Desert Clean up, werk en pepernoten - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Desert Clean up, werk en pepernoten - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Desert Clean up, werk en pepernoten

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

09 December 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal!

Weer een week voorbij, en nog minder dan een maand werk te gaan! Tijd vliegt nu echt onwijs!
Natuurlijk heel fijn, maar moet echt nog veel doen! Moet echt even knallen, maar het moet goed komen.
Momenteel ben ik bezig et ijn Hilton Project afmaken, want ook dat is nog belangrijk voor het afronden van de stage.
Ook ben ik nog bezig met mijn studie, om daar alles voor in goede banen te leiden, en dat is nog wel eens lastig te combineren met mijn idiote ritme hier... 6 dagen in de week werken is geen pretje, en maakt het erg lastig om nog energie te vinden om thuis iets te doen. Ik doe natuurlijk erg mijn best, maar moet ook nog een beetje genieten van mijn laatste weken hier... Lastig lastig lastig..

Maar goed, ik zal wel weer even vertellen hoe mijn afgelopen week is vergaan. Zoals elke week heb ik gewerkt, en daar weinig bijzonders meegemaakt. Mijn baas was op vakantie, dus het was erg rustig qua mails en opdrachten, dus had ik extra tijd om andere dingen op orde te krijgen, zoals mijn hand over.
Verder hebben we vandaag met werk meegedaan aan 'Clean Up UAE', waarmee we in de woestijn zijn gaan opruimen. Iedereen had minstens een zak vol puin van een vrij klein gebied opgehaald, en ik heb me weer eens verbaasd over de onzorgvuldigheid van de Emirati. Het vuilnis is namelijk vooral omdat de locals graag BBQs houden in de woestijn en aan de kant van de weg, en dan zonder probleem hun vuilnis daar achterlaten. Heel erg zonde, want er loopt naturlijk ook genoeg fauna rond die ervan zal proberen te eten.
Voorafgaand aan het hele opruimgedeelte was er een fanfare met doedelzakken en kwam er een belangrijk persoon in een Kandura, maar geen idee hoe belangrijk deze was, niemand kon het me ook vertellen helaas.
Verder waren er shirts en petjes geregeld en kreeg iedereen na afloop een lunch, die verassend genoeg nog best lekker was. Best een goede dag dus (ook al moest er daarna weer gewoon gewekrkt worden)!

Wat ik verder heb gedaan in de afgelopen week was erg leuk. Donderdagavond na werk ben ik in de taxi gestapt naar Dubai Mall, waar ik met Peter, een vriend van mijn vader, heb afgesproken. Hij was in Dubai en moest iets afgeven.
Geen enkel probleem natuurlijk.
Ik ben getrakteerd op een heerlijk dinertje aan de dansende fonteinen, en kreeg een hele grote doos kado. In dit pakket zat alles wat je je maar kan wensen met Sinterklaas; pepernoten, speculaas, chocoladeletter, nog meer chocolade, een gedicht en verder ook trekdrop, schuimbanaantjes, tijdschriften en een nieuwe pyjama. Zo leuk om toch Sinterklaas te kunnen meemaken, op een bijzondere manier!

Na het eten ben ik bepakt en bezakt naar Anke en Jan Willem vertrokken, waar ik die avond zou logeren. Hier heel gezellig nog even gekletst voor bedtijd, en 's ochtends weer heerlijk ontbeten en gezwommen. Willemijn was hier ook heen gekomen om aan haar scriptie te werken, en ergens in de middag zijn we samen naar Ras Al Khaimah gegaan.
Terug in RAK zijn we een flesje wijn gaanhalen en hebben we samen pizza en pepernoten gegeten. Heerlijke Sinterklaasavond moet ik wel zeggen :)

Verder heb ik werkelijkwaar weer niks te vertellen, behalve weer mijn verzamelde feitjes:
- Het herbruiken en delen van een theezakje blijkt iets heel erg Nederlands te zijn
- Er is vorige week nog een team member overleden, ditmaal door een autoongeluk.
- de wilde Kamelen zijn geen wilde kamelen. Blijkbaar is elke kameel eigendom van iemand, en als jij per ongeluk een kameel iets aandoet, kan jij een boete van rond de 300.000 Dirham (60.000 euro) krijgen.
- De Indiers zijn niet te vertrouwen. De kerel waar mijn kamergenootje helemaal smoorverliefd op was heeft haar gedumpt, en haar niet verteld waarom. Ik ben er later achtergekomen dat hij gaat trouwen en dit duidelijk niet aan haar wilde vertellen.
- Er is een tijd terug een steekpartij in onze accommodatie geweest, waarbij een jongen een stuk glas in zijn rug gestoken gekregen heeft door zijn eigen kamergenoot. Een goed aantal hechtingen erin en inmiddels nog steeds met dezelfde persoon in de kamer want ' je hebt het waarschijnlijk uitgelokt'.
- Seksspeeltjes zijn verboden in dit land. Iemand vertelde mij dat ze handboeien (met een bontje eromheen) mee had genomen, en die werden bij de douane ontdekt. De hele tas werd doorzocht en de handboeien werden vernietigd. Ontzettend genant natuurlijk, maar een geweldig verhaal om te horen.

Dit was het weer van mij vandaag.
Aankomende week wordt weer wat leuker; morgen komt Marie aan deze kant van het emiraat logeren, en morgen gaan we samen koken, filmavond doen, en plannen uitwerken voor de rest van mijn verblijf.
Vrijdag is het plan om kamelenrace te gaan kijken, de week erna willen we de typische UAE brunch doen, de week erna is Marthe er en gaan we 1e kerstdag uit eten, en tweede willen we een dag cruise naar Oman doen. Dan met oud en ieuw zijn we in Dubai, dan wil ik daa rnog een waterpark bezoeken. Ook ga ik op 9 januari sushi eten in een van onze restaurants, en dan heb ik nog maar een week over.
Druk druk druk dus, en tussendoor ook nog aan de studie en het project.

We gaan het gewoon doen!

Dankjewel weer voor het lezen, ik vind het heerlijk om te zien dat mijn verhalen wekelijks door ongeveer honderd man gelezen worden!

Nog een paar weken zal ik het proberen vol te houden!

Liefs!

  • 16 December 2014 - 17:01

    Jacquie:

    Hallo Janneke,
    Dank je wel voor je uitgebreide verhalen/verslagen, ik volg ze met veel interesse. Mjin dochter gaat half januari die kant op (Ras Al Khaimah). Vraagje: heb je nog nuttige tips voor haar? Gezien de reactie hiervoor (10-12-14 01:21) misschien via privé e-mail mocht dat mogelijk zijn.

  • 16 December 2014 - 17:57

    Janneke Maas:

    Hallo Jacquie,

    IK weet niet of u dit nog gaat lezen, maar voor het geval dat, regel ik de stages binnen Hilton in Ras Al Khaimah, dus heeft uw dochter mijn email adres waarschijnlijk al.
    Ze kan me daarop bereiken, en dan kan ik haar ook in het Nederlands antwoord geven, wat betreft de tips. Ik hoop dat u hier iets aan heeft. Anders ben ik ook te vinden op facebook.
    Ik hoop dat dit helpt!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 46661

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: