Living the London life - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu Living the London life - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

Living the London life

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

25 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Hey iedereen!

't Is weer zover, ik stuur nu vast een berichtje, aangezien mijn moeder over een paar uur eindelijk bij mij in London is. Dan heb ik natuurlijk geen tijd meer om even een update te geven tot volgende week, dus ik geef hem nu vast, aangezien er natuurlijk weer genoeg te vertellen is!

Vorige week ben ik dus op donderdag rustig thuis gebleven, omdat ik natuurlijk vrijdag wilde plannen had.

Overdag op vrijdag heb ik netjes gewerkt tot 5 uur, met een homp stress in mijn hoofd omdat ik het idee had dat ik niet alles af had. Dit was niet zo, maar omdat ik weekend had, voelde het niet helemaal lekker om mijn mailbox te laten voor wat het was om gewoon vrij te nemen.
Gelukkig had ik afgesproken om 's avonds te gaan eten, dus moest ik snel naar huis om me om te kleden en was ik dus al snel afgeleid.
Rond 7 uur ben ik naar Puck gegaan, waarna we'samen met haar collega en huisgenote Lotte en nog een andere jongen van Den Haag, Bas, uit eten zijn gegaan.
Om 11 uur werden we verwacht voor de club (Project), waar de propper Yossy ons opwachtte.
Er stond een doorbitch voor de deur die zelf precies bepaalde wie er wel en niet in kwamen, of men nou op de gastenlijst stonden of niet.
Wat het exacte probleem was weet ik nog steeds niet, maar in eerste instantie was deze dame het niet eens met dat ik naar binnen kwam (terwijl ik wel netjes een jurkje en hakjes aan had..
Yossy meteen naar de manager gerend en uiteindelijk konden we er toch in. Ik vind het nog steeds vreemd, maar goed, lekker laten gaan en naar binnen dan maar!
Binnen was het echt een opgefokte boel, vond ik zelf. Een ontzettend gave club, maar heel erg veel mensen die een beetje uit de hoogte deden. Niet mijn type mensen. Gelukkig was er gratis drank geregeld voor de genodigden van onze propper, dus hebben we de hele avond goed kunnen drinken.
Uiteindelijk was alles ook best leuk geworden, want iedereen werd wat losser. Gelukkig maar, want anders was ik erg chaggerijnig geweest over de blauwe plkekken op mijn voet van alle stiletto's die er in zijn geboord..
Rond 3 uur 's nachts hadden we er genoeg van, dus gingen we netjes naar huis. Ik was dichtbij huis en was ervan overtuigd dat ik mijn huis nog wel kon vinden met de hoeveelheid alcohol in mijn lichaam, maar niets bleek minder waar. Ik heb geloof ik half Londen gezien en heb uiteindelijk een gratis lift aangeboden gekregen van een meneer op een fietstaxi, die me netjes voor mijn huis heeft afgezet. Dat was maar goed ook, want ik bleek toch wat verder van huis dan ik dacht..

De volgende ochtend heb ik heerlijk uitgeslapen en heb ik om 4 uur afgesproken met mijn Engelse schoolvriendinnetje Jessica voor een kopje koffie. We hebben een uurtje bijgekletst, waarna zij naar haar afspraak moest en ik mijn smsje over die avond aan Puck beantwoordde.
Ik heb Puck ge-meet in de stad, samen met Lotte, en samen zijn we lekker gaan rond wandelen. Uiteindelijk hebben we gegeten in een Indochinees restaurant (BananaTree). Nog steeds een beetje moe en brak, hoorden we over een ander gratis feestje die avond, met nog een paar mensen van de hotelschool, die even in Londen zijn.
We besloten ze op te zoeken in het restaurant waar zij zaten en dan te beslissen.
Het feest klonk echter zo goed, dat we wel moesten gaan..
Ik dus snel naar huis om me om te kleden en weer heel snel naar Puck, waar de rest zich even snel omkleedde.

Bij deze club, Cirque Du Soir, was het een heel ander verhaal dan de avond ervoor.
Hier stond een travestiet voor de deur die bepaalde wie er wel en niet inkwamen, en waren we al snel binnen.
Ook hier was er weer een tafel gereserveerd met gratis drank.
Maar de sfeer hier binnen was zo veel beter! Het was een soort classy circustent, inclusief de artiesten. Zo was er een schaars geklede dame met een slang om dr nek, een clown van 2 en een halve meter, een liliputter met een babymasker op, een slangenmens die alle kanten op kon buigen en een travestiet met een metalenplaat voor zijn (of haar?) geslacht en ging daar met een cirkelzaag langs, waardoor er allerlei vuur alle kanten op werd gespoten. Heel vet dus allemaal!
En achteraf kon ik ook mijn huis weer terug vinden, dus het was een betere avond dan die daarvoor!

De zondag was mijn rustdag, dus heb ik een beetje schoongemaakt in huis en heb ik de was gedaan. Verder een beetje films gekeken en genikst, dus het was wel een echte rustdag.
Maandag en dinsdag weer gewerkt, en naast dat het weer veel werk was, was het wel een opluchting dat ik niets gemist had in het weekend. Wel weer lange dagen, en op maandag mijn allereerste meeting over de Olympische spelen met een van onze klanten.
Vandaag was ook een drukke dag; ik heb constant dingen uitgewerkt, kreeg telefoontjes, had huiswerk omdat ik het niet af kreeg en was druk in de weer met deadlines jagen. Wel weet heel leerzaam, en gelukkig kon ik mijn dag afsluiten met een goedkope massage op werk, die even al mijn gespannen spieren weer heeft los gemaakt.
Nu sta ik op het punt om mijn moeder op te gaan halen bij de bushalte Bakerstreet, waarna we gaan slapen en dan allerlei leuke dingen gaan doen in de komende dagen.
Zo staat op de planning de musical The Wizard of Oz, een etentje en rondleiding in het Brown's Hotel, een complete city tour inclusief (hopelijk) de changing of the guards, the london eye, een boot tour over de thames en Camden Market.
Ik heb er zo veel zin in om na 2 maanden eindelijk mijn moeder weer te zien!
Als ze weer naar huis is praat ik jullie weer bij! NU ga ik me klaar maken om dr op te halen!

Tot snel!

xxx

  • 25 April 2012 - 22:24

    Jesse:

    Jans,

    Al weer 2 maanden.... Wat gaatdat toch snel! Wel leuk dat moeders langs komt!
    En in je verhaal herken ik wel een puntje van je de weg naar huis.... Hahaha maar dat zijn ook leuke avonden!
    Vond je die slang niet eng? Ik ben er namelijk niet zo weg van, maar wel leuk zo een club!

    Ik moet bijna echt beginnen bij me nieuwe baan ben ook zo benieuwd wat ik daar allemaal echt moet gaan doen!!

    Ik lees het allemaal wel!!!

    Xx

  • 26 April 2012 - 19:40

    Wendy:

    Hey Janneke,

    Leuk hoor om steeds te lezen hoe het met je gaat! Zo te zien red je je prima! Geniet van het samenzijn met mams!
    Liefs en groetjes!!

  • 26 April 2012 - 21:03

    Jacqueline:

    Heel veel plezier met je mama! :-) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 46656

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: