Merry Christmas vanuit Ras Al Khaimah! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Merry Christmas vanuit Ras Al Khaimah! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Merry Christmas vanuit Ras Al Khaimah!

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

24 December 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Lieve allemaal,

Ik ga geen lang verhaaltje schrijven, maar als ik het nu niet doe, duurt het minstens tot zaterdag, en dat kunnen we niet laten gebeuren :)
Allereerst Vrolijk Kerstfeest voor jullie allemaal!
Hier is de kerst ver te zoeken, ze doen in hotels hun best, maar ik merk er nauwelijks wat van. Vandaag toevallig wel een kerstkoor en een kerstman op een witte kameel gezien (voor alles een eerste keer), en er is een gingerbread house in elk hotel van Hilton, maar daar houdt het ook wel op.
De kerstsfeer mis ik gek genoeg toch een beetje, ook al ben ik helemaal geen kerst fan. Ik mis de kou, de gezelligheid, en bij de mensen zijn die je wel leuk vindt, in plaats van te werken in dit rare land. Maar goed, nog 2 werkweken.
Ik kan dit!

Afgelopen week heb ik natuurlijk dus vooral gewerkt, maar op donderdagavond en vrijdag heb ik nog wel wat leuks gedaan. Dat is hetgeen wat ik graag even kort aan jullie wil vertellen, verder wordt het laat en wil ik een beetje op tijd naar bed :)
Vannacht komt Marthe namelijk aan en vanaf dan gaan ve heel veel leuke dingen doen!
Heel veel zin in!

Maar goed, afgelopen donderdag ben ik na werk naar de Al Hamra kant gegaan, war ik eerst met Marie een hapje heb gegeten in de mall daar. HIerna zijn we naar de Belgian Beer Cafe gegaan, waar we met nog een aantal anderen hebben afgesproken. Het was een hele gezellige avond, en de kriek smaakte weer zoals vanouds. Wel zijn we netjes op tijd terug naar de accommodatie van Marie gegaan, want de volgende ochtend gingen we naar Waldorf Astoria op de Palm, in Dubai.
Het plan was om een auto te huren, en aangezien het bedrijf tegen Marie gezegd had om op vrijdag terug te komen, deden we dat netjes. Inmddels weten we dat dit bedrijf niet te vertrouwen is, want op vrijdag bleken ze niet te werken. Daarom wilden we samen met de bus naar Dubai gaan.
Dit gebeurde niet, want al snel kregen we een aanbod van 2 indiers die een taxi naar Sharjah wilden delen, en dan kostte ons dit 25 dirham per persoon.
Prima deal, en in Sharjah hebben we de bus naar Dubai genomen. De bussen zijn heel leuk, er zijn ladies seats, en mannen die daar gaan zitten mogen weggestuurd worden. Dat heb ik dan ook netjes gedaan :) Eenmaal bij Union station in Dubai kwamen we voor het volgende probleem te staan: de metro reed niet vanwege vrijdag bidtijden. Dit betekende dat de metro pas rond 1 uur weer zou gaan rijden, omdat er gebeden moet worden. Heel bijzonder, en heel onhandig.
Maar goed, de volgende taxi weer in, en die hebben we gedeeld met 2 Engelse mensen, zodat we weer wat kosten konden besparen.
Toen zij eenmaal af waren gezet, gingen we eindelijk de palm op, waar we het Waldorf Astoria na een tijdje rijden vonden. Onderweg passeerden we een complete file. Althans, dit dachten we. Toen we er langs reden, bleek het dat het allemaal lege stilstaande autos waren (precies voor de afrit (Geen Probleem!) omdat er nog steeds gebeden werd.
Bijzondere ervaring wel weer..
Maar goed, eenmaal bij Waldorf was het allemaal weer goed. Het eten was heerlijk, de juices waren lekker fris, en het hotel was erg mooi en relaxt. We hebben 3 uur lang onze buiken compleet volgegeten, en we hebben ontzettend genoten. Ik heb zelfs slak en kikkerbilletjes geprobeerd (interessant, maar niet mijn ding)!

Na 3 uur eten hebben we een rondleiding gekregen, en hierna zijn we onze terugweg gaan doen. De terugweg hebben we met openbaar vervoer gedaan, dus met allerlei metros en trams. Ze zijn er niet veel, maar wij hadden de mazzel dat het wel ging.
Toen we eindelijk bij Union waren, waar de bussen gaan, zagen we de bus naar Ras Al Khaimah staan. Precies voor ons stapte er nog een man in, en daarna gingen de deurtjes dicht Ik trok nog een sprintje, maar de man keek me aan, schudde nee, en drukte zijn gaspedaal in. Toen ik naar binnen keek, zaten er mannen op de ladies seats.
Nou UAE, ik ben klaar met jullie rare regels, want die mannen moesten van mijn plek af, dan had ik vroeger thuis geweest vrijdag!
Maar nee, we moesten weer via een omweg terug, en uiteindelijk was ik om half 11 thuis.
Een hele lange dag, waar ik het grootste deel erg van heb genoten, maar waar ik ook weer heb uitgevonden dat dit ECHT niet het land is waar ik OOIT nog wil terugkeren om te wonen.
Dan hadden ze meer hun best moeten doen.
Maar goed, nog een paar weken, waarvan ik er 1,5 met Marthe doorbreng en daar erg van ga genieten, en daarna nog Heeeeeeel even werken en dan nog een week vrij. Dan op 16 Januari om 12 uur land ik weer, en ben ik eindelijk weer in de westerse wereld.
Waarschijnlijk krijg ik weer een culture shock, omdat alles kan, maar och wat heb ik er zin in om iedereen weer te zien!

Voor nu in ieder geval hele fijne feestdagen, engeniet van het samen zijn in de gezellige kou in Nederland.
Dikke kus!

  • 24 December 2014 - 19:36

    Karin:

    ik heb er ook heel veel zin in om jou te zien! Fijne dagen en tot snel! Liefs. Karin

  • 25 December 2014 - 06:00

    Saar:

    Hey Jan,
    Wat maak je veel mee en ben je een enorme doorzetter.
    Jij ook een enorm fijne kerst! Fijn dat Marthe er straks is. :)
    Veeeel plezier! En ik vertrek 6 januari dus we missen elkaar in NL.
    Daarom bij deze het eerste deel van dikke zoenen en ik mis je!

    Kom maar snel terug en dan kunnen we elkaar weer snel zien!

    Xxxxxx

  • 25 December 2014 - 17:21

    Karin:

    We missen jou ook hoor. Heel ongezellig Kerstmis zonder jou.
    Je zusjes zijn aan het werk. Ook heel saai. Het regent en het stormt.
    Nederland op z'n best dus. Grappig dat je dit miezerige weet bent gaan missen.
    Veel plezier met Marthe. Geniet ervan. XXX je moeder

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 46653

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: