I have arrived! - Reisverslag uit Emirates Hill First, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu I have arrived! - Reisverslag uit Emirates Hill First, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

I have arrived!

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

08 Juli 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Emirates Hill First

Lieve allemaal,

Voor degenen die de titel niet hebben begrepen: Ik ben aangekomen in de zandbak. Na een ietwat huilerig afscheid (van mijn kant) van Vincent en een gezellig afscheid van m'n vriendinnen ben ik mijn 6 uur durende vlucht naar Dubai ingestapt.
Mijn laatste week ervoor heb ik alleen maar leuke dingen kunnen doen. Zo heb ik op zondag mijn afshceidsborrel/feestje gegeven, tijdens de wedstrijd Nederland-Mexico, gegeten met een paar van mijn PIR collegas,geshopt met mijn mama in Antwerpen, gepicknickt met Bagels & Beans op museumplein met Chanti, uiteten geweest met Vin en zijn ouders bij Stobbe, een dagje gechilld in Amsterdam met Marthe, Martine, Stephanie, Carien en Lars, en daarna een Floridus BBQ, de laatste dingen geregeld met mijn moeder qua spullen, en dan zaterdag ochtend vroeg al afscheid genomen van mijn ouders en zusjes die al op vakantie gingen naar Griekenland.
Daarna nog een weekend met Vin gespendeerd, waarin we samen uit eten zijn geweest bij Wakker, voetbal hebben gekeken in de Oude Tak, de kermis in Laren hebben bezocht en vooral veel gezelligheid gehad aan elkaar.

Dit kon ik gisteren allemaal in het vliegtuig nog even herbeleven in gedachten, tot ik aankwam in Dubai.
Hier werd ik opgehaald door een chauffeur van het Hilton, die mij netjes naar mijn accommodatie bracht. Maar helaas was alles om 1.15 's nachts niet zo makkelijk als het lijkt.

De chaffeur had namelijk geen sleutel, en moest meerdere keren aanbellen tot er uiteindelijk een boos huisgenootje van me opendeed. Zij wist van niks, en er was geen kamer of bed geregeld. Uiteindelijk kon ik in de kamer van Anya slapen, waar nog wel een bed vrij was. Wel moest ik een kussen lenen, en heb ik zelf een dekentje over de plastic hoes van het matras gelegd en een andere over me heen als deken. Gelukkig had ik genoeg spullen mee, dus kon het er mee door.

Vanmorgen werd ik gelukkig gewekt door de bel, en bleek het dat er een kamer geregeld was in hetzelfde huis. Voorlopog heb ik de kamer nog alleen, maar ik ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Het is in ieder geval een prima kamer, met een bed met kussen en dekbed, een kast en een nachtkastje en zelfs een balkon. Helaas is het momenteel te heet om daar te gaan zitten, maar goed.

Toen ik wakker en mijn kamer een beetje had ingericht ben ik al naar het city hotel gegaan voor lunch en een meeting, die ik om half 3 pas had. Helaas gingen de bussen of om 11.30 of om 14.30, dus zat er niks anders op dan de vroege bus te nemen.
Na mijn lunch (gelukkig allemaal wel met huisgenootje Anya) ben ik maar bij mijn kantoor naar binnen gewandeld, waar ik een korte briefing kreeg.
Daarna zijn we naar een ander stadsdeel vertrokken voor een meeting, en ik was pas om 8 uur vanavond weer thuis.
Zometeen ga ik nog even naar de mall met Willemijn, een Nederlands meisje (althans, dat is de bedoeling), en dan kan ik nog wat ontbijt halen voor morgen en een telefoonkaart. Ik hoop dat de winkels nog wel open zijn allemaal!

Ik zal volgende keer even een uitleg geven over alle mensen en gebruiken tot nu toe, maar voor nu is het wel voldoende.
Morgen om 9 uur aan de bak!

Ik hoop dat jullie iets laten weten, want tot nu toe gaat het met jullie reacties altijd erg goed zo in het buitenland!

Liefs!!

ps: voor de liefhebbers ook wat fotos op: http://janeystravel.blogspot.ae/2014/07/promised-besides-my-dutch-blog-also.html (bijschift wel in het engels)

  • 08 Juli 2014 - 21:25

    Carien:

    Yoehooo!!
    Fijn dat je goed bent aangekomen! Begint al lekker met een avonturr! :) Leuk! Veel plezier en succes op werk! :)) Keep us posted! zx groetjes uit amsterdam

  • 08 Juli 2014 - 21:27

    Marjolein:

    Jooo Janneke,
    Mooi dat je dit gaat bijhouden:-) ben benieuwd naar alle belevenissen!
    Iets minder lekker begin, maar gelukkig wordt alles wel weer snel opgelost.
    maar hallo hee, meteen morgen al aan de bak?!
    Veel succes!!
    xxx Marjolein

  • 09 Juli 2014 - 17:11

    Minke:

    Hoi Jan, Lekker improviseren dus, maar dat lukt je wel. Hier ook want het is helemaal niet te heet om op het terras te zitten...de regen komt met bakken uit de hemel..zielig voor alle oranjepleinen.brrr spannend ik doe mijn hamsterarmband weer om! Keep in touch X

  • 10 Juli 2014 - 13:30

    Debbie:

    Hi Jannie, leuk gelijk al zo'n verhaal. Ik hoop dat je een super tijd gaat hebben. Isamar en ik gaan nu richting Turkije, dus wilde je nog even een dikke kus sturen via een berichtje.
    Hele fijne tijd gewenst.
    Liefs Debbie

  • 11 Juli 2014 - 12:46

    Eline Brands:

    Hey Jannie, wat leuk dat je een blog gaat bijhouden!!!
    Heel veel succes vooral de eerste paar dagen en erna niet vergeten te genieten van deze unieke levenservaring. Dikke kus XXX

  • 12 Juli 2014 - 14:50

    Ellis:

    hi Janneke heel veel succes en mocht het niet lukken allemaal dan kan kan je zo door naar Vietnam veel lefs Ellis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 46699

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: