Dutch Night & St. Patricks Day - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Dutch Night & St. Patricks Day - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Dutch Night & St. Patricks Day

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

18 Maart 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi iedereen!

Hoe is het met jullie? Hier gaat alles goed. Ik vermaak me nog steeds kostelijk in deze geweldige stad en ik zal jullie maar weer even een update geven van afgelopen week.

Op zaterdag, nadat ik mijn verhaaltje online had gezet, ben ik met Jesse gaan eten. We hebben heerlijk chill gegeten en bijgekletst en na afloop (wat vrij vroeg was, want Jesse had op zondag weer een vroege shift), ben ik lekker thuis nog even gaan skypen om daarna op tijd m'n bed in te duiken.

Op zondag heb ik echt absoluut bniks gedaan, behalve even de keuke schoongemaakt, zodat ook het bestek een keertje allemaal normaal te gebruiken was..

Gelukkig hoefde ik op zowel maandag als dinsdag niet te werken, maar had ik, samen met nog 8 anderen, een induction, wat inhoudt dat je in 2 dagen alles, en ik bedoel dan ook ALLES, leert over het hotel en de keten. Van te voren was ik een beetje bang dat het een beetje vermoeiend zou worden, maar de geschiedenis bleek best wel boeiend te zijn en we kregen voldoende koffie en opdrachten om ons wakker te houden. Daarnaast kregen we ook nog eens het privilege om in ons eigen restaurant te gaan eten, wat inhield dat we allemaal spontaan aan de lam begonnen en achteraf allemaal de heerlijke truffels naar binnen werkten.
Ik zou jullie kunnen gaan vervelen met de complete geschiedenis van het Brown's hotel, dat ik 1837 werd geopend, of over het indrukwekkende leven over Sir Rooco Forte, van de Rooco Forte hotel keten, maar ik vertel jullie lievr over alle employee benifits die ik krijg als medewerker (ja, ook als stagiaire) van een van de Rocco Forte hotels.

Ik mag namelijk, tijdens 1 van mijn 14 vakantie dagen, genieten van een overnachting in een kamer in een van de Rocco Forte hotels ( 5 sterren), voor 25 pond per nacht. Daarnast mag ik in elk Rocco Forte hotel genieten van alle Food & Beverage outlets voor 50% korting (restaurant, Bar en Sfternoon Tea). Ook krijg ik 25% korting op Spa treatments en producten! Verder zijn er nog wel andere mooie dingen, maar die zijn net wat minder boeiend om te noemen, haha.

Maar goed, na 2 dagen met deze groep, was het wel tijd om wat te gaan drinken met elkaar, dus zijn we met de leuksten onder ons een drankje gaan doen in de pub om de hoek, waar we elkaar wat beter hebben leren kennen.
Super gezellig, en zeker voor herhaling vatbaar, hebben we besloten!

Na de induction was ik op woensdag vrij, en heb ik met Puck afgesproken om een lekker chill dagje te gaan nemen. Dus zijn we het pokke-end naar Harrods gewandels, om daar lekker rond te struinen.
's Avonds hadden we met een aantal hotello's afgesproken in De Hems, een Nederlandse kroeg in Soho, want er was een Dutch night. Hier was geen woord over gelogen; er waren Nederlandse vlaggetjes, er werd nederlandse muziek gedraaid, er waren Nederlandse mensen, maar het belangrijkste was dat er bittergarnituur, en patatjes oorlog verkocht werden! Jullie begrijpen wel dat ik daar na 2 weken zonder hard aan toe was? ;)
De hele avond was een feest, maar ik ben nog steeds onder de indruk van het Engelse uitgaansleven. We kwamen om 7 uur in de pub, en om 12 uur werd deze gesloten, en was iedereen goed aangeschoten, danwel dronken. Dit betekende dat ik de 7 uur shift van de volgende ochtend makkelijk kon halen! Het was natuurlijk wel een beetje aanpoten (het was ontzettend druk, het was mijn eerste ochtend alleen en ik was moe en lichtelijk brak), maar het was vol te houden.
Gelukkig mocht ik om half 12 naar huis om die avond om 7 uur terug te komen voor de avond shift..

De rest van de dagen heb ik ook gewerkt, maar gelukkig weer de avond shifts. lange dagen, maar goed vol te houden.

Gisteren had ik mijn laatste avond in het restaurant alweer en morgen begin ik in de tea room. Best spannend weer!
Ik ben benieuwd of het er net zo decadent aan toe gaat als in het restaurant.. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat er bovenop de service charge van 12,5% nog even een extra fooi wordt gedaan, die ook vaak niet al te weinig is.. Mensen eten en drinken hier ook gewoon met zijn zessen voor 3000 pond, wat voornamelijk bestaat uit flessen champagne van zo'n 750 pond! Ik snap het niet, maar ik vind het wel razend interessant!


Maar jullie vragen je natuurlijk af waarom ik ook St. Patricks Day in mijn titel verwerkt heb..
Dat brengt mij tot vandaag.

Aangezien ik gisteren kapot was van de late avondshift van vrijdag, en 's avonds weer moest werken, moest ik helaas het grote feest St. Patricks Day missen. maar, Londen zou Londen niet zijn als ze daar geen oplossing voor gehad hadden. Londen had er namelijk voor gezorgd dat er 2 dagen lang St. Patricks Day gevierd kon worden, met een parade, live muziek en een gigantisch feest op Trafalgar Square.
Daar ben ik dus vandaag van gaan genieten, samen met Saskia Cooke (van Laar & Berg nog) en een vriendin/ collega van haar; Sjoukje.
Het was super gezellig, en ik ben zelfs nog een van de jongens van de Dutch night tegengekomen, die dichtbij Londen studeert. Heel gezellig allemaal dus!

Maar aan alle feestjes komt een eind, en bij ons feest werd het wat koud, dus zijn we weer richting huis gegaan.. Nu is het voor mij tijd om lekker een filmpje in mn laptop te steken en om op tijd te gaan slapen, zodat ik een beetje goed voor de dag kan komen bij mijn nieuwe positie.

Dat was hem dus alweer voor vandaag!
Ik hoop snel weer wat van jullie te horen!

Liefs,

Janneke

  • 18 Maart 2012 - 20:29

    Lien:

    Heee Jans!!
    zo dat klinkt echt als een prima leventje wat je daar hebt opgebouwd binnen twee weekjes!!! snap wel dat je nu al hard aan de bittergarnituuurtjes toe bent... maar wacht maar het wordt allemaal nog veel erger;) haha
    geniet er maar heel hard van, want voor je het weet is het helaas al weer over! ben jaloers!!
    hier alle same old same old.. regen, school, soos, amsterdam,kroegies en andere dingen.. je mist dus en principe nog weinig!!!
    veel plezier schat en werk ze!!
    liefsss lien

  • 18 Maart 2012 - 22:46

    Alexander:

    uuuuh wacht ff, 500 pond pp? 500? pp?

    wtf

    daar kan je heel wat bittergarnituurtjes van eten..

  • 19 Maart 2012 - 14:39

    Arlette:

    Hey!

    Nou ben weer op de hoogte hoor;)

    Nu ik weer veilig thuis ben, kan ik mooi jouw verhalen volgen! Veel plezier, al klinkt het alsof je daar niet al te veel tijd voor zal hebben met je drukke baan waarin je voor de geldsmijters moet zorgen;)

    XX Arletje

  • 19 Maart 2012 - 15:07

    Jacqueline:

    Aaaaah! Harrods en De Hems! Mooi! :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 46734

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: