dat Layla een nieuwe manier van hostessen bedacht had, waar ik compleet achter sta. Ik vroeg me namelijk al af waarom de hostess zo bij het bureautje staat, met de rug richting de gasten, maar nu moet ik dus bij de deur staan, en neemt iemand anders de telefoontjes aan. Lange minuten bij de deur, maar wel heel effectief.
Tussendoor heb ik ook eindelijk mijn eerste afspraak met Nick gehad, waar ik heel blij van werd.
Ik heb even besproken hoe het ging, en hij vertelde me dat hij allemaal positieve verhalen over me hoort (Ik moet toegeven dat als ik me soms voorstel, dat mensen meteen knikken en zeggen:'ahaa, the girl that everyone is talking about!').
Verder hebben we een beetje besrpoken wat ik allemaal ga doen, en dat zijn hele vette dingen. Ik ga werken van maandag t/m vrijdag (met uitzonderingen natuurlijk)van 8 tot 5, en ga dan boekingen aannemen voor alle Food & Beverage outlets.
Daarnaast ga ik helpen met het organiseren van de stand van Brown's tijdens de viering van de Queens Jubilee (60 jaar de Engelse koningin!), waarbij de gehele straat Piccadilly wordt afgesloten. Ik zal de hele dag bij die stand staan, en mensen kunnen dan hapjes proeven, maar ook dingen kopen. Ik zal hier samen met het hoofd van Sales en Marketing en Nick gaan staan. (WOW, super vet!!)

Ook zal ik bij de Olympic meetings gaan zitten, en daar mee aan de gang gaan. Ik heb al mijn eigen opdracht over het regelen van andere transport manieren voor personeel, maar dit is natuurlijk helemaal spannend! Er is namelijk een speciale committee voor de Olympics, met alleen maar hoge piefen binnen het bedrijf, en daar mag ik bij zitten!!

Tijdens de olympics zullen er ook om de 3 dagen andere groepen van 40 man in het hotel verblijven, die een zaal zullen gebruiken. Ook hier zal ik me mee bezig gaan houden.

Allemaal best impressive werk dus!

Maar ja, er moet nu natuurlijk nog gewoon gewerkt worden in de F&B outlets, wat betekent dat ik vanavond bij mag springen bij Private Dining, en een feestje mag lopen, met mijn eigen tafel! Even heel wat anders, maar Nick had vertrouwen in me dat ik dat ook wel kan.

Dan heb ik morgen mijn laatste dagje in de Tea Room, en begin ik maandag bij In Room dining, waar ik vooral bij het bureau zal zitten om reserveringen aan te nemen voor de room service. Best interessant ook weer.
De week erna ga ik nog voor één week de bar in, wat ook wel eens leuk is, aangezien ze daar nooit een host hebben.

Trouwens, gisteren na het werken ben ik samen met Denise (de Duitse) weer gaan eten, ditmaal bij mij. Vooraf zijn we nog even in de kroeg blijven hangen, voor de vrijdag middag borrel, met heel wat collegas uit allerlei outlets.
na het eten zijn Denise en ik opzoek gegaan naar een leuke club. Toen we die eindelijk gevonden dachten te hebben en net binnen waren, kreeg Denise ineens overal rare bultjes, en werd ze een beetje benauwd.
We zijn dus snel naar buiten gegaan, waar het gelukkig wel weer beter werd. Ik heb nog even met de GM staan praten, maar die wist ook niet wat het kon zijn. Wijzelf verdenken nog steeds de luchtverfrisser in de wc's, maar niks is zeker.
Het werd dus een beetje een jammer avondje uit, maar gelukkig is alles wel goed gekomen, en hebben we er achteraf weer goed om kunnen lachen. Ze is lekker blijven logeren, zodat ik haar voor het geval dat in de gaten kon houden, maar vanmorgen kon ze weer makkelijk ademhalen en waren de bultjes allemaal verdwenen. Heel vreemd..




Zo... Ik denk dat ik alles wel weer verteld heb zo. Sorry dat het weeeer zo'n lang verhaal is geworden, maar ja, als ik eenmaal in de praatstoel zit, dan krijg je dat he..

Laten jullie ook eens horen hoe het er daar allemaal aan toe gaat?


Tot snel!
Kus,

Janneke

  • 31 Maart 2012 - 16:35

    Jesse:

    Jans,

    Wat een verhaal weer maar wel leuk!! Alleen jammer dat er niks spannends in voorkomt den beetje spanning sensatie en andere dingen is alleen maar leuk geen geklaag of wat dan ook... Haha maar beter dat het zo leuk is. (beetje jaloers :p)

    Met mij gaat verder ook wel goed ben alleen geen lange typer dus hou het hier wel weer bij!! Misschien even binnenkort skype daar ben ik wel heel goed in :p

    Succes!! Xx

  • 31 Maart 2012 - 16:36

    Chantii:

    Janneke!! Weet je wie vandaag naast me lagen op het strand? Nadine en malou ofzoiets.. Van jou school iig! Ik herkende ze aan de manier van praten haha ik dacht; ze praten preciesss zoals Janneke dus vroeg het, en ze kende jou gewoon Hahaa! Hoe toevallig echt! Jammer dat je niet hier bent moppie barca is echt awesome.. Veel plezier nog! Kussie Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 46706

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: