'The chosen one'.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu 'The chosen one'.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

'The chosen one'..

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

10 Maart 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hi iedereen!

Inmiddels zit ik alweer anderhalve week in de wereldstad Londen, en ik vind het hier fantastisch.
Ik ben druk aan het werk, heb leuke collega's een heerlijke kamer en geniet dus volop.

Op het werk krijg ik steeds meer een beeld van wat ik uiteindelijk ga doen, en het wordt elke keer spannender als ik het allemaal hoor.
De organistatie zit als volgt in elkaar:
Eerst heb je mr. Stuart Johnson, de eigenaar van Brown's hotel, die een beetje door het hotel paradeert en constant in het restaurant komt eten met zijn gasten, en van iedereen verwacht dat ze weten wat hij drinkt. Verder wel een vriendelijke man, moet ik zeggen. Hij heeft me hartelijk welkom geheten in het hotel en zegt me gedag, dus hij herkent me in ieder geval.
Onder hem is Harry Fernandez, een getinte man die heel erg aanwezig is in het hotel, veel doet en met iedereen een praatje maakt. Toen ik na een paar dagen aan hem werd voorgesteld, werd ik voorgesteld als 'the chosen one', als in de uitverkorene voor de functie die ik dus heb. Best impressive moe tik zeggen..
Na Harry Fernandez komt Nick Davies, de Food & Beverage Operations Manager, en degene met wie ik direct zal samen werken. Veel mensen noemen hem Mr. Davies, maar van mij word verwacht dat ik hem gewoon Nick noem.
Als je het dus zo bekijkt, heb ik een indrukwekkend hoge functie!

Op het moment word ik ingewerkt in het restaurant, HIX at the Albemarle, waar ik hostess ben. Ik moet dus de gasten ontvangen, jassen aannemen, ze naar hun tafel brengen, telefoontjes beantwoorden en boekingen in het systeem verwerken.
Over een week ga ik, na 2 weken in het restaurant, naar de Tea Room, waar ik 2 dagen heb om het systeem te leren kennen en ingewerkt te worden, waarna degene die me inwerkt op vakantie gaat en me er alleen voor laat staan. Best leuk eerlijk gezegd.
Na de tea room ga ik voor een week naar In Room Dining ( de roomservice, die dag en nacht doorwerken) en daarna nog voor een week naar de Donovan Bar. Bij alle outlets zal ik degene zijn die boekingen aanneemt en verwerkt en dus bij alles het systeem leert kennen.
Na 6 weken ingewerkt te worden mag ik dus mn kantoor in, om de boekingen voor alle outlets aan te nemen, om een competitie analyse te maken, menu's bij te werken en te zorgen dat ze overal up to date zijn, acties bedenken voor de Olympische Spelen en uit te werken en verder zal ik het wel merken.
Momenteel moet ik van Nick (Davies) dagelijks een dagboekje bijhouden en opschrijven wat ik overal van vind, opmerkingen verwerken en alle andere bevindingen noteren. Deze zullen we om de 2 weken tijdens de koffie of lunch bespreken. Hij wil dus een compleet andere mening van iemand over het hotel en diegene die de mening mag geven ben ik!

Afgelopen week ben ik dus ingewerkt in het restaurant, en heb al verschillende avonden gewerkt, waarvan er 1 om 1 uur eindigde en ik uiteindelijk om 2 uur thuis was. Nu heb ik een weekend vrij, en dan maandag en dinsdag heb ik de Induction Programme, samen met alle andere nieuwe mensen in het hotel.
Tijdens de induction krijgen we alles te horen over het hotel, de keten eigenaar Sir Rocco (van de Rocco Forte hotels), krijgen we een rondleiding door het hotel en gaan we lunchen in het restaurant (!).
Verder heb ik ook al een korte rondleiding gehad door een aantal hotelkamers, zodat ik daar ook een beetje zicht in heb.

Naast al het werken heb ik ook nog wat vrije tijd gehad (danwel een week geleden, maar goed).
Afgelopen zaterdag ben ik met Jesse (ook van de hotelschool) wat gaan wandelen, heb mijn kamer laten zien en daarna zijn we samen wat gaan eten in een leuk restaurantje.
De dag erna ben ik met Puck gaan sightsee-en door Londen, en hebben we gewandeld langs Buckingham Palace, London Eye, Big Ben, London Bridge, Tower Bridge en alle andere bruggen langs de Thames en zijn we een kijkje gaan nemen in de St. Pauls Cathedral. Na minstens 20 kilometer gewandeld te hebben zijn we terecht gekomen bij een overdekt marktje (waar ze ook één van de twee La Durée's hebben) en uiteindelijk zijn we wat gaan eten in Chinatown, bij de 'Crispy Duck', waarna we vrij snel naar huis zijn gegaan om uit te rusten.
Echt een heerlijke dag gehad, maar wel zo vermoeiend!

Voor dit weekend vrij heb ik nog geen plannen, ik ga zo denk ik maar even de deur uit voor een korte wandeling in mn buurt, en om wat boodschapjes te doen nog, maar denk dat ik verder binnen blijf, want het was een vermoeiend weekje..
Voor de rest kijk ik het nog wel even aan.
Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs uit Londen

  • 10 Maart 2012 - 15:48

    Jesse :

    Nice een naam genoot waar je het goed mee kan hebben... Jaja Jesse's zijn te vertrouwen en gezellig ;)
    Verder leuk dat het zo goed gaat!!! Veel plezier nog en we moeten even snel een skype date inlassen;)

    X

  • 10 Maart 2012 - 17:17

    Huub:

    Crispy Duck klinkt lekker. Leuk paraplu trouwens.

  • 11 Maart 2012 - 22:18

    Nikki:

    Ow Janneke wat zit er een groot groen monster op mijn rug!! nog even en ik ga je verslagen niet eens meer lezen bang dat ik mijn nek breek! echt fantastisch dit meis!

  • 11 Maart 2012 - 22:54

    Edith Zwartz:

    Hoi Janneke,

    echt kennen doe je me niet volgens mij, maar ik hockey met je moeder bij Laren op de dinsdag ochtend!! Je zussen Marleen en Elsbeth hebben in het verleden veel op mijn kindjes gepast!
    Waarschijnlijk heb je al van je moeder gehoord dat ik 20 jaar geleden in het Browns hotel heb gewerkt? Ik was toen management trainee bij toendertijd Trusthouse forte hotels (nu dus Forte Hotels) Erg leuk om je reisverslag te lezen en ben alleen bang dat er niemand meer in het hotel zit die ik nog ken, ik was er ook maar 3 maanden en ging daarna door naar de Westbury hotel, vlakbij het Browns hotel!!
    Geniet lekker van je tijd, en mocht je vragen, etc hebben hoor ik het graag!!
    Al is 20 jaar wel erg lang geleden.... het lijkt nog als de dag van gisteren dat ik daar was. Jij hebt gelukkig een kamer buiten het hotel!, ik woonde intern, en daar kan ik je nog hele leuke verhalen over vertellen...

    Veel succes en maak er wat van,

    liefs Edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 46734

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: