KLAAR! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu KLAAR! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

KLAAR!

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

10 Januari 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal,

Het is klaar. Mijn stage van 26 weken/6 maanden, is eindelijk voorbij. Over 6 nachtjes slapen ben ik weer in Nederland, en hoewel iedereen zegt dat het weer niet iets is om naar uit te kijken, kan ik eerlijk gezegd niet wachten to het zover is.
Maar goed, k moet hier nog een presentatie doen voor alle General Managers, HR managers en L&D Leaders van onze hotels in Ras Al Khaimah, en daarna ben ik echt helemaal klaar met deze stage.
Deze presentatie is aanstaande dinsdag, aangezien er in mijn laatste week geen tijd meer was om die in te plannen, mede omdat ik heel veel feedback had gekregen en nog wat af moest werken, maar ook omdat mijn baas de laatste drie dagen van mijn stage niet meer in het land was vanwege een vakantie.
Aanstaande dinsdag dus nog 1 keer knallen.
Voor de rest heb ik mijn laatste week goed benut. IK heb alles af kunnen maken wat af moest, en heb mijn laatste werkdag in een ander hotel besteed omdat ik daar mijn clearance moest regelen. HIerna ben ik naar het Waldorf gegaan, wan tik moest 15 keer mijn rapport printen en inbinden, en dit moest ook gedaan worden voor een boekje voor alle stagiaires tot aan maart. Ondertussen waren Marie en Yvonne zo lief om mij te verassen met een compleet plateau met pastries, en een klein cadeautje als farewell.
Hierna zijn Marie, Yvonne, Eva en ik naar Maison Mathis gegaan voor een hapje en drankje, wat erg lekker en gezellig was.

Gisteren ben ik met Marie en Yvonnen op Ras Al Khaimah tour gegaan, waarbij we een picknick in Saqr Park gedaan hebben, de Khatt Hot Springs gezocht en gevonden hebben (iets te modern voor een natuurlijk bad, als je t mij vraagt - dus we hebben er niks voor betaald en zijn er niet in geweest), daarna zijn we naar het ALWafi Festival gegaan.
Dit festival is niets van wat wij in Nederland als festival zien.
Het was een heel bijzonder evenement, met 4-wheel drives en quads die keihard de duinen in scheurden en weer naar beneden raceten, veel uitlaatgassen en heel veel mannen zonder helm die stuntten.
Een ander deel van het festival bestond uit veel kraampjes met lekkere hapjes, kameel en paardrijden voor kinderen, een Emirati fanfare met doedelzak spelers en de traditionele stokjes dans van de Emirati mannen. Heel grappig om te zien, en als enige blanke vrouwen waren ook wij een kleine bezienswaardigheid.

Na het culturele dagje zijn we naar mijn huis gegaan om om te kleden, waarna we uit eten zijn gegaan bij Passage To Asia, ook met Verena (mijn kamergenootje) en Willemijn.
Heel erg gezellig, goed gelachen en ontzettend lekker gegeten.

Nu ga ik bijna weg, wan tik ga 2 nachtjes naar Dubai. Vandaag de Outlet sale, Miracle Gardens en Karama bezoeken, en morgen aan de studie en daarna een drankje.
Maandag komt Verena naar dubai en gaan we de mall in.

De rest van de week wordt vri rustig, op een etentje met de baas en mijn manager op dinsdag na mijn oresentatie, en verder ga ik aan de studie werken en inpakken en opruimen.

En natuurlijk zal ik aftellen.

NOg 1 week vol met indrukken, en dan komt er aan het einde een overzicht van wat ik allemaal gezien en geleerd heb.
Ondanks al mijn geklaag hier ben ik namelijk wel heel erg blij dat ik deze stage gedaan heb, omdat ik anders altijd in mijn achterhoofd zou hebben gehad hoe het zou zijn om in de UAE te wonen en werken.
En ik heb een ontzettende leerervaring gehad hier.

Maar goed, ik spreek jullie van de week nog 1 keer - en anders tot Vrijdag 16 Januari, 12 uur, want dan ben ik weer op Nederlandse bodem!

Dikke kus!

  • 10 Januari 2015 - 08:49

    Karin:

    De laatste lootjes.
    Vrijdag om 12.00 uur sta ik op Schiphol. Met een warme winterjas.
    Succes dinsdag.
    X
    Je mams

  • 10 Januari 2015 - 12:10

    Karin:

    Geniet nog van het laatste weekje in dit bijzondere land, goede reis back home en tot snel. Xxx

  • 12 Januari 2015 - 09:21

    Erica De Vries:

    Zo zie je maar Janneke, achteraf is het zo voorbij gevlogen! Toch nog een beetje genieten deze week en hoop je ergens te zien in het winderige Nederland!
    kus erica

  • 12 Januari 2015 - 09:21

    Erica De Vries:

    Zo zie je maar Janneke, achteraf is het zo voorbij gevlogen! Toch nog een beetje genieten deze week en hoop je ergens te zien in het winderige Nederland!
    kus erica

  • 12 Januari 2015 - 09:21

    Erica De Vries:

    Zo zie je maar Janneke, achteraf is het zo voorbij gevlogen! Toch nog een beetje genieten deze week en hoop je ergens te zien in het winderige Nederland!
    kus erica

  • 16 Januari 2015 - 20:01

    Wim En Mien:

    Jneke welkom thuis Wim e n Mien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 46665

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: