Werken, en nog iets meer dan 5 werkweken te gaan! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Werken, en nog iets meer dan 5 werkweken te gaan! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Werken, en nog iets meer dan 5 werkweken te gaan!

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

03 December 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve trouwe lezers,

Wat vliegt de tijd toch! Ik ben hier inmiddels al 21 weken, en hoef er nog maar 5 en 1 dag te werken!
Aan de ene kant ben ik heel blij dat het bijna voorbij is, aan de andere kant word ik er alleen maar gestresst van, want er moet nog heel veel af, en dat betekent dat ik hard moet werken..
Dit is niet alleen werk (wat al idioot veel is), maar ook mijn project voor werk, mijn school projecten, en alles regelen voor als ik terug ben.
Ik ben inmiddels al op zoek naar een baan, en zelfs mijn baas hier heeft mijn cv al om door te sturen naar Hilton Nederland en Engeland.
Echt heel erg lief eigenlijk, en ik had het nooit verwacht dat ik van haar hulp zou krijgen. Maar blijkbaar heeft ze toch het beste met me voor, en heb ik dus toch iets goed gedaan.
Ook heb ik als ik thuis ben al een solliciatie gepland staan, dus als het goed is val ik niet in een gat als ik thuis ben.

Maar hier voorlopig ook niet meer, want ik heb nog een gigantisch excel document wat ik moet afmaken met duizenden formules, een evenement wat ik moet organiseren voor als ik al weg ben, een handover schrijven en allerlei voorbeeld emails maken voor mijn vervangster die in maart (!) komt, en natuurlijk alle dagelijkse taken, dus mensen achterna zitten voor documenten, studenten visums aanvragen, contracten pushen tot ze worden goedgekeurd, kijken wat we nog nodig hebben qua stagiaires, welkomstpakketen maken en ook verbeteren en finalizen, nieuwe job descriptions bijmaken, etc, etc.. Nooit houdt het echt op, en ik ben benieuwd of ik eigenlijk met een gerut hart weg kan gaan over de handover, aangezien het toch mijn project is geweest om deze baan op te zetten, en het was nogal een klus.

Dit hierboven is ook eigenlijk de samenvatting van mijn werkweek, aangezien dit het wel een beetje was.
Mijn enige vrije dag heb ik namelijk vooral thuis besteed aan een rondje hardlopen, schoonmaken, banen zoeken, en aan mijn project werken. Ook ben ik er een uurtje tussenuit geweest voor koffie en een rondje tips en toes, dit keer om mijn wenkbrauwen te laten doen, voor de verandering.

De rest van de week heb ik echt heel weinig gedaan.
Maar dat maakt niet veel uit, want morgen ga ik naar Dubai, waar ik eerst met een vriend van mijn vader bij de fonteinen afspreek, en daarna door ga naar Anke en Jan Willem, waar ook Willemijn zal zijn, die eindelijk weer terug is in de UAE! Heb haar al wel eventjes gezien afgelopen zaterdag, en ze had al wat Nederlandse tijdschriftjes (Cosmo!) meegenomen.
Vrijdag ga ik dan samen met Willemijn naar het strand, lekker bakken, want het weer is inmiddels echt heerlijk. Er zijn mensen de het koud vinden om in de ochtenden en avonden buiten te lopen, maar het is wat mij betreft echt perfect. Overdag rond de 28 graden en in de avonden rond de 20 :) Mag van mij wel zo blijven hoor!

Maar goed, dit was dus eigenlijk mijn week alweer..
Maar ik heb nog wel een paar feitjes verzameld voor de liefhebbers:
- Ik heb me een hele tijd afgevraagd waarom de weg van mijn huis naar werk zo raar gemaakt was, maar nu blijkt dat ze die weg afgelopen winter hebben aangelegd op een normale manier. Alleen is tijdens de hitte in de zomer (45 graden en hoger!) de weg gesmolten en vervormd naar de wielen van de vrachwagens. Er is nu dus een heel deel van de weg voorgevormd en alleen maar te gebruiken door deze vrachtwagens en 4-wheel drives, want het is een vrij onmogelijke weg voor gewone autos en busjes.
- Zoals ik vorige week al vermeld had, was het gisteren national day. Alle Arabieren hebben hun autos versierd (sommige zelfs met allerlei glimsteentjes in de kleuren van de vlag - de hele auto!) en ze rijden hier vol trots mee door de straten. Gisterenavond lagen alle straten vol met schuim, omdat iedereen stiekem vanuit autos naar elkaar gaat spuiten met van die schuimbussen, en dit eindigt naast op de autos, ook op de straten. Vrij interessant wel weer.
- Voor national day droegen ook heel veel kinderen kleding in de kleuren van de vlag. Het doet mij een beetje aan Koningsdag en WK denken, want waar wij alles oranje maken, doen zij alles in hun kleuren. Natuurlijk zijn ze verder een stuk minder uitbundig, maar het gaf me een klein beetje hetzelfde idee.
- ik heb zin in een bruine boterham met kaas.

Dat was hem weer voor deze week.
Ik hoop volgende week wat meer te vertellen te hebben, maar ik kan niks beloven, naast mijn weekendplannen dan.

Tot volgende week,

liefs!

  • 03 December 2014 - 19:04

    Huub:

    klinkt als lekker druk. Wij zullen zorgen dat de bruine boterham met kaas op 16 januari voor je klaar staat! XX Huub

  • 03 December 2014 - 19:09

    Karin:

    Terwijl jij droomt over een bruine boterham met kaas
    Worden wij hier volgepropt met speculaas
    Dit jaar,helaas
    Vieren wij geen Sinterklaas
    Want hoe ongezellig is dit festijn
    Als jij er niet bij kan zijn....
    Liefs
    Xx
    Van je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 46696

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: