I'm back... Thank you London!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu I'm back... Thank you London!! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

I'm back... Thank you London!!

Blijf op de hoogte en volg Janneke

21 Augustus 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Het is zover, ik ben weer in Nederland. Natuurlijk heb ik nog een hele week van avonturen die moeten worden verteld voordat ik het allemaal echt afsluit, want ik ga jullie niet blijven vervelen met verhalen over mijn leven hier in ons kikkerlandje. Tenzij er vraag is naar mijn avonturen natuurlijk, dan kijk ik wel wat ik voor jullie kan betekenen.

Maar goed, ik ben dus veilig thuis aan gekomen, na een lange, lange trein reis met heel veel zware bagage. De striemen van mijn tas staan letterlijk in mijn schouders, maar dat was al snel weer goed gemaakt toen mijn lieve moeder me stond op te wachten bij Bussum Zuid met een bosje bloemen en een dikke knuffel en kus. Eenmaal thuis was het nog beter, want het hele terras was versierd met vlaggetjes, welkom thuis bordjes en er was taart. In mijn slaapkamer lag een ketting (van Marleen gekregen) op mijn bed, stond er een cadeau van ‘tante’Isamar en Kevin op mijn bureau (dank jullie wel!!!) en stond er een schilderij van London met de Tower Bridge bij mijn bed, die mijn moeder had gekocht. Ben dus best verwend, en het blijkt toch dat ik gemist ben hier :)

Maar afgelopen week, mijn laatste week in London, heb ik ook nog genoeg gedaan.
Zoals ik al had vermeld in mijn vorige verhaal, was mijn vervanger Martijn begonnen, en daar heb ik me de hele week een beetje mee bezig gehouden. Gelukkig is hij een snelle leerling, en erg gemotiveerd, dus kon ik met een gerust hart het bedrijf verlaten na mijn laatste dag.
Door de rest van het hotel werd ik er wel steeds aan herinnerd dat ik weg zou gaan. Zo kreeg ik van Brenda (de telephone operator, die altijd naast me zat en mijn 2e moeder was) elke dag een mailtje met het aantal dagen dat ik nog over had in Brown’s.

Verder was het tijd voor mijn afscheidsborrel, die ik op vrijdag, direct na werk, samen met 3 andere collega’s, gaf in een kroeg. Het was heel gezellig, en echt iedereen was er; Brenda, Nick, Harry en zelfs de GM, Mr Johnson. Ik heb het heel netjes droog gehouden, maar ik weet wel dat ik iedereen zo ontzettend ga missen! Ongelooflijk gewoon, dat ik in een half jaar tijd zoveel mensen heb leren kennen die zoveel voor me zijn gaan betekenen!

Gelukkig had ik na mijn laatste werkdag nog 2 dagen vrij in London. Op zaterdag ben ik met Marie (van de Tea Room) naar de Zoo gegaan, waar we een heerlijk dagje hebben gehad, lekker in de zon ook. We hebben ook afgesproken dat ze in Oktober richting Amsterdam komt, en dat we dan gaan afspreken.

Op zondag ben ik nadat ik de hele dag heb opgeruimd en ingepakt uiteten geweest bij Brown’s. Dit was mijn afscheidsdineetje die ik van Nick gekregen had, en ik mocht iemand meenemen. Deze persoon was Frederique (mijn huisgenootje).

Het was ontzettend gezellig en lekker, en ‘on top of this all’, kreeg ik ook nog een kaartje met een lieve afscheidswens van heel veel mensen uit het hotel. Helaas kwam er ook hieraan een eind, en zijn we naar huis gegaan. Nog een laatste keer achterom gekeken, nog een keer mijn route van werk naar huis gelopen, en het was voorbij.

Ongelooflijk, maar waar… Ik ben nu echt weer in Nederland, na een fantastisch half jaar in mijn geluksstad, mijn lievelingsstad tot nu toe, waar ik zo ontzettend veel heb meegemaakt. Van de Queen’s Jubilee, naar een concert van Madonna,van de Olympische Spelen, naar het Holland Heineken huis, en zo ontzettend veel mensen die mij op hebben gezocht, en zoveel mensen die ik heb ontmoet.
Ik kan niets anders zeggen dan dat ik het ga missen, en dat ik terug kom, zeker weten.

Voor alle lezers, heel erg bedankt voor alle berichtjes die jullie me gestuurd hebben, heel fijn om wat van jullie te horen, en heel leuk om te weten dat het door zoveel mensen gelezen is. Ik hoop dat jullie weer net zo trouw gaan lezen bij mijn volgende stage, over ongeveer 2 jaar!

Heel veel liefs,
Janneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 777
Totaal aantal bezoekers 46683

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: