Zwembad, strand, kamelen en henna - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Zwembad, strand, kamelen en henna - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Zwembad, strand, kamelen en henna

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

05 Oktober 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal,

Het is even wat langer geleden dan normaal, maar vanwege een kapotte oplader van mijn laptop kan ik momenteel niet thuis een verhaaltje typen.
Momenteel is het weer een public holiday, wat betekent dat iedereen vrij heeft. Tijd dus om een verhaaltje te typen :)

Laat ik beginnen met vertellen over werk, zodat we daarna naar de leuke dingen door kunnen. Op werk is mijn manager net op vakantie gegaan, voor 2 weken, wat betekent dat ik meer verantwoordelijkheden op me heb kunnen nemen. Ik ben nu eindelijk bezig met de contracten van de stagiaires achterna gaan, en het opvolgen of ze al klaar zijn om te sturen. Daarnaast heb ik een presentatie gemaakt die naar de Regional Hilton office gestuurd wordt. Ook een andere presentatie heb ik in elkaar gezet, en die wordt door de Country manager bekeken. Best indrukwekkende dingen dus! Ook heb ik afgelopen week meegemaakt hoe het is om een loper te zijn, aangezien er een hele belangrijke meeting was voor allerlei General Managers. Voor mij betekende dit dat ik ure heb staan printen. Gelukkig vond mijn baas ons zielig, en heeft ze ons hierna 2 keer uit eten genomen. 1 Keer in het hotel zelf, en 1 keer in een Chinees restaurant (samen met een HR manager, de assistente van de country manager, en nog een paar). Heel leuk eigenlijk, en heel verassend dat ze dit aanbood!
Ook heb ik deze week, vlak voor mijn manager op vakantie ging, nog mijn Job Skills (een test om te kijken of je alles weet wat je moet weten) en mijn Job Chat gehad. De Job Skills heb ik gehaald, en de Job Chat was erg positief. Gelukkig ben ik niet de enige die vindt dat ik vooruit ben gegaan, en wordt dit ook door mijn manager en baas opgemerkt. Helaas is mijn baas er wel achter dat ik hier niet wil blijven (wat ik liever pas later aan haar verteld had) en vindt ze dat ik goed moet nadenken wat ik wil gaan doen hierna. En ze wil me helpen. Dus eigenlijk heel positief allemaal! Natuurlijk maak ik nog foutjes, maar minder dan in het begin.

Goed, dit was werk – nu naar de vrije tijd. Ook dat heb ik namelijk goed benut! Vorige week vrijdag heb ik met Yvonne, Marie en Bianca (alle drie van Waldorf en alle drie erg gezellig) de hele dag bij een zwembad gelegen. Rond een uur of 6 was het tijd voor een drankje, en was het tijd om uit de zon te gaan, dus hebben we happy hour gevonden in de Yacht club. Hierna had ik nog een etentje voor de verjaardag van Tino (mijn huisgenootje), en die was gereserveerd in het Belgian Beer cafe. Hier heel relaxt gegeten en goed gelachen.
Dinsdag was Yvonne aan deze kant van de stad, en hebben we samen een hapje gegeten in manar mall. Ook heel gezellig en weer lekker bijgekletst, vooral over het team waar we natuurlijk allebei deel van maken.

Dit weekend heb ik vrijdag weer bij het zwembad gelegen met Marie en Bianca, en hierna zijn we met Yvonne en 2 vrienden van Yvonne naar Bassata (deser) village gegaan. Hier hebben we lekker gegeten, shisha gerookt, henna laten zetten, en genoten van een show. Er was een buikdanseres en een traditionele danser die met een rok heel lang rondjes bleef draaien. Best bijzonder, maar moeilijk uit te leggen. Ik mocht in ider geval na zijn show ook proberen, en na een aatal rondjes kon ik eigenlijk al niet meer normaal lopen haha.
Aan het einde van de avond zijn we met de huur auto achter een 4-wheel drive aangereden, door het zand. Dit was natuurlijk niet makkelijk, maar het was wel heel cool, omdat we allemaal kamelen met jonkies tegenkwamen in het donker, die dus gewoon keihard voor de autos langsrennen. Hartstikke gevaarlijk, maar zo cool!!
Zaterdag was voor mij nog een vrije dag, en ik heb m benut door uit te slapen, het huis schoon te maken, naar Manar Mall te gaan met Tino en in de avond heb ik gekookt.
Eigenlijk dus best relaxte weekjes zo.

Maar het wordt beter: Woensdag nacht komen mijn ouders aan, en donderdag zal ik ze eindelijk weer zien! Donderdag avond gaan we uit eten in een van de restaurants van het Resort, en vrijdag gaan we overnachten in de woestijn. Hierna heb ik ook zaterdag en zondag vrij, en op zaterdag word ik 25! Wordt een hele bijzondere verjaardag denk ik, maar ik kan niet wachten, want mijn ouders zijn er bij!
Mijn volgende verhaal wordt dus weer over 1.5 week, als mijn ouders weg zijn, en ik een oplader voor mijn laptop heb.

Dikke kus!

  • 05 Oktober 2014 - 08:22

    Yvonne:

    Ik ben blij dat je me gezellig vind;) Ben blij dat je weer happy bent XO

  • 05 Oktober 2014 - 10:24

    Vincent:

    Jeej, wat chill dat het allemaal beter gaat, leuke dingen allemaal. Veel plezier met je ouders, klinkt heel gaaf om je verjaardag in je woestijn te vieren. Tot over 3 weekjes ;)

  • 05 Oktober 2014 - 10:34

    Karin:

    hoi Jan, goed inderdaad om te lezen dat je het veel meer naar je zin hebt! Leuk dat je al die relxte dingen er ook bij doet. En wat super dat je ouders er zijn op je verjaardag! Heel veel plezier. Hier alles ook goed. Gisteren naar een festival geweest waar Rotterdamse topchefs aan t koken waren. Was gaaf (lekker

  • 05 Oktober 2014 - 12:12

    Jorien:

    Fijn dat je zo je blog hebt om je verhalen in te schrijven! Mooi geschreven en echt! Geniet met je ouders! Xxx

  • 05 Oktober 2014 - 20:20

    Marjolein:

    Janneke! Je wordt gemist hoor :-)
    Maar gelukkig klinkt het al een stukkie leuker daar.
    Die kamelen die zo rondrennen, lijkt me ook wel heel apart en gaaf gezicht.
    Alvast een hele fijne verjaardag en veel plezier met je ouders!
    xxx!

  • 07 Oktober 2014 - 23:30

    Huub:

    Ha lieve Jan,
    Gaat lekker met je en dat kan ik ook aan de foto's van je zien. Tot donderdag, wij hebben er zin in. XX

  • 12 Oktober 2014 - 11:53

    Joke En Guus:

    Lieve Janneke,

    Wat een stoer avontuur!
    Nog van harte met je 25ste verjaardag, weliswaar iets te laat maar dat mag de pret niet drukken!
    Hoop dat je een leuke tijd hebt met je ouders en Vincent zodat je weer opgeladen bent.
    Liefs Guus Joke Noor en Koen XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 46692

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: