Een lang weekend met papa en mama! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Een lang weekend met papa en mama! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Een lang weekend met papa en mama!

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

16 Oktober 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal!

Het is weer even geleden, maar ik heb eindelijk weer een oplader, dus ik kan weer naar mijn standaard dag dinsdag gaan voor het schrijven na deze keer. Ik zal mijn verslagen over werk luchtig houden, want ik vertel natuurlijk veel liever over het bezoek van mijn ouders.
Vorige week heb ik veel lange dagen gedraaid, vooral vanwege het organiseren van het reisje van mijn baas, waar ik erg veel voor moest regelen. Gekkenhuis was het, maar we hebben het overleefd. En de dag voor madam wegging, zei ze dat Eva (mijn andere stagiaire-collega) en ik op donderdag om 12 uur naar huis moesten, vanwege alle overuren die we gemaakt hadden. Dat liet ik me natuurlijk geen 2 keer zeggen, en op donderdag ben ik om stipt 12 uur naar huis gegaan en heb ik mijn tas ingepakt voor het lange weekend met mijn ouders. Ik had ze niet verteld dat ik eerder weg mocht van werk, zodat ik ze op kon wachten in de lobby van het Ramada hotel.
Ik heb netjes 3 kwartier gewacht, maar heb me prima kunnen vermaken, omdat ik na een tijdje ontdekte dat er een mini mens met een maxi snor bij de deur stond om die te openen voor gasten. Toen bleek dat meneer ook nog een helium stem had, was mijn dag al gemaakt.

Drie kwartier en een welkomstdrankje verder kwam dan eindelijk de taxi aan waa rmijn ouders uitstapten. Mijn vader rende meteen naar de incheck balie, en mijn moeder keek recht langs me heen. Pas toen ik naar ze toe liep en ze in het Nederlands aansprak beseften ze dat hun kind er al was.
Best grappig, maar vooral heel erg fijn om ze na 3 maanden weer te kunnen zien!
We zijn meteen naar de kamer gegaan waar ik mijn tas vol met spullen mocht uitpakken. In de tas zat mijn lieve knuffel beer (dankzij wie ik weer normaal heb geslapen), allerlei boeken en tijdschriften, Nederlands eten (vlokfeest, muisjes, drop, stroopwafels en pepernoten), kleren en nog veel meer.

HIerna zijn we nog even snel naar het zwembad gegaan en hierna hebben we ons snel omgekleed om in Pura Vida in het Hilton Resort (tegenover Ramada) te gaan eten.
Het was zo fijn om weer lekker te kletsen en alles te horen van thuis, en we hebben echt heel erg lekker gegeten. Een echte aanrader kan ik wel zeggen!

Na het eten zijn we terug naar het hotel gegaan, waar we van plan waren vrij snel te gaan slapen. Gelukkig was het slot van onze kamer kapot, en na 3 pogingen met de sleutel verversen besloot de General Manager ook een poging te wagen. Ook zijn kaart werkte niet, dus nodigde hij ons uit voor thee en koffie in de sheesha lounge, terwijl engineering het slot zou maken.

Ondertussen bleek de GM ons best gezellig te vinden, dus werden we uitgedaagd om Sheesha te nemen. Voor mij geen uitdaging meer, voor mijn ouders nog wel een beetje. Na een tijdje besloot de GM, Hasan, erbij te gaan zitten en ook een sheesha te nemen, waarna hij ons ook uitnodigde om een paar pakistaanse toetjes te proberen. Heel erg lekker, en uiteindelijk een hele gezellige, maar aparte avond, zo met de GM aan de sheesha.
Op een gegeven moment was het wel klaar, en werkte het slot weer, dus was het bedtijd.

Op vrijdag zijn we na het ontbijt nog even gaan zwemmen en daarna hebben we onze spullen gedumpt in mijn kamer. HIerna heb ik mijn ouders naar mijn favoriete hang-out gebracht: de mall.
Hier hebben we ons vermaakt tot aan het moment dat we naar het resort gingen om ons te melden voor onze desert safari.
We begonnen in een 4-wheel drive, richting Dubai, met een hele gezellige driver. Op een gegeven moment kwamen we wolken tegen (die had ik al 3 maanden niet gezien) en op een gegeven moment kwam er zelfs regen uit. Heel bijzonder, want dit was mijn eerste regen ervaring in dit land. Wel bleek dit een normaal fenomeen te zijn in dit gedeelte, maar voor mij was het een spektakel.
Na de regen zijn we de woestijn in gegaan, voor het Dune Bashing - crossen door de woestijn duinen. Heel erg gaaf!!
Na een half uurtje crossen kwamen we aan in het kamp, waar we snel een kort kamelenritje konden doen en daarna snel moesten gaan zitten. Al snel bleek dat we de enigen waren die zouden overnachten in het kamp, en we mochten ons plekje uitkiezen. We kozen voor een hut boven de bar, zodat we vanuit daar nog in de open lucht konden slapen.
Voordat we konden gaan slapen was er echter nog een hele show met diner waar we deel aan namen. De muziek stond keihard, de show was vrij slecht en het eten was niet spectaculair, maar het was wel heel gezellig. We hebben henna laten zetten, ons verkleed in traditionele kleding en sheesha gerookt.
Om een uur of 9 gingen alle andere gasten weg en werd het kamp opgeruimd.
Vanaf nu moesten we wachten tot het 12 uur was, want ik werd 25. Om 10 uur gingen alle lampen en alle electriciteit in het kamp uit en was het vrij donker en vrij stil. Er was helaasnog een groep emirati blijven hangen die nog even een borrel bleven drinken en de muziek in de auto heel hard aan hadden gezet. Vrij apart, want we wilden best graag van de stilte genieten.

Tot 12 uur hebben we uiteindelijk gezellig gekletst, en een beetje gechilld, en ik heb op een gegeven moment van bovenaf een woestijnvos zien rennen. De mensen daar hadden er zelfs nog nooit of zelden een gezien, dus dit was wel weer speciaal.

Om 12 uur zijn we naar beneden gegaan, vanuit ons hutje, en zijn we het kamp uitewandeld om wensballonnen op te laten.We hadden er alle drie een, en het was een heel bijzonder gzicht om ze in de woestijn omhoog te zien gaan. Dit vonden de Emirati overigens ook, want die kwamen meteen kijken. Om 12 uur werd ik dus uitgebreid gefeliciteerd door papa en mama, 4 dronken emirati en de manager van het kamp.
Hierna heb ik in het donker wat kaarten gelezen en wat cadeautjes uitgepakt en hierna zijn we gaan slapen.
Wat vri apart was, was dat er niet 3, maar 4 matjes in de hut lagen. 3 naast elkaar, en 1 wat verder weg.
Later bleek dat de manager bij ons kwam liggen. Heel ongemakkelijk en ongebruikelijk, want in principe mogen mannen nooit te dicht in de buurt komen bij ongetrouwde vrouwen, en al helemaal niet in dezelfde ruimte slapen. Maar goed, later bleek het volgens mijn vader nog niet zo heel slecht te zijn, aangezien er later in de nacht weer 2 autos met kerels kwamen die onder de hut verer gingen drinken.

Na een aparte, maar voor mij lekkere nacht, werden we precies op tijd wakker voor de zonsopgang. Die hebben we met zijn 3en bekeken, heel mooi!
HIerna werden we uitgenodigd om een rondje op de kameel te rijden - ik 2 keer, een keer met pap en een keer met mam. Heel leuk, maar ook wel zielig. Het beest bromde constant en was het duidelijk niet eens met zijn baantje, en liep ook nog met een mondkapje. Maar toch te leuk om het niet te doen.
Hierna werd ons ontbijt geserveerd, met wat eitjes, banaan en thee met melk en suiker. Heel relaxt allemaal.
Hierna kwam onze driver ons weer ophalen, en hebben we in Ras Al Khaimah heel snel onze spullen gehaald en daarna zijn we met dezelfde driver terug naar Ajman (een van de Emiraten) gegaan, waar we zijn overgestapt op een taxi.
Deze taxi chauffeur heeft ons netjes afgezet bij het Arabian Courtyard hotel, waar we echt heel warm onthaald werden. We mochten meteen inchecken en naar de kamer, die uitkeek op het Dubai Museum! Hierna zijn we gauw een rondje gaan lopen om te gaan lunchen in een Indiaas tentje. Heel lekker, maar wel spicy ;)
Na de lunch zijn we bij het zwembad gaan hangen, om bij terugkomst in de kamer een taart voor mijn verjaardag te vinden!
Helaas hadden we geen tijd om die op te eten, want we zouden naar Anke en Jan Willem gaan, waar we zijn gaan eten.
Toen we aankwamen hingen er buiten al vlaggetjes voor me uit, en ook binnen werd ik weer hartelijk onthaald :)
Na de borrel zijn we met zijn allen gaan eten in een heel erg leuk en lekker restaurant, en na afloop had Anke ook daar nog een taart geregeld, met kaarsje, met mijn naam goed gespeld en met zingend personeel! Heel erg leuk en ik voelde me echt jarig!

Na mijn bijzonderste verjaardag ooit (dat moet wel; wensballonnen, kamelenrit, zonsopgang, etc) was het tijd voor een toeristisch dagje.
Op zondag zijn we na het ontbijt weer even gaan zwemmen, en daarna zijn we lopend naar de creek gegaan, waar we een abra (een bootje, die je voor 1 dhs naar de overkant brengt) hebben gepakt en de gold en spices souks bezocht hebben. De gold souk was erg apart; zo ontzettend veel juweliers dat niks nog bijzonder lijkt. Je kon gewoon echt niet meer zien wat je nou wel en niet mooi vond.
De spices souk was ook leuk, maar wel iets kleiner dan ik verwacht had. Wel heerlijke geuren daar :)
Na de terugtocht op de Abra zijn we heel leuk gaan lunchen bij een restaurantje dat uitkijkt op de creek, ook een aanrader.

Hierna zijn we doorgewandeld naar Bastakiya, waar we iets meer van verwacht hadden. Het was een oud 'dorpje', met een moskee en een paar huisjes en winkeltjes. Hierna zijn we doorgegaan naar Al Karama, waar ik een hele mooie weekendtas heb uitgezocht als verjaardagscadeau. :)

Hierna zijn we snel naar het hotel teruggegaan, want door de hitte waren we toe aan goede verkoeling van het zwembad. Eenmaal verkoeld hebben we drankjes in de executive lounge gedaan en daarna in het restaurant in het hotel Thais gegeten, echt heerlijk!

Maandag moest ik helaas werken, dus werd ik om 7 uur opgepikt bij het hotel om naar werk te rijden.
Na werk werd ik ook weer opgepikt, en eenmaal terug in het hotel hebben we gezellig bijgekletst over de dag en zijn we na de borrel uit eten gegaan in een Arabisch restaurant, wat uitkeek op de creek, vol met allerlei ontzettend kitsch verlichte boten. Hier hebben we alle drie kameel gegeten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet zo heel bijzonder vond. Ik had meer iets roods verwacht, maar het stuk vlees was vrij wit en droog. Wel leuk om gedaan te hebben, maar niet ecth voor herhaling vatbaar. Althans, voor mij niet.

Helaas betekende dit etentje het einde van het bezoek van mijn ouders, en de volgende ochtend moest ik al vroeg afscheid van ze nemen, en dit ging gepaard met wat traantjes. Een paar jaar geleden was dit nog niks voor mij, maar inmiddels denk ik dat ik emotioneler geworden ben, en oprecht mensen kan missen ;)

En na dit afscheid was het gewone werken weer begonnen.

Sorry voor het idioot lange verhaal, volgende week hou ik m wat korter, want de week erna ga ik weer los na het bezoek van Vin.

Heel veel liefs, en vie deze weg nog even bedankt voor alle liever verjaardagswensen die via allerlei verschillende media kwamen.

Dikke kus, en tot snel weer!!
xxxx

  • 16 Oktober 2014 - 20:23

    Lies:

    He nichie! Super gaaf verhaal!! Dat afscheid is dan nooit leuk! Hoop dat je je draai snel weer vindt en je kan verheugen op de komst van Vin! De foto's zagen er allemaal heel erg gaaf uit! Veel plezier met de rest van je verblijf! Xx Lies

  • 16 Oktober 2014 - 23:25

    Karin:

    Klinkt als een topverjaardagsweekend. Gaaf! Geniet en groetjes van ons. Xxx

  • 17 Oktober 2014 - 08:28

    Saar:

    Lieverd!
    Dat leest als een mooi verhaal voor een heel speciale verjaardag met veel liefde en bijzondere momenten. Kamelen, woestijn, dat regen weer bijzonder wordt. :)
    25 is heel bijzonder en heb je goed ingeluid! Iets anders dan de bubbels ;).
    Heel veel succes weer op het werk!! Zet hem op en Vin komt er snel aan!

    Dikke kussen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 46731

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: