I have arrived - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu I have arrived - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

I have arrived

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

01 Maart 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi iedereen!

Hier is ie dan: mijn eerste reisverslag vanuit mijn kamertje in Londen.

Het is allemaal heel snel gegaan; een week geleden hoorde ik dat ik was aangenomen en vandaag had ik alweer mijn eerste werkdag!

M'n laatste daagjes in Nederland heb ik nog wel goed besteed, met een etentje bij de Witte Bergen met opa en papa, bij al mn lieve collega's, eten bij de buurtjes, bezoekje van Lot en Rinus, Jacqueline die mn tas in heeft helpen pakken (THANK YOU!!), sushi en jacuzzi night met paps, en een top uitzwaai moment op schiphol met Martine, Carien en Aleid.

Daarna 't vliegtuig in, en nog geen uur later op Stansted aangekomen.
Daar een busje naar Bakerstreet genomen en vanaf daar met de metro naar Piccadilly.
Met m'n stomme kop alleen het adres vanm'n stage hotel onthouden, dus compleet verkeerd gelopen, maar uitendelijk toch bij m'n hostel aangekomen.
Daar betaald voor 1 nachtje, omdat ik de dag erna al m'n kamer in kon!
Kwam er alleen wel achter dat mijn heerlijke omloop actie gezorgd heeft voor een aatal fikse blaren en blauwe plekken op mijn schouders van mijn zware tassen. De dag erna bleek ook nog spierpijn bij gekomen te zijn..

Maar goed, 's ochtends ben ik naar Charlotte street gewandeld met mijn koffer (ja, ik had besloten het in 2 keer te doen dit keer).
Bij mijn huisje heb ik Jamie, mijn bovenbuurvrouw gebeld en heeft zij me de sleutel overhandigd.

Hierna ben ik, netjes aangekleed, teruggewandeld naar het hostel, maar ben eerst het Brown's hotel even ingelopen. Ik had besloten me even voor te stellen, voordat ik de dag erna zou beginnen. Ik kreeg meteen een uitleg over wat de bedoeling zou zijn, en heb meteen mijn kantoortje (ja, echt, MIJN KANTOOR!) gezien, waar ik over 6/8 weken plaats zal gaan nemen.
Voor die tijd zal ik bij alle Food en Beverage outlets meelopen om te kijken hoe en wat, voordat ik straks alles zal gaan regelen vanuit kantoor.

Na mijn korte rondleiding ben ik meteen naar het hostel gegaan, mn tas gehaald en naar m'n kamertje gegaan. Hier heb ik eerst schoongemaakt ( de wc was walgelijk en in de keuken plakte alles en was de koelkast zo vies dat ik er niets in kwijt durfde), en daarna ben ik boodschapjes gaan doen, een telefoonnummer gaan regelen en dekens en kussens gaan halen.
Daarna ben ik lekker de rest van de dag films gaan kijken, aangezien mijn voeten me niet meer wilden dragen..

Vanmorgen om half 10 begonnen bij mijn stage, samen met Annabel, een Nederlands meisje van de hotelschool Den Haag, waar ik 6 maanden mee zal werken. Alleen blijft zij in het restaurant voor de rest van de tijd en ik maar 2 weekjes.
Vandaag een rondleiding gehad, ontzettend veel mensen ontmoet, een outfit gekregen voor de eerste 2 weken als hostess in het restaurant en een beetje meegekeken met alle taken die bij deze functie horen.

Verder heb ik begrepen dat ik uiteindelijk moet gaan zorgen dat alles qua telefoontjes in het restaurant rustiger zal worden, aangezien ik doe aan zal nemen.
Morgen werk ik weer van half 9 t/m 5 uur/ half 6, en dan heb ik het weekend vrij.

Kortom, ik krijg het niet zo heel zwaar de komende 6-8 weken!

Dit weekend dus even de toerist uithangen en lekker langs de thames wandelen naar de London Bridge, Big Ben, London Eye en Buckimham Palace, en dan kan ik aan de bewoners-dingen beginnen gok ik.

Voor degenen geïnteresseerd in mijn Engelse nummer/ huisadres, let me know, dan stuur ik zie via de email of whats app!

Liefs!

Janneke


  • 01 Maart 2012 - 18:30

    Delachanti:

    Dit klinkt zeer goed Jannie!
    Niet zon zwaar werk al Santorini!
    Hopelijk krijg je net zon leuke tijd!
    Dikkkke poen XXXXXXX

  • 01 Maart 2012 - 18:52

    Marieke:

    Niceeeeee!
    x

  • 01 Maart 2012 - 18:52

    Marieke:

    Very Niceeee!

  • 01 Maart 2012 - 18:53

    Marieke:

    Very Very Niceeee!
    He geniet ervan he!
    Groetjes!

  • 02 Maart 2012 - 16:48

    Nikki:

    Hee meis, nou klinkt allemaal geweldig! heel veel plezier!

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 46734

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: