Partying with Jacqueline and Nicole - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Partying with Jacqueline and Nicole - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Partying with Jacqueline and Nicole

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

02 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Het is nog geen week geleden sinds mijn vorige verslag, maar ik heb weer zo veel te vertellen, dat ik besloten heb het een weekje eerder te doen. Mijn super gezellige bezoek is net een paar uur de deur uit, en ik heb weer een drukke planning voor de boeg deze week, dus ik kan maar beter nu vast alles aan jullie vertellen, niet?

Zoals ik al meerdere keren verteld heb, zit ik dus in de Olympics Committee, met een aantal andere stagiaires. Met zijn zessen zijn we druk met allerlei dingen die te maken hebben met het transport van en naar het hotel, voor zowel het team als onze suppliers.
Hartstikke interessant dus, maar ook best hard werken. Doordat ik dus zoveel daar mee bezig ben, en elke week minstens 1 afspraak met ze heb, ben ik inmiddels 'meeting girl' geworden. Best grappig vind ik zelf, want ik zit inderdaar, naast deze meetings, echt heel vaak met iemand in gesprek. Zo had ik vorige week een meeting over kerst en nieuw jaar, de Olympische spelen met de committee, de spelen met de managers, en ik mocht notuleren bij de Head of Department meeting, waar dus alleen alle departement hoofden naar toe komen. De General manager keek me ook eerst aan met een vragend gezicht, maar de uitleg van Nick dat ik er in plaats van In Room Dining was, maakte veel goed, en ik kreeg een spontane glimlach met een goedkeurend knikje. Oef...
Maar goed, dat was dus best wel een interessante ervaring, om mee te maken wat er tijdens zo'n meeting allemaal besproken wordt, en wat voor grappen er gemaakt worden. Ook zie je dat sommigen het toch wat spannend vonden om voor de General manager te spreken, wat ik ook best wel bijzonder vond, aangezien het best een vriendlijke man is eigenlijk..
Diezelfde dag had ik ook al een andere leuke opdracht gehad. Nick vertelde me dat er half juli een stuk of 20 General Managers van alle Rocco Forte Hotels komen overnachten in het hotel, voor 2 nachten, en daar moesten speciale amenities voor in de kamers voor geregeld en bedacht worden.
Nick legde een paar ideeen op tafel, maar was er zelf niet compleet tevreden over, en ik wist ook dat het beter kon. Daarom kreeg ik de opdracht om er wat verder over na te denken.
Na een tijdje mijn hersenen gekraakt te hebben wist ik het. Op elke kamer zou een glazen, rechthoekig bordje komen, met daarop 5 macarons. Deze macarons zouden in de kleuren van de Olympische ringen zijn, met op elke macaron een ander plaatje )logo van hun hotel, het Rocco Forte logo, ons logo, London 2012 en de Union jack). Dit idee werd vrijwel meteen goedgekeurd, en ligt nu, met een paar aanpassingen in de plaatjes, bij de chef voor een protoype.
Stiekem ben ik echt zo ontzettend trots op mezelf dat ik dit bedacht heb!
En met dit trotse gevoel ben ik de deur uitgewandeld op naar het eten met Anique, omdat zij ook vandaag (maandag) zou vertrekken.
De dag erna, stond na het werken Nicole alweer bij me voor de deur. Nicole is een meisje uit Zwitserland, die in de tijd dat een van mijn beste vriendinnen Jacqueline in Parijs studeerde, daar een goede vriendin van is geworden. Van vrijdag t/m maandag zouden zij samen bij mij logeren, maar Jacque zou pas later op de avond aankomen.
Gelukkig klikte het vrijwel meteen met Nicole, dus zijn we samen gaan eten en daarna naar Anique d'r leaving party vertrokken. Dit feestje, gehouden in de club Gem, was het afscheidsfeestje van Anique, waar dus ook een groot aantal van haar collega's bij waren. Het was super gezellig, vooral toen ook Jacqueline binnen kwam! We hebben heerlijk gedanst, maar zijn wel netjes op tijd naar huis gegaan, omdat ik de volgende dag natuurlijk weer moest werken.
Op werk was het heel rustig met telefoontjes, dus ben ik druk aan de gang gegaan met de Olympische spelen.Rond een uur of 6, toen ik net naar huis wilde gaan, kwamen Jacqueline en Nicole samen de Tea Room binnen, waar ik net op dat moment nog een laatste rondje deed.
Hierna heb ik ze even een rondleiding gegeven, waarna we ons thuis zijn gaan omkleden. Die avond was ik namelijk uitgenodigd voor een Cusson, een feest wat gegeven werd als reunie van de studievereniging van HEC in Parijs, waar Nicole en Jacqueline elkaar van kennen.
Het was een etentje waar veel gezongen en gedronken werd, en zelfs ik was er van onder de indruk.Het was echt een super gezellige avond!
En wonder boven wonder werden we de volgende dag wel zonder kater wakker.
Dat was maar goed ook, want deze dag had ik een reservering gemaakt bij de Hind's Head, de beste pub van Engeland, van de chef van het 3 michelin sterren restaurant de Fat duck. Ik had hier een voucher voor gekregen van Nick, en had hier in principe Anique voor uitgenodigd als afscheidsetentje. Nu waren Jacqueline en Nicole hier, dus gingen die met alle plezier mee.
We hebben echt heeeeerlijk gegeten,met foie gras, lemon sole, een mooie rib-eye, veal chop en achteraf ontzettend lekkere en mooie desserts. Dit alles ging gepaard met een lekker flesje huiswijn, en het feest was compleet.
Achteraf zijn we nog even gaan kijken bij de fat duck itself, maar die was helaas gesloten.
Alsnog was dit natuurlijk een geweldige ervaring, en ik ben nog even aan het nadenken over een passend bedankje voor Nick, want dit was natuurlijk niet zomaar een voucher..

Helaas komt er aan alle lunches een einde, en daarmee moest ik ook afscheid gaan nemen van Anique, maar we hebben gelukkig afgesproken om elkaar weer te zien in Nederland.
Gelukkig waren er ook weer plannen voor de avond, en zijn we (weer) sushi gaan eten, maar ditmaal met nog een vriendin van Jacque en Nicole; Soumia. Het was super gezellig, en ook ontzettend lekker.

De wedstrijd van Spanje tegen Italie, heb ik maar een klein deel van gezien, maar ik kon de hoofden van de Italianen niet aanzien toen ze achterstonden, dus hebben we besloten in plaats daarvan maar een filmpje te kijken.
Vannochtend hebben we uitgeslapen en hebben we, na een lunch bij de Indiër en een dessert bij het Charlotte Street hotel (die moest ik toch echt een keer zien, iedereen kent het!), afscheid moeten nemen van elkaar.
Iedereen ging weer zijn eigen weg, Jacque naar Nederland en vrijdag naar Azië, Nicole naar Zwitserland, en ik de straat uit naar mijn huisje.
Morgen ga ik weer aan de bak, heb ik 's avonds in ieder geval met Jesse afgesproken en misschien met Lotte en Puck, woensdag heb ik een barbecue in Chelsea bij Denise, donderdag denk ik dat ik even afspreek met Mattias (een Zweed van de hotelschool) voor drankjes, en vrijdag komt mijn paps alweer en heb ik een heel weekend volstaan met mooie dingen.
Ondertussen moet ik natuurlijk ook nog wat schoolwerk uitvoeren, dus het wordt, alweeeeeer, een drukke, maar leuke week.

Ik vertel volgende week graag weer hoe alles is verlopen.

Tot dan!

Liefs,

Janneke (Meeting-girl)

Ps: Jacque and Nicole, I had an amazing time! Thank you for the visit, the Cusson experience, the Toblerone and the fun you were! I'm looking forward to seeing the pictures!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 46670

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: