The Queen's Diamond Jubilee - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu The Queen's Diamond Jubilee - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

The Queen's Diamond Jubilee

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

05 Juni 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Dag lieve trouwe lezers,

Weer een week voorbij, en weer zo ontzettend veel te vertellen!
Maar voordat ik ga vertellen, wil ik jullie eventjes vertellen hoe trots ik ben dat mijn blog inmiddels al meer dan 17200 keer is bekeken.
Terwijl ik dus vorige keer aan het smeken was om berichtjes en reacties te krijgen, wil ik jullie nu juist bedanken voor alle keren dat jullie toch weer trouw mijn verhalen lezen. Ik hoop dus dat ik jullie de komende 3 maanden nog net zo kan vermaken met mijn verhalen, want ik wil niemand teleurstellen.
Dus bij deze, ik hoop dat ik jullie weer kan vermaken.

Mijn woensdag, donderdag en vrijdag waren vrij rustig, omdat ik 6 daagjes werkte. Vrij pittig, en ook lange dagen, vol met het printen van menu's, heen en weer rennen, meetings bijwonen, nadenken over de Olympische spelen, en alle laatste details voor de Jubilee lunch regelen en bedenken.
Zaterdag heb ik de puntjes op de i gezet voor de Jubilee, en kon ik na het werk uiteindelijk richting Jesse, waar we met de hotello's van Maastricht, Den Haag en Amsterdam hadden afgesproken om de barbequeen.
Super gezellig, we waren met 9 hotello's en de nieuwe huisgenoot van Jesse. We hebben super gezellig gegeten, Engelse Mooi Kaap (First Cape) gedronken, een deel van de Engelse voice gekeken, en heel hard met Nederlandse muziek meegezongen.
Hier zijn we onderweg naar huis nog even goed mee doorgegaan, terwijl we in de metro keihard vader jacob, ademnood en andere dramatische liedjes zongen.
De volgende ochtend stond ik netjes op 8 uur op mn werk, klaar voor de Jubilee.
Op Picadilly hadden we een grote tent staan, met kunstgras en hooibalen er in, waar we hapjes en mocktails verkochten, en spelletjes hadden waarmee mensen kans maakten op een overnachting in ons hotel.
Ik stond er met een aantal collega's, waaronder de hotel manager, de food & beverage operations manager, PR manager en hoofd congierge, en we hebben zo ontzettend met elkaar gelachen! Terwijl ik daar stond, heb ik nog een aantal hotello's langs gehad in ons stalletje, en ook heel wat collega's kwamen langs om even te kletsen. Helaas was het weer wel weer typisch Brits, want we hebben de hele dag in de regen gestaan. Gelukkig stonden wij in een tent, maar er waren natuurlijk niet heel veel mensen die met dit weer zin hadden om naast het kijken naar de tocht over de Thames ook nog even naar Picadilly wilden gaan.
Rond een uur of 6 was het allemaal wel weer afgelopen, en zijn we na het opruimen van de tent naar huis gegaan.
Ik ben op tijd mijn bed in gegaan, want de dag erna zou een hele vette dag worden.

Op maandagochtend stond ik op tijd op om met voor te bereiden op de dag. Ik heb netjes mijn Miss Piggy Jubilee shirtje aan te doen, en mijn mooie rode regenjas klaar te leggen.
Om 12 uur ongeveer ben ik met Anique een koffietje gaan doen in Starbucks, om ons dagprogramma te bespreken. We besloten eerst langs de Tesco te gaan om boodschapjes te doen, daarna langs Leichester Square te lopen en dan Jeanique op te halen bij dr werk om dan door te gaan naar het Jubilee concert bij Buckingham palace.
Nadat we de boodschapjes gedaan hadden, via het plein gewandeld waren en richting het Holiday Inn hotel liepen, besloten we eerst even Macarons te gaan eten bij La Duree. We konden het niet laten en WAT waren ze lekker!
Toen we daarna bij Jeanique's hotel aankwamen, bleek dat ze eerst nog langs huis wilde gaan, dus besloten Anique en ik om meteen naar het park te gaan, om een goede plek te fiksen.
Het duurde even voor we binnen waren, maar eenmaal op het terrein zijn we snel zo ver mogelijk door gelopen op zoek naar een goede spot, bij het voorste scherm.
Dit lukte, dus in de Mall, de lange straat naar Buckingham palace, stonden wij bij het voorste scherm, vanwaar we als we heeeeel goed onder het scherm door keken het podium zagen, en links ervan konden we gemakkelijk een deel van het paleis zien.
Het was al snel overal om ons heen heel erg vol, en iedereen was uitgedost met Union Jack vlaggetjes, pruiken en gekke brillen en iedereen was razend enthousiast.
Ook al waren we er 4 uur van te voren, de sfeer bleef er in.
Jeanique heeft zich, na op en neer naar huis te zijn geweest, en na een hele tijd zoeken, bij ons gevoegd, en wat ons betrof kon het feest beginnen.
De artiesten die voorbij kwamen zijn:
- Robbie Williams
- Will.i.am
- Cheryl Cole
- Ed Sheeran
- Jessie J
- Kylie Minogue
- Grace Jones
- Madhouse
- Sir Tom Jones
- Sir Elton John
- Stevie Wonder
en
- Paul McCartney

Ik kan het wel duizend keer vertellen, maar ik doe het één keer: HET WAS GEWELDIG, AMAZING, FANTASTISCH, EEN ONCE IN A LIFETIME ERVARING!!!

En dan achteraf nog een speech van Prince Charles, de Koninging die de grote diamant ontvlamde en het vuurwerk... Het was een dag die de geschiedenisboeken ingaat, en ik was erbij!
En dat ik dan thuis kwam en van iedereen de vraag kreeg via what's app of ik erbij was geweest, maakte me al helemaal gelukkig!
Ik kan iedereen die het niet heeft gezien alleen maar aanraden om even op You Tube de filmpjes te kijken, en dan als je die hele lange volle straat ziet, te bedenken dat ik daartussen stond, bij het voorste scherm.
Want dat doe ik ook :)

Voor degenen die het nog willen weten, vandaag heb ik niks gedaan, behalve even opgeruimd, schoongemaakt en huiswerk gedaan, aangezien ik het huis een beetje netjes moet hebben voor als Stephanie langskomt.
Dit betekent dus dat als zij volgende week weer weg is, dat ik ook weer veel te vertellen zal hebben.

Dus ik praat jullie volgende week weer bij, dan geniet ik nu nog even na van alle mooie herinneringen aan gisteren.
En dan bereid ik me later deze week voor voor de eerste wedstrijd van Nederland. Want die gaan we knallen!

Heel veel liefs!


  • 06 Juni 2012 - 11:04

    Kirsten:

    Wat vetttt dat je erbij was! Ik heb nog t laatste uur op BBC mee kunnen pakken, zag er super uit! Ik ga zeker het begin nog even opzoeken ook, met Jessie J enzo! Echt heel cool!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 46698

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: