The real thing has started - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu The real thing has started - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Janneke Maas - WaarBenJij.nu

The real thing has started

Door: Janneke

Blijf op de hoogte en volg Janneke

19 April 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Lieve allemaal,

Het is weer ongeveer een week verder, en ik heb echt het gevoel alsof het een maand is geweest.. Ik heb echt zo veel meegemaakt!

Vrijdag ben ik de hele dag een beetje nerveus geweest over het huiswerk dat ik in moest leveren bij Nick, omdat ik het gevoel was dat het lang niet goed genoeg was. Maar toen ik op werk aan kwam, bleek Nick al druk verder te werken in mijn bestandje en kreeg ik het compliment dat ik het goed had gedaan. Ik was dolgelukkig om dit te horen en was blij met deze feedback.
Die avond heb ik heerlijk in de bar gewerkt, wat in principe super leuk is, op een assistent manager na. Ik werd heel chaggie van hem, omdat hij veel te direct leiding gaf en dat heel aggressief op me overkwam. Maar goed,hij gaat nog wel merken wie er in charge is, haha.
De volgende dag, zaterdag 14 April, moest ik vroeg op, omdat ik om 12 uur op Trafalgar Square had afgesproken met Anique, Jeanique en Denise; vriendinnetjes van m'n swessie van Hotelschool Maastricht.
Ik kwam aan en de dames waren, als enigen in de hele straat, compleet uitgedost in Oranje gadgets. Ikzelf had rood wit blauw aan en kreeg van hen een oranje hoedje op mn hoofd en vlaggetjes op mijn wangen.
We hebben genoten van de muziek, maar vooral van de lekkere Nederlandse snacks die we konden krijgen, zoals een broodje kroket, poffertjes en stroopwafels. Ik had Nick beloofd geen slok te drinken, dus besloot ik me dan maar misselijk te eten aan het heerlijke Nederlandse voedsel. Ondertussen werden we door man en macht op de foto gezet, die we later ook overal terug vonden op het internet.
Helaas, helaas moest ik om kwart over 3 alweer weg, omdat ik naar mijn werk moest voor de afspraak met Nick. Hierin hebben we een nieuwe opdracht besproken waar ik de dagen daarna nog druk aan gewerkt heb, zowel thuis als op werk. Dit is daarna nog nagekeken door zowel de hotel- als de general manager en uiteindelijk werd het goed gekeurd en opgestuurd naar de keten.
Na het gesprek moest ik weer werken in de bar en heb ik me nog even goed geërgerd aan die assistent manager. Vervelende vent hoor..

Op zondag had ik een heerlijk dagje. Ik zou met Denise en Annabel(uit Duitsland) naar Camden gaan, maar Denise meldde zich ziek, en Annabel haar lunch afspraak leek uit te lopen. Gelukkig smste Puck me met de vraag of ik al plannen had, dus ben ik met haar Camden Market gaan ontdekken. Ik had heel veel mooie verhalen gehoord over deze markt, en alles was waar. Het is echt een gigantische markt met allerlei leuke kraampjes met van alles en nog wat en overal om ons heen hingen de lekkere geuren van allerlei soorten gerechten uiit allerlei landen.
helaas vonden we nergens sushi, waar we zin in hadden, dus besloten we spontaan naar Notting Hill Gate te gaan, om te kijken of daar een sushi tent was.
We hadden mazzel en hebben een sushi tent met lopende band gevonden, waar we ons heel erg hebben vermaakt en ons buikje goed hebben volgepropt.

We zijn daarna wel op tijd naar huis gegaan, onder het mom van: vroeg naar bed, want we moesten er weer vroeg uit.

De volgende dag begon EINDELIJK mijn echte werk, achter mijn eigen bureautje, met mijn eigen computer. Ik heb deze dag inlogcodes gekregen voor mijn computer, eigen mail, en ook een code voor het boekingssysteem. Verder mocht ik mee naar de ochtendmeeting met alle F&B managers en heb ik allerlei dingen gezien die me nog nooit waren opgevallen.
Ook zag ik dat de rest van de managers een beetje met respect naar me leken te kijken, zo van: jeetje.. ze gaat echt alles mee maken..

Maar goed, dinsdag en woensdag waren ongeveer hetzelfde, met elke dag een nieuwe opdracht waar ik van kon leren. Ik mocht leveranciers bellen voor samples, mails uittypen die dan vanuit Nick zelf verstuurd werden, en iedereen controleren op het goede menu in hun outlet. Meteen op dag 2 dus iedereen al laten merken dat er op ze gelet wordt en dat ik alles in de gaten houd als het om de kwaliteit van service gaat.
Ik heb bij iedereen de menu's weg moeten laten halen en ben daarna aan een stuk bezig geweest om een up-to-date menu te fiksen en die naar iedereen te sturen.
Ik heb ook beloofd om iedereen te helpen met menus printen en plaatsen wanneer nodig, en hier zag ik meteen een aantal mensen licht zuchten van verlichting. Als er nu geprint moet worden en ze hebben geen tijd, kan ik dat voor ze doen. Ook zijn er bepaalde regels vast gesteld over wie het updaten doet en wie er zorgt dat dit goed gaat.
Ook heb ik iedereen gecheckt over de plannen voor komende maandag (ST. George's Day) en ben ik hier achteraan aan het gaan.
Maar goed, heel veel dingen die ik mag doen en daarmee heel veel verantwoordelijkheden. Ik vind het fantastisch!

Woensdagavond na het werken had ik een afscheidsfeestje van Saskia, en met haar en haar vrienden zijn we na een borreltje nog gezellig gaan eten bij een of andere Duitse bierkelder. Heel gezellig, en zo jammer dat Saskia nu al weggaat...

Maar goed, vanmorgen weer netjes om 8 uur begonnen met werk, waar Nick niet was, vanwege een tripje naar Frankrijk voor werk. Gelukkig had ik wel voldoende mails in mijn inbox met informatie en opdrachten die ik moest gaan doen. Verder ben ik veel rond gaan lopen door het gebouw, even met iedereen gaan praten, kijken of alles goed liep.
In de mails die ik verder moest gaan uitwerken stond ook dat hij weg zou zijn, maar dat ze contact op konden nemen met zijn assistente. Het is dus echt zo dat ik ongeveer zijn Personal Assitant ben geworden en ik hoop dat ik de beste wordt die hij ooit zal hebben. Ik wil heel graag bewijzen dat ik het kan!

Vanavond heb ik even een avondje rust gepland, want dit weekend wordt als het goed is een drukke. Morgenavond gaan we chique uit in een club dichtbij mijn huis, met jurkjes en hakjes en we staan op de gastenlijst!
Dit ga ik doen met Puck en nog een groep met Hotello's van de vestiging in Den Haag, waaronder ook Annabel.
Zaterdag ga ik een koffietje doen met Jessica en ga ik 's avonds eten en uit met Denise in Chelsea. Ik hoop dat ik tussendoor nog een beetje rust krijg en de kans krijg om thuis alles op te ruimen, want over een weet is mijn moeder alweer hier!
Kortom, het gaan allemaal weer nog leuker worden voor me!

Ik hou jullie op de hoogte van alles!

En laat eens een berichtje achter allemaal na het lezen? Jullie willen toch allemaal wel in mijn waarbenjij.nu boek komen als ik terug ben?

Liefs!!

  • 20 April 2012 - 08:13

    Marieke:

    Hey Jan,
    Wat maak jij onwijs veel mee zeg!!!
    Leuk om te volgen vanuit hier. Kom je op zeladag wel even over?
    Xxx marieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janneke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 46646

Voorgaande reizen:

07 Juni 2016 - 07 Juli 2016

Backbacken in Hong Kong, Indonesie en Singapore

09 Juli 2014 - 09 Januari 2015

Ras Al-Khaimah, United Arab Emirates, 2014

28 Februari 2012 - 21 Augustus 2012

London 2012

30 Mei 2010 - 21 Augustus 2010

Santorini, Griekenland

Landen bezocht: