Iceland, Sushi & National Day - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Iceland, Sushi & National Day - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Iceland, Sushi & National Day

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

26 November 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo lieve allemaal,

Er is weer een weekje voorbij, en het is weer tijd voor een verhaaltje.
Ik kan niet erg veel vertellen, maar heb wel een beetje voor jullie gelukkig.
Allereerst wil ik met jullie delen dat de teaser voor de film waar ik dus in speel al uit is, en degenen die het willen zien, kunnen het vinden via deze link: https://www.youtube.com/watch?v=gSIWa5ibbjI - Ik denk dat jullie het moeten kopieren en moeten plakken, maar ik kom met mijn mini rol waar ik niet in praat wel gewoon voor in het filmpje! Inmiddels heb ik al van meerdere Indiers complimenten gekregen dat ik er zo leuk uitzag en dat ze de film graag willen zien, dus het gaat vrij rap al hier.

Naast mijn bruisende filmcarriere heb ik ook echte dingen gedaan. Natuurlijk is er weer hard gewerkt, nog steeds een keurige 6 dagen per week, 9/10 uur per dag, en een heftige baas. De baas is samen met mijn manager momenteel in Duitsland, dus het is vrij rustig en ik kan veel doen momenteel, wat erg prettig is.
Van de trip die mijn baas naar Nederland gemaakt heeft heb ik nog wel mazzel gehad trouwens; ze heeft namelijk zowel pepernoten als stroopwafels, hagelslag en drop meegenomen! Een groot feest dus! Echt heel lief, wat dan altijd weer wat goedmaakt.

Verder heb ik naast mijn werk, wat niet zo boeiend is, op mijn vrije dag we wat leuks meegemaakt! Ik ben op donderdag na werk de taxi ingestapt en ben gaan logeren bij Marie. Samen met haar en Olivia zijn we uit eten gegaan bij Umi, een Japans restaurant in Waldorf, waar we ontzettend lekkere sushi gehad hebben, en het was echt heel heel erg lekker, en ook nog eens gezellig! Het was even een avond goed genieten, en heel veel eten, wat ik niet meer gewend ben tegenwoordig, maar gelukkig kan sushi er bij mij altijd wel in.
De dag erna ben ik met Marie en Yvonne naar Icland, het waterpark van Ras Al Khaimah, geweest. Hier hebben we een heerlijke dag gehad - veel glijbanen gepakt, erg gelachen en we waren net kinderen zo gelukkig. Ik hoop dat ik er in Dubai binnenkort nog een waterpark kan meepakken, want dit soort dingen maken mijn verblijf hier toch wat aangenamer.

Aan het einde van de dag ben ik rustig naar huis gegaan en heb ik lekker gerust, want de rest van de week moest er natuurlijk weer gewerkt worden. Vanmorgen was er ook weer een activiteit waar ik aan mee moest doen, voor de National Day, die aanstaande dinsdag zal zijn. Het hele land wordt inmiddels versierd met lampjes en vlaggen, om te vieren dat de UAE 43 jaar bestaan. Vandaag betekende dit dat we in een stoet naar de Ministry of Health zijn gelopen, achter een versierde auto aan, met mensen van verschillende bedrijven, met grote vlaggen en spandoeken, en ook veel Arabieren, met vlaggetjes van de UAE in hun handen, of een sjaal met de vlag erop om hun nek.
Heel apart, maar leuk om eens mee te maken. Het is natuurlijk niet uitbundig qua geluiden, maar versieringen maken kunnen ze gelukkig wel. Ik ben benieuwd hoe het verder zal worden, want we hebben nog een week te gaan voor het werkelijk 2 December is.

Eigenlijk was dit het wel weer voor deze week.
Ik heb nog wel een paar feitjes voor jullie, niet over de UAE, maar wel over mijzelf en oer Saudi Arabie, wat ik ook gehoord heb, en het is het delen wel waard:
- Het duurt nog 7 weken en 2 dagen voor ik thuis ben!
- Marthe is hier over een maand om kerst en oud en nieuw met mij te vieren!
- Ik heb deze week 5 kilometer gerend (dit land doet gekke dingen met een mens)
- Ik ben al 10 kilo afgevallen
- In Saudi Arabie mag niemand alcohol drinken, behalve blanke (Europese en Amerikaanse) mensen
- In Saudi Arabie mogen vrouwen niet in de front of house werken, maar hebben ze dus kantoorbanen waar ze niet gezien worden.
- In Saudi Arabie moeten alle vrouwen een abaya aan, maar mogen de Europese vrouwen deze open laten, maar moet de rest deze dicht dragen.

Dat was hem weer voor deze week.
Ik hoop dat julli het lezen nog steeds volhouden en het jullie niet verveelt. Als dit wel het geval is, moet je vooral niet blijven lezen - maar ik weet stiekem wel dat mijn verhaal van vorige week meer dan 100 keer bekeken (al dan niet gelezen) is.

Heel veel liefs en ik spreek jullie senl weer!
xx

  • 26 November 2014 - 19:44

    Karin:

    ik blijf t leuk vinden om te lezen! Gewoon nog zeven weken doorgaan dus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 46654

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: