Busy, busy social life.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Busy, busy social life.. - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Busy, busy social life..

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

29 Mei 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hello hello!!

Er is weer een weekje voorbij, en dus ALWEER tijd voor een verslagje. Ik zal het proberen een beetje bondig te houden, maar er is veel te vertellen, dus ik doen mn best! En anders stop je maar gewoon met lezen hoor. Ik weet het toch niet, wie het wel en niet lezen, tenzij men me daarover inlicht..

Dus.. Ik ga niet weer uitgebreid vertellen over wat ik wel niet allemaal gedaan heb op het werk tijdens mijn 6 daagse werkweek, maar wel wat er na de werk uurtjes gebeurd is.
Leuke sociale dingen dit keer :)
Woensdag, een half uur voor ik naar huis zou gaan, kreeg ik van Denise (de Duitse) een mailtje op mn werk mail of ik zin had om na werk bij haar thuis een borreltje te doen, op haar dak terras. Daar zeg ik geen nee tegen natuurlijk, dus een half uur later stonden we samen buiten te bespreken wat we gingen halen in de supermarkt.
Eenmaal bij haar thuis hebben we een soort van tapas gegeten, met wat lekkere (althans, prima) wijntjes ernaast. Zonder het echt te beseffen zaten we om 12 uur nog steeds buiten te babbelen, en besloten we dat ik maar beter kon blijven logeren, omdat we toch tegelijk moesten beginnen de dag erna.
De volgende ochtend zijn we, lichtelijk brakjes, maar wel trots op onze geslaagde spontane avond, naar werk gegaan.
Dezelfde dag ben ik na het werk me thuis gaan omkleden voor de volgende afspraak, met Jessica ditmaal. We zijn samen wat gaan eten in een goedkoop Indiaas tentje in mijn straat, wat ontzettend lekker was, en waar we echt uren hebben bijgekletst, over haar huwelijk, ons werk, de toekomst, en over geloof. Ook wel eens interessant, aangezien zij vervent Chritelijk is en ik eigenlijk in alles en niks geloof. De mannen naast ons zullen ons wel ietwat apart hebben gevonden, haha.

Jammer genoeg komt er aan elk goed moment een eind, aangezien we allebei weer op tijd naar bed moesten. En omdat ik de volgende dag weer fit moest zijn voor de volgende party.. Want jawel, na het werk op vrijdag was er dit keer niet de gewone vrijdag middag borrel, maar een afscheidsborrel voor 3 collega's. Het leek erop dat het hele hotel aanwezig was, want iedereen leek er te zijn. En daarmee stond de hele stoep om de kroeg heen vol. Het was een super gezellig afscheid, iedereen stond met elkaar te babbelen, ik werd her en der voorgesteld als steeds iemand anders, aangezien mensen mij steeds weer nieuwe namen lijken te geven (Janine, Angelika, Nika, Jennifer, Janika, noem het maar op, ik reageer wel) en ik heb uitgevonden dat ik dezelfde smaak ik mannen heb als een van mijn homo collega's. Heel leuk, want dat betekende dat we alle langslopende mannen aan het keuren waren en keken of onze smaak inderdaad zo gelijk was. Slechte manier van vermaak, maar het werkte.
Om een uur of 10 wel weer netjes naar huis, want de dag erna moest er weer gewerkt worden.
De zaterdag na het werk waren de plannen al helemaal gemaakt. Op de planning stond Cirque du Soir met Denise, 2 vriendinnen van haar en Puck. Helemaal opgetut spraken we af en liepen we naar de club, die al vol bleek te zijn, en er dus geen ruimte meer voor ons was. Yossy (degene die t altijd regelt), belde een van zijn vrienden zodat we een andere club in kunnen, maar ook die bleek ineens vol te zijn.
Hartstikke balen, vooral voor Denise en haar vriendnnen.. Zij besloten uiteindelijk terug naar Chelsea te gaan, om daar een club te vinden, en Puck en ik besloten nog ergens een kopje Marokaanse koffie te nuttigen. NOOIT MEER DOEN! Super ranzig bleek dus..
Maar ja, we konden nu, ondanks de pech, wel op tijd naar bed om de volgende ochtend weer af te spreken.
Om 12 uur stipt stond ik dus weer bij Puck voor de deur, bepakt en bezakt met een handdoekje, tijdschriftjes en een boek, klaar voor het park.
Onderweg haalden we nog wat lekkere hapjes en drankjes en binnen een uur waren we geinstalleerd op een mooi plekje in de zon in Hyde park.
Een uurtje later voegde Anique zich bij ons, later ook Jesse en Lotte.
Uiteindelijk hebben we ongeveer 8 uur lang in het park gehangen, wat het dus niet heel gek maakt dat ik een aardig (rood) kleurtje had gekregen.
En de volgende dag ging ik gewoon weer hoor!
Dit keer met Marie, assistant manager uit de Tea Room. Super gezellig, ditmaal in Regent Park, voor de afleiding.
Nadat ik nog roder was geworden en we al onze aardbeitjes naar binnen hadden gewerkt, zijn we lekker onbeperkt sushi gaan eten bij HiSushi, wat naast ontzettend lekker en veel eten was, ook nog eens heel leuk was, met lage tafels en kussentjes. Achteraf hadden we misschien toch iets minder moeten bestellen, want we konden bijna niet meer opstaan toen we weggingen, laat staan lopen.. Maar hier moet ik zeker weer naartoe hoor! Liefhebbers?

Maar ja, na al deze leuke dingen moest mijn 2e 6 daagse werkweek weer beginnen, dus heb ik er meteen een dag van 10 uur op zitten, inclusief een vergadering over de Jubilee die zondag is, waar ik bij mag zijn tijdens ons event, en zelfs waarschijnlijk het geld mag beheren. Kortom; het word dan wel een 6 daagse werkweek, maar ik mag wel weer vette dingen meemaken als stagiaire.
Ik spreek jullie volgende week!

Vergeten jullie niet eens te reageren?
Want dat komt later in mijn boek die ik hiervan ga laten maken! Dus errug leuk voor later ;)

Dikke kus en tot snel!

xxx


  • 29 Mei 2012 - 23:26

    Jesse:

    Jans :)

    Al een tijdje niet gereageert op je verhalen maar lees ze wel elke keer en een goed vermaak...

    Sushi ben in altijd wel voor in, gister trouwens ook gegeten stoppen met eten is dan geen optie. Love it.

    Met mijn werk gaat het ook prima vind het reizen van 25 min eigenlijk niet zo fijn maar ach het hoort er bij en krijg er ook steeds meer taken bij :) morgen bijvoorbeeld hebben we de maandelijke wining en dining en wie moet er dan speechen ja wel ikke.. Heel leuk maar moet het menu nog uit me hoofd leren... En het is helaas geen simpel menu maar goed komt goed.

    En de rest van de dagen is het helaas rustig gasten blijven weg vanwege het heerlijke weer en gaan liever naar het strand of terras dan in een restaurant te zitten. Aangezien wij geen terras hebben en dus minder gasten helaas al komen de vaste gasten wel gelukkig iets te doen. Mijn werk wordt ook steeds leuker volgende maand moet ik een wijn cursus geven aan het personeel en service training geven heel leuk allemaal we zijn al bijna een ster restaurant, alleen het jammere is dat de eigenaar geen ster wilt maar wel die service wilt lever. Zou goed staan op me cv maar nu blijft het ook nog wel leuk!

    Ook een kleine discussie gehad met de keuken niet zo heel fijn waardoor de eigenaar meteen dacht dat ik het allemaal heb gedaan terwijl ik alleen zijn nee kippenlever lijkt me niet zo lekker waar zij uithaalde dat ik zei dat is zo vies maar goed komen we ook wel over heen ;)

    Ik spreek je wel een andere keer weer vertel ik weer even wat meer...

    X :)

  • 30 Mei 2012 - 15:03

    Sammy:

    Lieve janneke,
    Leuke verhalen, ik heb ze allemaal gelezen. Geniet van je stage in londen, een unieke ervaring!
    Liefs sammy

  • 02 Juni 2012 - 10:19

    Afhaalchinees:

    Jan, ik lees ze ook hoor! Veel plezier dit weekend met Jubilee. En ik zie je volgende week!! Wooop! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 46664

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: