Mama op bezoek! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Mama op bezoek! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Mama op bezoek!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

02 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Een weekje geleden zat ik me nog wakker te houden omdat mn moeder kwam, en nu is ze alweer weg en is Marthe hier bijna.. Het gaat zo intens snel allemaal!
Woensdag nacht ben ik door de regen naar Baker Street gewandeld, waar mijn moeder stond te wachten. Gewapend met een Nederland vlaggetje was ze lekker herkenbaar en stond ze vol enthousiasme naar iemand anders stond te zwaaien. Gelukkig herkende ze me nog en zijn we snel richting huis gegaan. Hier kwam ik erachter dat mijn lieve moeder niet alleen al mijn kleren mee had genomen, maar ook allerlei Oranje gadgets, wat lekker eten en zelfs een Rituals pakketje én een luchtje! Ik ben was al dolgelukkig om mijn moeder te zien, maar dit maakte het al helemaal geweldig!
Na alle presentjes zijn we gaan slapen, want ik moest natuurlijk gewoon weer om 8 uur beginnen..
Op werk weer veel gedaan, maar gezorgd dat ik om 5 uur naar huis kon, zodat mijn moeder en ik eindelijk even konden genieten van elkaars gezelschap. Samen zijn we lekker naar Soho en Chinatown gewandeld, waar we eerst zomaar de M&M world tegenkwamen. Hier hebben we ongeveer drie kwartier rond gelopen en onze ogen uitgekeken. Geniale winkel!! Daarna zijn we in chinatown lekker Chinees gaan eten. We waren wel moe, dus zijn daarna vrij op tijd gaan slapen.
De dag erna had mijn moeder thuis wat eten klaar gemaakt toen ik thuis kwam uit werk en zijn we daarna samen naar een musical gegaan. The Wizard of Oz is een echte aanrader; heel Engels, vrolijk en alle nummers blijven in je hoofd hangen. Daarna hebben we thuis nog even een wijntje gedronken en zijn we, wederom, op tijd gaan slapen om de volgende ochtend vroeg op te staan.
Op zaterdag zijn we vroeg vertrokken om op tijd bij de changing of the guards te zijn. Zoals het de hele afgelopen week al geregend had, regende het nu weer, en stonden we gewapend met onze paraplu's tussen de Japanners om de wissel mee te maken. Na een half uur wachten hoorden we wat getrommel en na een tijd kwamen de mannetjes in rode pakjes aan de overkant langs gestampt. Hierna zagen we een hele tijd niks, maar gelukkig kwamen er na een tijdje ook paarden langs en kwam de afgewisselde wacht uiteindelijk ook nog snel langs gestampt. Gelukkig hebben we dus best een aantal dingen gezien, maar de regen maakte het allemaal een stuk minder aantrekkelijk voor ons.
Na de wissel van de wacht zijn we langs de Big Ben en de Westminster Abbey gelopen richting de London Eye.
Deze bleek kapot te zijn, waardoor we gratis de 4D show in mochten. Voor mij leuk, maar ons mam ziet geen diepte, dus voor haar was er geen lol aan. Het feit dat er ook hier nog uit het niets druppels water op d'r werden gegooid maakte het er natuurlijk niet beter op..
Toen we naar buiten kwamen, zagen we dat het reuzenrad weer werkte, en zijn we snel in de rij gaan staan voor tickets. Snel daarna stonden we in ons bakje en hadden we uitzicht over heel Londen.
Na een half uur lang te hebben rond gekeken naar deze prachtige en gigantische stad, besloten we door de regen toch maar niet een boor tour over de Thames te nemen. In plaats daarvan zijn we samen een beetje door de stad gaan struinen en hebben we de Abercrombie & Fitch winkel (inclusief lekkere mannen) gevonden. Hier hebben we onze ogen uitgekeken naar de leuke kleren en interessante manier van werken, en zijn we samen op de foto gegaan met een van de modellen bij de deur.
Na nog even een lekkere koffie bij de Starbucks zijn we naar huis gegaan om ons om te kleden voor het diner.
Door de regen zijn we snel naar Brown's gelopen, waar ik mijn moeder een uitgebreide rondleiding heb gegeven. Goed voor het hotel, maar helaas voor ons was er maar 1 kamer die ik kon laten zien. Na een rondleiding zijn we een drankje gaan doen in de bar, waar we lekker zaten te kletsen en waar mijn moeder vast een aantal van mijn collega's ontmoette.
Na het drankje zijn we het restaurant in gegaan, waar we een glas sparkling wine kregen aangeboden en heel leuk werden bediend door mijn collega's. Ook nog eens heerlijk gegeten, dus een top avond wat mij betreft.
Na het eten regende het nog steeds, en zijn we weer hard naar huis gerend.
Thuis natuurlijk weer een wijntje gedaan en daarna lekker het bedje in. Zondag was ons laatste dagje samen, en we zijn samen naar Camden market gegaan, met de dubbeldekker bus! In Camden was het koud en nat, wat het een stuk minder leuk maakte dan we gehoopt hadden. Na een paar uur rondlopen zijn we richting huis gegaan, maar natuurlijk werden we onderweg weer gelokt door de Starbucks. Daarna zijn we door Tottenham coart road gewandeld en liet mijn moeder haar nieuwe favoriete winkel zien. Hier konden we nu allebei niet meer wegkomen.. Wat een heerlijke rommels waren er daar!
Al snel bleek het vrij laat te worden, dus zijn we samen een pub in gegaan voor een pint ale en een cider. Heel leuk om ook dit even met mijn moeder te doen.
Hierna zijn we nog een stukje gaan wandelen. Mede omdat het voor het eerst in vier dagen (althans... zeg maar gerust anderhalve week voor mij) droog was.
Na ons wandelingetje zijn we wat gaan drinken in de Nederlandse pub 'De Hems', en daarna zijn we uit eten gegaan bij een Singaporees / Maleisisch restaurant gaan eten, waar het eten wel lekker was, maar waar ik wel opkeek van de service. We kregen voor en hoofd tegelijk op tafel geknald en ook het nagerecht stond al op tafel voor ik uberhaubt de kans had om te vragen of ik ook iets mocht. Heel apart.
Hierna zijn we naar huis gegaan, want mijn moeder moest dezelfde nacht alweer naar huis...
Midden in de nacht zijn we samen opgestaan en hebben we de zware tas naar beneden getild. Daarna hebben we afscheid genomen en was ik weer alleen.. Heel ongezellig, maar ik heb het ontzettend leuk gehad.
Mam, heel erg bedankt voor alles en ik mis je nu al!!

Maar ja, het leven gaat door, en maandag na het werk moest er ook hier in Londen Koninginnedag worden gevierd.
In de Hems was iedereen aanwezig, dus het was 1 groot feest met zijn allen!
Helaas helaas moest er de volgende dag weer om 9 uur gewerkt worden..
Maar na het werk was het ook weer tijd voor een drankje met Denise (de Duitse) in de kroeg tegenover het hotel. Heel gezellig, want hier komt iedereen na het werk borrelen. De drankjes die tot 10 uur zouden duren duurden uiteindelijk tot 12 omdat het zo gezellig werd.
Vanochtend weer vroeg naar werk en heb weer 9.5 uur gewerkt, omdat ik nog wat af moest maken van mezelf.
Gelukkig kan ik nu met een gerust hart mijn lieve vriendinnetje Marthe verwelkomen, die er nu bijna is. Dus weer een week vol gezelligheid!

Ik houd jullie op de hoogte!

Veel liefs uit London!

  • 03 Mei 2012 - 11:44

    Karin:

    Lieve Janneke,
    Het was fantastisch om bij je te logeren! Zo fijn om te zien dat je het enorm naar je zin hebt.
    Leuk om je collega's te ontmoeten, het Browns Hotel te zien. Alle toeristische attracties. Heerlijk geslapen op je krakende bedje. Luxe kamer midden in het centrum van Londen. M&M store, Hamleys, The British Museum, Soho, A&F, Starbucks Paperchase. Alles om de hoek. Wat wil je nog meer. Alleen jammer dat het zo regende..... Gelukkig op iedere hoek van de straat een paraplu te koop.
    Ik heb genoten. Dank voor je gastvrijheid. Liefs van je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 46699

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: