Alweer 2 weken voorbij in de zandbak.. - Reisverslag uit Emirates Hill First, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Alweer 2 weken voorbij in de zandbak.. - Reisverslag uit Emirates Hill First, Verenigde Arabische Emiraten van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Alweer 2 weken voorbij in de zandbak..

Door: Janneke Maas

Blijf op de hoogte en volg Janneke

22 Juli 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Emirates Hill First

Lieve allemaal,

Er is weer een week voorbij, en dus weer tijd voor een update. Ik begin inmiddels steeds meer te wennen aan het leven hier. Het is danwel niet een leven wat ik ambieer, maar voor een stage is het echt een fantastische kans. Om deze cultuur mee te kunnen maken is best bijzonder, en vooral tijdens de Ramadan. Ik moet zeggen dat ik wel heel erg blij ben dat die bijna voorbij is, want om geen water te mogen drinken op straat is toch heel vervelend, vooral met deze idiote temperaturen.
Ik weet dat jullie momenteel ook kampen met een pittige hittegolf, maar deze hier gaat nog wel even een volle maand door, met temperaturen van 40 graden en hoger, zelfs 's nachts..

Maar goed. Laat ik jullie even vertellen wat ik de afgelopen week heb meegemaakt.
Allereerst mmoet ik even trots zeggen dat het eerste formulier dat ik heb gemaakt inmiddels al in gebruik is, en dat ik zelfs een compliment gehad heb dat het beter is dan het vorige. Klein schouderklopje had ik toen wel verdiend vond ik zelf. Verder ben ik bezig om ook de andere projecten waar ik mee bezig ben ook binnen 2 weken allemaal in werking te laten treden.

Ik ben dus druk in de weer op werk, en werk zes dagen in de week, van half 9/9 uur tot 6, met een half uurtje pauze. Op zich gaat de tijd best snel, aangezien ik veel te doen heb. De taken beginnen langzaam aan steeds meer mijn richting op te komen, dus ik denk dat ik binnen een paar weken volledig draaiende ben in mijn functie.
Op werk heb ik wat trainees betreft al een paar hele schattige Indiers leren kennen, en heb ik een groep van 15 Indonesiers uitgezwaaid na hun stage, wat ook deel wordt van mijn taken (een afscheidsceremonie regelen).

Na dus weer een week werk ben ik op mijn vrije vrijdag (mijn weekend hier), met Willemijn en Olivia (een Frans meisje) naar Dubai gegaan. HIer hebben we ontzettend lekker in de zon gelegen en gezwommen bij het Hilton hotel waar mijn huisgenootje verbleef.
Ik ben echt onder de indruk van Dubai; met de gigantische glimmende gebouwen, het hoogste gebouw ter wereld, de sjeik afgebeeld op een gebouw, gigantische malls.. alles is indrukwekkend. Helaas vanwege de Ramadan momenteel geen terrasjes buiten, dus ik moet binnenkort maar weer gaan, om die ook mee te maken en te zien dat het buiten best gezellig kan zijn.

Helaas kwam er aan deze heerlijke dag weer een eind, en moest er verder weer gewerkt worden. Zondag zou ik aanwezig zijn bij een aantal skype interviwes, maar helaas was er door internetproblemen uiteindelijk geen tijd meer voor. De rest van de dagen heb ik allerlei (voor mij) onmogelijke taken gekregen die mijn baas in excel wilde, maar dankzij wat hulp is het toch gelukt. Of ze tevreden is valt nog af te wachten..
Op werk heb ik overigens ook kennis gemaakt met het neefje van de Country manager(althans, neefje... meer neef, een vrij grote Egyptenaar). Ik vond hem eerst wel vriendelijk, maar inmiddels ben ik erachter dat schijn bedriegt. Maar goed, als je er meer over wilt weten, moet je me maar contacten, want voor je t weet moet ik hier langer blijven omdat ook dit blog in de gaten gehouden wordt. Je weet het maar nooit he.. ;)

Het weekend werd er trouwens niet veel beter op, na ijn heerlijke dagje in Dubai. Zondag werd me verteld dat ik in mijn kleine kamertje een kamergenootje zou krijgen. Prima, maar aangezien er nog een grotere kamer was waar een leeg bed stond, besloot ik na overleg met Anja (die al in die kamer zat), te verhuizen naar die kamer, zodat de kleine kamer voor de nieuwe werd. Prima kamer, met een bureau, dus ik ben best tevreden. Zij het alleen dat Anja waarschijnlijk een vast contract krijgt, en daar hoort een kamer voor jezelf bij. Dit betekent dan dat ik weer terug zou moeten naar de kleine kamer. Mar goed, dat duurt nog 1.5 maanden, dus ik wacht het wel af...

Helaas heb ik deze week niet echt veel andere dingen meegemaakt.. Wel heb ik gehoord dat ik op de feestdagen altijd vrij moet nemen, en deze dagen niet kan opsparen zoals ik hoopte. Dit betekent dat ik volgende week 2 dagen vrij heb, maar nog geen plannen.
Verder ga ik aanstaande donderdag op bezoek bij de broer van een vriendin van mijn ouders die hier in Ras Al Khaimah woont, met zijn vrouw en kindjertjes. Ik ben heel benieuwd en heb zin om even wat anders te doen dan hier thuis zitten.
Daarnaast heb ik zondag met het L&D team een uitje, maar wat het wordt is nog niet door gecommuniceerd. Ik ben benieuwd.

Laat ik dan nu voor ik ga nog even wat feitjes vertellen:
- Skype schijnt te worden afgeluisterd. Ik kan het dus wel (illegaal) gebruiken, want ik had het al op mijn laptop, maar het schijnt dat je wordt afgeluisterd.
- Het grootste deel van de mensen op werk is mannelijk, en daarnaast ook nog gekleurd. Ik voel me dus vrij witjes hier, en je wordt ook om de haverklap aangestaard.
- Indiers schudden met hun hoofd als ze praten, en na een tijdje schijnt het dat je eraan mee gaat doen.
- Tijdens de Ramadan, maar ook normaal gezien, mag je niet met blote schouders door de mall lopen. Willemijn werd er laatst op aangesproken toen ze met een net jurkje de mall instapte.
- Op werk moet ik van mijn baas elke dag lange mouwen aan, en als ik het kantoor uitstap moet ook mijn jasje eroverheen. Ik kan je zeggen; dat is geen pretje momenteel.

Ik denk dat ik voor nu weer genoeg heb verteld, maar ik zal blijven proberen feitjes te onthouden en op te schriven in mn volgende blogs.

Dan wil ik als laatste nog even zeggen dat ik jullie reacties heel leuk vind! Blijf dat doen, daar word ik blij van! :)

Tot snel weer!

Liefs,
Janneke

Ps: voor de liefhebbers hier de link van mijn fotoblog. Helaas komt het er niet uit zoals ik wil, dus misschien stap ik over een tijdje over naar gewoon Facebook. De link even kopieren, want anders werkt het geloof ik niet!

http://janeystravel.blogspot.ae/2014/07/my-first-2-weeks-in-ras-al-khaimah.html

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 46652

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: