I'm a Scuba Diver :) - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu I'm a Scuba Diver :) - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

I'm a Scuba Diver :)

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

16 September 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal!

Hoe is het allemaal met jullie? Ik zag dat het lekker weer is in Nederland? Hier begint het ook eindelijk wat lekkerder (draaglijker) te worden. De avonden zijn nu goed te doen, en de humidity zakt ook langzaam aan. Het wordt ook wat vroeger donker, dus dat is wel weer jammer, maar in ieder geval kan ik buiten staan en lopen zonder erna kletsnat te zijn van het zweet.

Dit is niet het enige wat positief was deze week. Om heel eerlijk te zijn zit ik beter in mijn vel de afgelopen 2 weken, en ik ben van plan dit door te laten zetten. Ik probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen en echt te genieten van mijn tijd hier. Want zeg nou zelf; dit maakt toch bijna niemand mee?!

Nou, goed, laat ik eens vertellen over mijn week. In principe het ik eigenlijk weinig meegemaakt op werk, het was een vrij ustige week, zonder speciale dingen over het algemeen. Wel heb ik donderdag nog even op mn donder gekregen, want ik had weer iets niet goed gedaan. Ik ben aan de ene kant te pro-actief, op de momenten waar ik het niet mag zijn, en aan de andere kant moet ik pro-actiever zijn. Beetje lastig, want ik doe grag de dingen zelf, en meteen, maar hier moet ik constant wachten op goedkeuring voordat ik iets kan doen, wat niet echt mijn ding is en waar ik na 10 weken nog steeds aan moet wennen. Maar ik doe mijn best, en heel eerlijk geeft het me wel rust. Als ik niks kan doen zonder goedkeuring, dan heb ik tijd voor de andere dingen op mijn lijstje. En dat is ook wel eens prettig.
Dus op deze manier heb ik de afgelopen week gewerkt, en het was heel rustgevend.
Daarnaast was het ook rustgevend, omdat we in het resort moesten werken vanaf zondag, omdat de airconditioning kapot is. Dit betekent dat het ongeveer 30 graden is binnen en je niet tot nauwelijks na kan denken. Je kan het je niet voorstellen, maar ik kan het niemand aanraden.. het is echt niet te doen! Gelukkig konden we in ieder geval ergens terecht, dus dat maakte weer heel wat goed.

Maar laat ik jullie eens wat leuks vertellen, aangezien werk deze week echt niet interessant genoeg was om over naar huis te schrijven ;)

Mijn weekend was dat wel. Ik heb namelijk zowel vrijdag als zaterdag (jawel, ik heb een 2-daags weekend gehad!) gedoken. Ik heb binnen deze twee dagen mijn scuba diver padi gehaald, en nu kan ik binnen 1 dag mijn open water halen mocht ik dat willen.
De scuba diver padi betekent dat ik mag duiken met een instructeur tot 12 meter diepte, en geloof me, het is vet!

Op dag 1 hebben we (een groep van 4; Yvonne van L&D, Niels, een stagiair, en Adrian, de man van Magda mijn L&D collega) eerst wat theorie gehad, Allemaal prima, en goed om te weten, maar ik wilde zo graag echt beginnen.
Na een paar uur theorie mochten we het zwembad in, met alles aan. Dit betekent dus een wetsuit, flippers, een gewichtsriem, een duikbril en een BCD (een jasje waar je tank met alle slangen aan vast zit). In het zwembad hebben we leren ademen met de regulator, wat net zo voelt als een snorkel, maar ook hoe je moet handelen als die uit gaat, of als je zonder zuurstof komt te zitten. In dat laatste geval moet je je buddy gebruiken, dus die is erg belangrijk om altijd in de gaten te houden.
Deze 2.5 uur in het water waren ontzettend uitputtend, maar onwijs leuk, maar helaas was het hierna klaar, en moesten we de dag afsluiten. Na de duikles ben ik met Yvonne gaan eten in de mall, waar we er beide achterkwamen dat we helemaal gebroken waren.

Die avond lag ik dus al rond 9 uu rknok out in bed.

De dag erna mochten we meteen bij aankomst de boot op, waarna we ongeveer 30 minuten zijn gaan varen. Aangekomen bij de spot kregen we een korte briefing, en daarna kon het beginnen; we mochten in de zee duiken!
Onze eerste duik vond ik al helemaal geweldig. We hebben tijdens deze duikheel veel mooie vissen gezien - allerlei kleuren, groot, klein, van alles wat. Ook hebben we het koraal gezien, wat ook prachtig was op sommige plekken. Onder water pakte onze instructeur ook op een gegeven moment een zeeegel vast, en die liet hij ons ook vasthouden. Heel raar, het beest zuigt zich aan je vast zodat je je hand kan omdraaien en hij gewoon blijft zitten. En hij heeft me geen pijn gedaan! Heel bijzonder dus.
Na ongeveer een uur onder water zijn we naar de boot gegaan, waar we weer een briefing deden. De tweede duik zouden we dieper gaan, en wat oefeningen doen, zoals de regulator van je buddy gebruiken, en doen alsof je zonder lucht zit en naar de oppervlakte moet.
Na de uitleg mochten we met een nieuwe tank weer het water in. Wat ik zo apart vind is dat de tank op de boot heel zwaar is, maar je er in het water niks van voelt.
Maar goed, duik nummer twee. Na de oefeningen mochten we weer echt duiken, en dit keer hebben we niet alleen vissen gezien, maar ook pijlstaart roggen, een hele grote rog ennnnnnnn een zeeschildpad! Dit laatste was zo ontettend cool! Hij was heel mooi en ik zag m van heel dichtbij! Echt een geweldige ervaring!
Helaas kwam ook aan deze duik na een uur weer een eind, en moesten we weer terug naar het resort, voor het laatste deel theorie en een toetsje.
Hierna hadden we allemaal onze padi gehaald!

Ik ben nu, een paar dagen later, nog steeds zo trots als een pauw en kan niet wachten tot het 20 oktober is, want dan mag ik weer!
Op 20 oktober is er namelijk de Gloabl Week of Service, en dan ga ik duiken om in de zee schoon te maken. En als Vin er is ga ik nog een keer!

Allemaal heel leuk dus. En ook dit weekend heb ik weer wat leuks, aangezien ik naar Anke En Jan Willem zal gaan op donderdagavond (vrienden van m'n ouders uit Singapore). Ook hier heb ik ontzettend veel zin in, ik heb ze dan al in geen jaren gezien, maar ik ben ervan overtuigd dat het gezellig zal worden.
En ik hoef nu nog maar 2 dagen te werken deze week, waarvan ik morgen uit eten zal gaan als afscheid van mijn collega, en de donderdag hebben we een L&D meeting en een farewell voor diezelfde collega en een andere collega. Dus 2 dagen prima dagen met werk, en als het net zo rustig wordt als afgelopen dagen, dan kom ik er wel.

Voor deze week heb ik ook nog een paar feitjes, en dan is het klaar:
- De dokter van HIlton is geen groot voorstander van de pil - aangezien het hier niet als voorbehoedsmiddel gebruikt wordt maar als 'feestwee' reguleerder, raadt hij aan elk jaar 1 tot 2 maanden met de pil te stoppen om je lichaam rust te geven. In Nederland heb ik hier nog nooit van gehoord.
- Dezelfde dokter vindt het niet goed om je oren schoon te maken met een wattenstaafje. Nooit.
- Scuba divers have more fun than regular people (geleerd in mijn theorie voor mijn padi)

Dat was hem dan weer voor deze week!

Dank jullie allemaal voor het lezen en blijf alsjeblieft berichtjes achterlaten! :)

Heel veel liefs!
Janneke

  • 22 September 2014 - 10:10

    Erica De Vries:

    Super leuk janneke! Wij hebben het 2 jaar geleden gehaald en vonden het ook geweldig!
    Veel plezier, kus erica en peter

  • 22 September 2014 - 17:13

    Oma Van Wingerden:

    Lieve Janneke,
    Wat een geweldige verslagen waarmee je ons op de hoogte houdt.Je zal het wel van Vincent, hebben gehoord maar de trouwerij van Ronald en Anne is weer achter de rug. Een geweldig feest wij zijn donderdag 18 - 09 met Geert en Marian meegereden naar Naaldwijk en geslapen in het Carlton hotel, ( twee nachten)
    donderdagavond zijn op het strand van Hoek van Holland, met de familie een hapje gaan eten, dat een binnenkomertje was voor ,Vrijdag 19 - 09 toen was het grote feest van Ronald en Anne, rond één uur werden we door een busje opgehaald en naar een trouw kasteeltje gebracht waar de ambtenaar een geweldige speeds hield, vervolgens wandelen naar het restaurant B5 waar we in de achtertuin van de champagne konden genieten en de cadeautjes konden overhandigen, daarna het diner met plus minus 25 personen, trouwen in de kerk en tenslotte een geweldig feest tot één in de nacht met een geweldige disjocky .en zaterdag 20 - 09 zijn we terug gereden naar Emmen. Het was geweldige trouwerij, vanavond vertrekken Ronald en Anne naar Bali.Janneke lieve groetjes van ons beide.

    ps. je verslagen worden goed gelezen

  • 24 September 2014 - 23:48

    Karin:

    he Jan, wat gaaf van dat duiken. Super cool zeg dat je ook direct al zoveel gezien hebt. En slim dat je t daar geleerd hebt ipv hier in t koude hollandse water! Veel plezier de komende keren (zeker met Vin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 46690

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: