Regen, lekker weer, werk en een Sari - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Regen, lekker weer, werk en een Sari - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Regen, lekker weer, werk en een Sari

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

12 November 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo allemaal!

Het is weer tijd voor een verhaaltje van deze kant. Het wordt geen lange, en niet een razend enthousiaste, want er is niet veel gebeurd, en ik zit sinds Vin weg is in een fikse heimwee dip, waar ik nog uit moet zien te komen.

In ieder geval wil ik jullie vertellen dat het sinds Vin weg is 2 keer geregend heeft in Ras Al Khaimah. En als het hier regent, dat REGENT het. Het kwam met bakken uit de lucht, onweer erbij, bliksem flitsen die alles oplichtten, en vooral... overstromingen. Er is hier dus geen riolering in de straten, en het water kan dus nergens heen. Het water stond echt extreem hoog, en er waren golven, en het water spoot aan alle kanten van de autos omhoog. Extreem dit, maar heel erg leuk om meegemaakt te hebben, want dit geloof je niet als je eerst 4 maanden droogte meegemaakt hebt.
Gelukkig is het slechte weer ook ergens goed voor geweest (naast dat het hele land ineens wat groener lijkt te worden). Het klimaat is ook wat lekkerder geworden. Het is inmiddels overdag zelfs zo dat je zonder te zweten kan wandelen, en in de avonden en ochtenden beginnen sommige mensen al truien te dragen. Het is dan 23 graden denk ik, dus ik doe er niet aan mee, maar het is wel vrij apart!

Naast al de weersveranderingen heb ik natuurlijk weer veel gewerkt. Zoals ik al zei, heb ik vrij erge heimwee gekregen, en is het op werk niet erg makkelijk om me nog goed te concentreren. Ik doe mijn best, maar doe er nu langer over voor ik dingen in wil leveren, en maak nog steeds domme fouten. Erg vermoeiend voor mezelf, maar ook mijn manager en baas zijn niet altijd even amused..
Maar goed, ik heb gisteren ongeveer 1.5 uur huilend bij de baas gezeten, dus die weet inmiddels waar het aan ligt, en ze probeert me volgens mij wat meer te ontzien.
Op werk gelukkig ook nog wel wat leuks meegemaakt, naast de dagelijkse werkzaamheden. Afgelopen zaterdag kwam er een docent van een andere hotelschool, waar ik mee mocht om rondleidingen te geven. Dit was niet zo heel boeiend, maar ik mocht ook mee met de lunch, en die was wel erg lekker. Helaas heb ik toen zoveel gegeten dat ik te vol zat om ook met het avond eten mee te gaan, want dit was helemaal lekker geweest, maar ja, liever niet mee omdat ik vol zit, dan wel mee en het niet kunnen eten.

Naast werk heb ik verder een enorm rustige week gehad. Ik ben 1 avond naar de mall geweest voor een mani-pedi (50% korting actie!!) en ik heb mijn vrije vrijdag aan het maken van een hindoe film besteed.
Erg gelachen; ik speelde de Europese droomvrouw, en moest arm in arm met een dikke Indier wandelen en blij naar hem kijken, terwijl ik zowel een sari als een andere traditionele Indiase outfit droeg.
Ook deden we samen een fotoshoot, alsof we een koppel waren. Vrij genant, want in het echte leven zou ik dit dus echt nooit doen - veel te nep allemaal haha.

Wat ook heel apart was is dat ik nog nooit zo ontzettend veel complimenten gehad heb om 1 outfit. De Indiers staarden, de monden vielen open, iedereen zei dat ik er prachtig uitzag, en sommigen kwamen zelfs een dag later nog naar me toe om me te complimenteren.

Ik beloof jullie dus dat de fotos snel op facebook zullen komen, zo gauw ik ze heb, en als iemand de film wilt zien, ben ik (als ik hem heb) zeker bereid dat te delen.

Verder heb ik eigenlijk niks meegemaakt, en ga ik ook niet echt doen de komende week, omdat ik weer even een vrijdag ga werken.
Helaas heb ik ook deze week geen feitjes weten te verzamelen, maar ik zal mijn best doen deze week wel wat meer te vinden, aangezien het anders wel een hele saaie update zal worden.

Heel veel liefs, en ik ben blij om te zeggen dat ik nog maar 9 weken en 2 dagen moet voor ik naar huis kom!
Ik kan niet wachten, maar ik ga wel proberen hier nog even te genieten, of althans uit mijn heimwee dip te komen en weer wat vrolijker te worden. Lijkt me voor mezelf maar ook voor anderen toch wel beter.

xxxxxx

  • 12 November 2014 - 18:41

    Jorien:

    Ha nichie!!!!

    Weer een verhaal! Tof dat je dat nog zo trouw doet iedere keer! Zo vervelend voor je dat je zo'n heimwee hebt... Goed dat je met aftellen begonnen bent, dan besef je je ineens dat het nog maar heel kort is en ga je je vast beseffen wat een herinneringen je hieraan over gaat houden!

    Heel veel succes nog daar en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal! xxx

  • 13 November 2014 - 14:48

    Karin:

    ha lieverd, eigenlijk heb ik niets aan de vorige reactie toe te voegen.... Veel liefs (uit de sauna, dus ook even lekker warm

  • 13 November 2014 - 21:21

    Wendy :

    Hou je taai Janneke! Dik over de helft!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 46643

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: