Het gaat bijna ECHT beginnen! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Het gaat bijna ECHT beginnen! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Het gaat bijna ECHT beginnen!

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

13 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hoi iedereen!

Ik weet dat het nog geen week geleden is dat ik voor het laatst heb geschreven, maar ik heb alleen nu even tijd, aangezien ik morgen een drukke dag heb en zondag ook de nodige dingen ga doen. Daarnaast heb ik natuurlijk ook weer een lading met verhalen die verteld moeten worden, dus dan kan ik dat beter nu alvast doen.

Al goed, afgelopen zondag had ik mijn laatste dagje in de In Room Dining. Ik heb het er leuk gehad, maar ik was blij dat ik naar de bar mocht, moet ik toegeven. Het leukste aan de In Room dining was denk ik dat de mensen met wie ik werkte nog wel gezellig waren en dat ze me graag dingen uitlegden. Maar de functie is niet mijn ding.. Het is wel lekker dat je daar gewoon klaar bent op vaste tijden, aangezien het niet ineens heel druk is of je iets echt af moet maken; de mensen op de kamer vinden het alleen maar interessant of ze hun bestelling krijgen en of het weer wordt opgeruimd, het maakt ze niet uit wie het doet.

Maandag was ik vrij, en dacht ik dat ik een heel dagje helemaal niks ging doen in mijn eentje. Jammer genoeg moest ik wel wat opruimen in huis, wat inhield dat onze vuilnisbak geleegd moest worden (mijn flatgenoot doet letterlijk niets hier..). Ik heb nog nooit zo'n ranzige geur uit een vuilnisbak geroken.. Ik heb uiteindelijk met een sjaal om mijn neus en mond de hele keuken geschrobt, de vuilnisbak uitgesopt en er 2 vuilniszakken in gedaan, want ik wil dit niet nog een keer meemaken.. Gelukkig heeft mijn vader deze dag ook nog een vluchtje geboekt naar mij toe in juli, dus dat maakte al weer een hoop goed na dit drama, haha.
Maar ja, op het moment dat ik dacht dat ik eindelijk mijn echte rust ging pakken, ging mijn telefoon af. Het was marie, de assistent manager van de Tea Room, met de vraag of ik mee wilde wat gaan drinken. Super leuk, dus binnen een uur stond ik gedouchet en wel klaar bij het hotel. We zijn samen met nog wat collega's van de Tea Room, In Room Dining en de Bar gezellig wat gaan drinken, eerst in Le Meredien Hotel op Piccadilly en daarna in Gem, een club/bar. Heel gezellig, en we hebben heel erg gelachen.

De volgende dag hoefde ik pas om half 6 te beginnen, in de bar dus. Ik had er veel zin in en begon dus weer met goede moed. Gelukkig was het ook heel leuk, de collega's zijn gezellig en behulpzaam, ik kreeg een goede uitleg over wat de gang van zaken is en ik kreeg meteen de inlogcodes van de mail. Jammer genoeg was de rest van de avond niet heel interessant, aangezien we het heel rustig hadden.. Beetje jammer, maar ik kon tenminste wel een beetje rondkijken.
Woensdag had ik eigenlijk hetzelfde dagje als de dag ervoor. Uitslapen, naar werk en weer rust daar. Ik moest wel zeggen dat de bar wel een leuk sfeertje heeft. Om 9 uur elke avond komt er een gitarist die een aantal uur lekker zit te zpelen en de barman staat ondertussen lekker cocktails te shaken. verder zijn er veel vaste gasten, die elke dag terug komen en weer tientallen ponden uitgeven. Een andere kant van de bar zien is dus ook wel eens interessant, vooral als mensen aangeschoten raken en niks meer mogen drinken. De een wordt heel kwaad en begint te schelden en te klagen, terwijl de ander juist vaag naar je kijkt en accepteert wat je zegt, zolang ze nog maar een klein borreltje krijgen. Heel bizar om die mensen zo te zien.
Na het werken ben ik natuurlijk, zoals altijd, weer naar huis gewandeld, waar ik via facebook een berichtje van een collega van het restaurant kreeg of ik zin had om de dag erna een koffietje te doen in de stad. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen, dus de volgende dag zat ik gezellig met Till in de starbucks, waarna we nog gezellig door de winkelstraten zijn gaan struinen. Meneer wilde heel graag de Hamleys (speelgoed winkel van 6 verdiepingen) in, dus daar hebben we nog even rond gewandeld, wat best grappig is, aangezien ik natuurlijk alle roze dingen wilde zien en hij grote ogen kreeg bij het zien van alle vliegende speeltjes. Hierna zijn we allebei onze eigen kant opgegaan, hij naar een ander winkelcentrum om met zijn vrienden af te spreken en ik richting werk.
Op werk heb ik eindelijk mijn eerste echte afspraak met Nick gehad, die 10 minuten zou duren, en waar we een half uur van gemaakt hebben. Ik weet nu al zo veel meer van wat ik ga doen!

Maandag begin ik rond 9 uur, aan mijn eigen bureautje bij de receptie in de buurt. Vanaf hier zal ik alle telefonische reserveringen voor het restaurant en de Tea Room gaan aannemen. Ook de mailtjes zullen naar mij worden doorgestuurd, zodat ik ook die kan gaan beantwoorden.
Daarnaast wordt een wekelijkse taak voor mij om een rondje hotel te doen en om te kijken of alle manukaarten up-to-date zijn, schoon zijn en of alles klopt. Voor de In Room Dining zal dit kunnen betekenen dat ik de nieuwe menu's zal gaan printen en vouwen, zodat ze de dag na verandering meteen door de minibar staff geplaatst kunnen worden.
Ook moet ik alle websites gaan checken, of alles klopt, up-to-date is en ik mag ook de Nederlandse vertaling checken en kloppend maken.

Maar goed, dit waren dingen die ik al een beetje wist natuurlijk, maar dat is dus ook lang niet alles.
Ik word een soort van Personal Assistant van NIck heb ik het gevoel, gezien ik allerlei kleine projectjes krijg, bij alle manager's meetings moet zijn, bij andere meetings met suppliers aanwezig moet zijn, de notities moet uittypen en door moet sturen, tijden moet verwerken in notities, mails achter mensen met deadlines aan sturen, Food & Beverage meetings moet bijwonen en allerlei papieren moet uitwerken tot een goed lopend verhaaltje.
In principe ben ik een schakel tussen de Food & beverage outlets en Nick.
Ik krijg heel veel vertrouwelijke informatie te horen die niemand mag weten, maar ik moet wel zorgenn dat alles goed blijft lopen. Ik mag dus eindelijk een beetje de bitch uithangen die sommigen me vinden :)
Ik mag namelijk niet te vriendelijk zijn vanaf maandag. Wordt lastig, maar het is een goede uitdaging voor me!

Verder heb ik ook nu al huiswerk gekregen, waarvan ik vandaag een deel af moet hebben, morgen om 4 uur een afspraak heb met Nick vor werk voor een andere opdracht en op dinsdag mag ik bij mijn eerste meeting met een supplier zijn. Natuurlijk mag ik op maandag ook al meteen bij de 11 uur meeting tussen de managers aanwezig zijn, dus het gaat nu echt beginnen.

Wel denk ik dat ik school een mail ga sturen dat dit niet een functie is die voor iedere eerste jaar studenten is weggelegd; het lijkt namelijk meer op een management dan een praktijk stage. Voor mij juist heel erg goed, maar misschien niet voor iedereen die niet zoveel ervaring heeft eerlijk gezegd. Ikweet het, ik klink een beetje arrogant zo, maar ja, dat ik wel wat ik denk.
Goed, ik denk dat ik jullie weer genoeg heb verteld. Ik moet zo aan mijn huiswerk beginnen, dan weer om half 6 aan het werk, morgen vroeg op om nog even een deel van de Koninginnedag hier mee te maken (jawel, 2 weken te vroeg, maar wel oranje en feest), om daarna om 4 uur naar werk te gaan voor een meeting met Nick. Zondag ga ik met Denise (de Duitse stagiaire) naar Camden market om daar rond te struinen en bij te kletsen.

Al met al, het gaat weer een druk weekend worden..

Laten jullie ook weer wat horen?

Liefs,
Janneke

  • 15 April 2012 - 16:13

    Jacqueline:

    Haha ik zie dat niet alleen je bitchy maar ook je arrogante trekjes naar boven komen! Enjoy darling! x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 46689

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: