7 Sterren hotel Burj Al Arab bezocht! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu 7 Sterren hotel Burj Al Arab bezocht! - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

7 Sterren hotel Burj Al Arab bezocht!

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

23 September 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Hallo lieve lezers!

Het is weer dinsdag, dus daar ben ik weer met een nieuwe verhaaltje om jullie op de hoogte te houden van mijn leven in de woestijn, tussen de prachtige cementfabrieken die mijn huis omringen.

Het was weer een week waarin ik een aantal normale werkdagen gehad heb, maar ook een paar hele leuke dingen gedaan hebben die het leven hier weer draaglijker en zelfs leuk maken.

De airco in het city hotel is inmiddels al een week kapot, dus ik werk sindsdien t grootste deel van mijn tijd in het resort. Heel prettig, want ik kan hier ongestoord werken omdat het er ontzettend stil is, en ik dus precies kan doen wat ik moet. Vandaag viel dit helaas tegen, want de baas wilde dat ik ging knutselen, dus ik heb van 9 tot 12 geknutseld om een opklapbare kaart te maken van harten, dus dat was weer even een stapje terug naar de pabo. Maar goed, verder heb ik wel een nuttige werkweek gehad.

Afgelopen woensdag zijn we na werk uit eten geweest in het Belgian Beercafe. Heel gezellig met het hele L&D team, als afscheid van een van mijn collega's, die na haar stage weer naar huis ging. Het was echt een hele gezellige avond, en ik heb heerlijk van de biertjes genoten. Geloof het of niet, maar ik had al 4/5 weken geen druppel alcohol gehad, en bier heeft zelden zo goed gesmaakt! En het eten was ook erg lekker, trouwens :)
Donderdag was de echte laatste dag van die collega, dus hadden we aan het einde van de dag, na een lange meeting, een kleine afscheidsceremonie met taart en tranen. Tranen bij veel anderen, maar niet bij mij dit keer. Ik was namelijk veel te enthousiast, want ik zou na werk worden opgehaald door een vriend van een van onze bedrijfschauffeurs, die mij naar Dubai reed.
Deze rit was erg gezellig, ik ben meteen uitgenodigd voor Eid en een bbq op het strand met zijn vrouw en kind, dus je gelooft wel dat het vrij bijzonder was. Ik heb in deze 1.5 uur alles geleerd over Rafi's leven in Sri Lanka, over hun specialiteiten, hoe je het maakt, echt alles kwam voorbij.
Maar toen we eenmaal in Dubai waren werd mijn avond alleen nog maar beter. Ik ging namelijk naar Anke en Jan Willem, vrienden van mijn ouders uit Singapore nog, en ook al had ik ze al ongeveer 20 jaar niet gezien, het was oer gezellig. Ik heb er eerst heel gezellig opnieuw kennis gemaakt, en gezellig gekletst, en de volgende dag, na een nacht in een tweepersoonsbed (!) hebben we heel lekker ontbeten. Ze hadden beschuit met muisjes, en kaas, en ham, en dit maakte me zo ontzettend gelukkig! Het zijn echt de kleine dingen die je mist als je in het buitenland bent, en als je het dan op een onverwacht moment krijgt is het allemaal nog leuker.
Na het ontbijt hebben we allemaal een aantal uur in het zwembad gelegen. Anke en Jan Willem hebben ook 3 dochters, waarvan er 1 in Maastricht zit, 1 heel druk met studeren bezig was en 1 die de hele dag met mij op de opblaasdolfijn gezeten heeft, spelletjes met me gespeeld heeft, en film met me heeft gekeken.
Na een tijdje in het zwembad zijn we de auto ingestapt omdat Jan Willem een afspraak had om een paar zaaltjes te bekijken in de Burj Al Arab. Dit is het enige 7 sterren hotel ter wereld, en is in de vorm van een zeil. Je kan er alleen naar binnen als je een afspraak hebt, dus dit was een hele bijzondere ervaring.
Eenmaal binnen was alles groots en goud, en er was heel veel in de kleuren van de zee, ook 2 auquaria met hele mooie vissen. Verder 2 fonteinen in de lobby met afwisselende manieren van het water spuiten. Na hier een tijdje te hebben staan staren mochten we naar de 54e verdieping om de zaaltjes in te gaan. Echt een fantastisch uitzicht vanaf daarboven! En alles, maar dan ook alles, is goud. vrij bijzonder dus allemaal, maar heel erg cool om allemaal gezien te hebben!

Na deze tour zijn we doorgereden naar JBR, waar ik mijn eerste strand gezien heb waar je zonder betaling in bikini kan rondlopen. Heel fijn om ook dat nu te weten! Hier waren ook allemaal leuke restaurantjes, waar we allemaal een burger gegeten hebben - ik had er een met bacon (jummieee!)!
Hierna zijn we weer naar huis gegaan, waar ik nog even met de hond geknuffeld heb en lekker een filmpje ben gaan kijken met Tess (een van de dochters). Helaas kreeg ik toen een berichtje dat ik over een half uur bij de auto moest zijn, zodat ik met collegas mee terug naar Ras Al Khaimah kon rijden.
Heel jammer, maar ik hoop dat ik snel weer kan komen, want het voelde echt een beetje als thuis, en dat had ik weer nodig om weer even verder te kunnen.

Eenmaal thuis begon de werkweek weer, en is er verder niet veel gebeurd. Mijn kamergenoot is inmiddels verhuisd naar een single room, en dus heb ik er ook tijdelijk 1. Dit betekent dat ik mijn kamer compleet heb veranderd om er een beetje meer mijn ding van te maken, en momenteel ben ik erg tevreden.

Verder ben ik deze week nog 2 keer naar de mall geweest. 1 Keer met mijn huisgenootje Raestha, en 1 keer met een andere stagiaire die in het Waldorf stage loopt, Marie.
Beide was erg gezellig, en ik ben blij dat er een paar leuke meiden zijn met wie ik gezellige dingetjes kan doen.

Nu is mijn week alweer uitgetypt, en kan ik jullie niet meer vertellen. Ik heb deze week geen feitjes, dus ik moet weer even opzoek voor volgende week, behalve dan dat je de taxi deuren in Ras Al Khaimah allemaal de linkerkant vanaf de binnenkant niet open kan maken. Ik heb nog steeds geen idee waarom dat is.

Nou, goed, ik er weer een eind aan breien. Over 2 weekjes komen mijn ouders alweer deze kant op, dus dat wordt een lang verslag daarna, en deze vrijdag ga ik waarschijnlijk naar het waterpark in Ras Al Khamiah met Yvonne.

Ik hoor van jullie, bedankt voor alle reacties weer!

xxxx

  • 23 September 2014 - 20:41

    Jacqueline:

    Jannie! Fijn om te horen dat je het weer wat meer naar je zin hebt! Heb je prachtige kamelenkaart ontvangen, Jannie kaarten als vanouds (alleen dan minus de naakte kerels) zijn altijd fijn om te krijgen. Geldt natuurlijk ook voor biertjes, dus kan me wel voorstellen dat het fijn was weer een biertje te drinken. :-)
    Ik kan in ieder geval één mysterie voor je oplossen: links uitstappen langs drukke wegen als je keurig zoals het hoort aan de rechter kant van de weg bent gestopt is niet ideaal. De oplossing? Kinderslot op het linker portier.

    Veel plezier met de parents babe en we skypen snel weer!

    Xxxxx

  • 23 September 2014 - 23:40

    Karin:

    Lieve Janneke,

    Weer met plezier je verslag gelezen. Ik verheug me enorm op onze trip en vooral om je weer te zien. Op de foto's zie je er enorm goed uit! Looking forward! xxx

  • 24 September 2014 - 23:56

    Karin:

    klinkt idd allemaal goed. Vooral dat bezoekje aan dat bijzondere hotel. Ik ben inderdaad niet verder gekomen dan de poort

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 357
Totaal aantal bezoekers 46648

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: