The English Tea Room and more - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu The English Tea Room and more - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

The English Tea Room and more

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

25 Maart 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hallo trouwe lezers en lezeressen!

Hoe is het met jullie? Allemaal lekker aan het genieten van het mooie weer in Nederland?
Hier is het gelukkig ook heerlijk, dus op het feit na dat ik constant aan het werk ben, ben ik niet jaloers ;)

Maar goed, laat ik jullie maar weer eens inlichten met mijn verhalen van de afgelopen week! Het is hier namelijk bijna 11 uur, maar ik heb nog steeds tonnen met energie over, dus laat ik maar beginnen met mijn nieuwe ellenlange verhaal :) Ik wil nog wel iedereen even bedanken voor de leuke reacties, in mn blog en op andere manieren! Ik hoor zelfs van mijn moeder dat haar halve hockey team mijn verhalen leest, dus ik ben gevleid!

Ok, vorige week maandag ben ik dus begonnen als hostess in 'The English Tea Room' in het hotel. In theorie dezelfde functie als in het restaurant maar in praktijk compleet anders.
Natuurlijk neem ik ook hier weer de reserveringen aan, maar het gaat hier wel een stukje anders.
Op de maandag zelf heb ik een hele duidelijke uitleg gehad van een van de assistant managers van de tea room, Marie. Zij heeft verteld hoe alles werkt, wat mijn taken zijn en hoe ik ze uit moet voeren. Maandag was het niet heel druk voor de thee, dus hadden we veel tijd om alles te bespreken. Ik heb een aantal telefoontjes verwerkt in boekingen en een aantal anere dingen over wat welen niet gedaan wordt. Ik ben er ook achter gekomen dat ik mijn collega Alvydas zal gaan vervangen die op vakantie gaat, en die kerel is erg onder de indruk van zichzelf. Op een niet zo mannelijke manier, haha. Niet mijn beste vriend dus, want hij wilde zelfs nauwelijks iets uitleggen en gaf een slap handje.. Die avond was ik al om half 7 vrij, en ben ik thuis lekker gaan eten en uitrusten.

De volgende ochtend heb ik geleerd hoe ik de emails moest verwerken en heb ik nog een paar andere taken van de hostess geleerd. Volgens Marie leer ik snel, sneller dan anderen in ieder geval. Volgens haar doe ik 2 dagen over wat anderen in 2 maanden leren. Best een groot compliment dus! Maar goed, de dinsdag heb ik dus heerlijk nog meer geleerd en in werk gebracht. Ook breng ik de gasten naar de tafels, leg ik de menu kaarten uit en geef ik rekeningen die ik ook zelf al af mag rekenen. Ik kan inmiddels alle tafelnummers al bijna dromen!
Toen ik rond 7 uur klaar was met werken, ben ik met Puck wat gaan eten en drinken. We zijn met zijn tweeen een of andere pub ingewandeld en raakten in gesprek met een aantal bijzondere mannen. Nadat we met zijn tweetjes wat wijntjes gedronken hadden en een bord met een paar mini-hamburgertjes naar binnen hadden gewerkt, hebben we deze mannen na nog een half uur natafelen toch maar gelaten voor wat het was. Wij denken dat ze allemaal niet helemaal goed waren, maar dat laten we maar in het midden... In ieder geval, geen nummers uitgewisseld ;)
Hierna zijn we nog op zoek gegaan naar iets anders leuks, maar het werd helaas niets meer, dus zijn we beiden ons eigen bedje op gaan zoeken.

De dagen erna was ik vrij, en heb ik genoten van het weer in het park met Puck, heb ik aan school gewerkt, een bank account geregeld en op donderdag in plaats van met Jesse en Puck naar Olympic village, toch maar een avondje thuis koken met Puck gepland (inclusief oranje fles bubbels, oranje verpakte toastjes, oranje verpakte kaar en oranjige saus voor de pasta).
Maar het leukste van deze dagen was denk ik toch dat ik mijn Engelse vriendinnetje Jessica weer eens gezien heb! Haar ken ik van mijn internationale middelbare schooljaar in Belgie, en zij is inmiddels getrouwd en woont met haar man in Londen. Ik ben gezellig bij haar gaan eten (ze had heerlijk gekookt, met achteraf een van de lekkerste cakes die ik ooit gehad heb!) en daarna zijn we nog wat gaan drinken in een pub bij haar om de hoek. Jammer genoeg woont ze niet op wandel afstand, dus moest ik op tijd terug om te metro te halen. Daarnaast moest ik de dag erna gewoon weer werken, dus het moest maar..

Vrijdag, zaterdag en vandaag (zondag) heb ik gewerkt en nog meer geleerd. vrijdag heb ik een hele drukke dag gehad, samen met de andere assistant manager Andres en heb ik 10 uur gewerkt. Veel geleerd, waaronder hoe je in geval van een 'no show' een 'boete' van 15 pond per persoon in rekening brengt. best belachelijk zo'n bedrag, maar mensen zeggen wel minder snel af.

Nog even volhouden allemaal, het mooiste van mijn verhaal komt nu!

Op zaterdag was het wel een hele bijzondere dag moet ik zeggen. We hadden 180 mensen geboekt staan, en hoorden aan het begin van de Afternoon Tea dat als we er 204 zouden doen, dat we een Magnun fles Ruinart champagne open mochten trekken. Ik vond het meteen een goed plan, maar de rest keek nog bedenkelijk.
Mear mensen bleven binnen wandelen en bellen voor tafels, en we zaten constant met alle tafels vol, dus het leek er op dat het ging lukken. Aan het einde van de dag moest ik alles in het systeem verwerken, om te controleren hoeveel we er gehad hadden en het waren er 206!
Dit betekende dus serieus dat we met 8 man een magnum fles mochten opentrekken, en we hebben genoten! Er zijn een paar foto's gemaakt en die zijn opgehangen in ons keukentje, maar de ervaring was echt geniaal! Op mijn 4de dag in de tea room en dan dit, dat laat wel zien hoe je je personeel kan motiveren! heel leuk om mee te maken!


Maar toen ik dacht dat ik al het mooie al wel weer had meegemaakt, werd ik door de assistant managers gevraagd of ik mee wilde om wat te gaan drinken! Heel leuk, dus dat heb ik niet afgeslagen natuurlijk!
We zijn met zijn drieen eerst naar 'Sketch' gegaan, een club/ bar/ restaurant (er zit zelfs een 2 michelin sterren restaurant in(!)) in een, waar we een paar drankjes gedaan hebben. Geweldige locatie, en geweldig interieur! Ze schijnen het om de zoveel tijd dicht te gooien en compleet te veranderen! Maar het interessants hier waren toch de wc's. Raar om te zeggen, maar die warenecht fantastisch! De mannen en vrouwen hadden ieder een kant, met roze en blauwe lampjes op onze eigen trap. Als je boven was zag je een stuk of 10 gigantische eieren, die dus afzonderlijke toilethokjes voorstellen! In je eigen eitje (waar ik vanzelfspreken niet meer uitwilde) heb je spiegels en beenruimte, maar hoor je ook allemaal gekke geluidjes, alsof je echt een vogeltje bent die uit zijn ei moet gaan barsten! Echt, als je in Londen bent, MOET je echt even daarheen!
Na de drankjes zijn we, op aanraden van Andres, een hele gezellige Spanjaard, naar Aqua gegaan. Volgens hem moesten we ook hier geweest zijn. Ik liep op gympen, en we mochten er bijna niet in, maar Andres heeft de portier toch omgepraat.
Deze club/restaurant heeft alleen maar een begane grond en een vijfde verdieping, waar het allemaal gebeurt. Boven is er een gigantisch dakterras, wat uitkijkt over Londen en je dus de London Eye, regent Street en nog veel meer kan zien.
Verder is er een club gedeelte, maar ook 2 restaurants. Andres kende de chef van het tapas gedeelte en die stelde voor om een aantal tapas gerechten voor ons klaar te maken. Wij hadden na de drukke dag best honger en zijn gaan zitten. De chef maakte vanuit een open keuken voor ons super mooie en lekkere gerechten voor ons klaar en uiteindelijk hebben we 7 gerechten mogen proeven en heeft hij er maar 3 in rekening gebracht! Daarnaast werden we ook nog eens uitgenodigd voor een brunch waar je voor 50 pond onbeperkt á la carte kunt eten en aan een stuk door champagne mag drinken! 't Is veel geld, maar je krijgt er wel wat voor terug, haha! Maar goed, dat valt op een zondag, en dan is het te druk om vrij te hebben voor Marie en Andres, en ik ga alleen met hen, haha!

Maar goed, na deze mooie en ook nog eens super gezellige avond, waarin ik nog eens benadrukt kreeg hoe goed ik het doe, qua werk, maar ook in het team, en dat ze me in de Tea Room willen houden, zijn we lekker naar huis gegaan, omdat we vandaag weer (vrij vroeg) moesten werken.

Ok, voor degenen die het tot hier hebben volgehouden, want het was best weer een verhaal, bedankt!
Laat snel weer wat van jullie horen! Ook wanneer je wilt langs komen, want de eerste aanvragen beginnen binnen te stromen (yay)!

Voor nu ga ik maar stoppen, en ik schrijf jullie over een weekje wel weer bij!

Hugs and Kisses!!

  • 25 Maart 2012 - 22:59

    Jesse:

    Jans!

    Pff heb het volgehouden!! Wel heel veel goeds en alleen maar aan het genieten lijkt bijna, bijna wel vakantie daar!!! Bij mijn nieuwe werk gaat het ook top vanaf mei helemaal fulltime en de leiding! Dus wordt hard werken!! Maar wel leuk!!

    Ik lees graag snel een nieuw verhaaltke!!

    X

  • 26 Maart 2012 - 13:23

    Jacqueline:

    Klinkt alsof alles nog steeds super goed gaat Jan! Hou een weekje voor me vrij in juni! :-) xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 46734

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: